Do taj pory wiedzieliśmy na 100% jedynie, że podstawowa jednostka napędowa to 1.2 TSI o mocy 85 KM. Znamy ten silnik choćby z Rapida i trzeba przyznać, że w mniejszym liftbacku spisuje się bardzo dobrze. Jak poradzi sobie z większą Octavią przekonamy się już wkrótce. Są jednak tacy, którzy najmniejszego silnika nie biorą pod uwagę pod żadnym pozorem. Co znajdą ponadto w katalogu nowej Octavii?
Silniki benzynowe
1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - 5M
1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - 6M/DSG
1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - 6M/DSG
1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - DSG
Silniki wysokoprężne
1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - 5M
1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - 5M/DSG
1.6 TDI GreenLine (110 KM) - 6M
2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - 6M/DSG
>>> Skoda Octavia - auto sprawdzone przez miliony kierowców <<<
Skoda stawia na zielone. Większość silników, poza podstawowymi i wersją GreenLine oznaczone będą jako Green tec. W przypadku silników benzynowych ma to sens. 105-konna wersja 1.2 TSI zużywa mniej paliwa, niż najsłabsza, 85-konna (odpowiednio: 4,9 i 5,2 l/100 km). 1.4 TSI i 1.8 TSI (tylko z DSG) żądają odpowiednio 5,3 i 5,7 l/100 km.
Wśród Diesli najoszczędniejszy jest oczywiście GreenLine, który może pochwalić się średnim zużyciem na poziomie 3,4 l/100 km, o 0,4 l mniej, niż 105-konna wersja Green tec. Najsłabszy Diesel o mocy 90 KM zużywa średnio 4,1 l/100 km. Najmocniejszy ropniak spala 4,5 l/100 km.
Zastosowane w nowej Octavii silniki to jednostki nowej serii EA211 (zapłon iskrowy) i EA288 (zapłon samoczynny). W stosunku do starszej serii odznaczają się niższym zużyciem paliwa. Skoda pracuje aktualnie nad przygotowaniem wersji zasilanej gazem, a także nad usportowioną wersją Octavia RS.
Gość: 5
Oceniono 44 razy 28
Analizujac liste modyfikacji silnika EA211 mozna dojsc do wniosku, ze pomyslano glownie o oszczednosciach na krotkich odcinkach, w miescie i na zimnym silniku:
- kolektor wydechowy jest wbudowany w chlodzona woda glowice, dzieki czemu faza rozgrzewania trwa znacznie krocej
- system odlaczania cylindrow ACT (praktycznie dla ruchu miejskiego 1250-4000obr/min, w zakresie 20-75Nm)
- znaczna redukcja masy auta w tym elementow ukladu kor-tlokowego (np. korbowod 523g do 370g)
- Start-Stop system + Rekuperation
Duzy PLUS dla podwyzszenia niezawodnosci:
- w najnowszym 1.4 TSI adaptowano sprawdzony w Audi uklad rozrzadu z paskiem i 2 walidatorami faz dla zaworow ssacych i wydechowych.
- nowe 5-otworkowe wtryskiwacze
Ja nie mam watpliwosci, w ruchu miejskim przy dojazdach do pracy, oszczednosci paliwa wyniosa co najmniej 1l/100