Qoros GQ3 - chińska odpowiedź na Jettę

Kilka tygodni temu, w sieci pojawiły się szkice pierwszego modelu marki Qoros. Dziś możecie obejrzeć kompaktowego sedana z Chin na pierwszych oficjalnych zdjęciach

Chińskie podróbki - tandeta czy okazja?

Dla przypomnienia, marka Qoros to owoc współpracy chińskiego producenta aut Chery Automobile Co. i holdingu Israeli Corporation. Swoimi modelami firma zamierza podbić rodzimy rynek oraz powalczyć z dużymi koncernami na Starym Kontynencie. Pierwszym autem z logo Qorosa jest kompaktowy sedan o umiarkowanie seksownej nazwie - GQ3.

Chociaż "na żywo" auto nie jest tak urodziwe jak na szkicach, trzeba przyznać, że prezentuje się całkiem nieźle. Za projekt nadwozia odpowiada Gert Volker Hildebrand, do niedawna związany z Mini, wcześniej pracował m.in. dla Opla, Seata i Mitsubishi. Chińskie auta zazwyczaj krytykowane są za to, że są kalkami znanych modeli największych producentów. W tym przypadku jednak, trzeba szczerze przyznać, że auto ma swój charakter. Póki co, nie znamy szczegółów chińskiej konstrukcji. Wiemy jedynie, że auto mierzy aż 189 cm szerokości, dzięki czemu plasuje w ścisłej czołówce segmentu.

>> Nowy Qoros czy używana Jetta? Ceny już od... <<

Przedstawiciele Qorosa zapewniają, że auto zostało zbudowane w sposób, który pozwoli mu z łatwością osiągnąć w europejskich testach zderzeniowych komplet pięciu gwiazdek. Producent obiecuje też bogatą listę wyposażenia standardowego (m.in. 8-calowy dotykowy wyświetlacz w konsoli centralnej). Firma milczy na temat gamy silnikowej, ale można założyć, że w momencie debiutu, auto będzie dostępne z kilkoma czterocylindrowymi silnikami do wyboru (również wysokoprężnymi).

Qoros oficjalnie zadebiutuje podczas marcowego salonu w Genewie. Na rodzimym rynku, trafi do salonów w drugiej połowie przyszłego roku. Podbój Europy rozpocznie jeszcze przed końcem 2013 roku.

Więcej o:
Komentarze (36)
Qoros GQ3 - chińska odpowiedź na Jettę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 33 razy 25

    Poradzą sobie tak jak poradzili Koreańczycy. Myślę, że to kwestia kilku lat i dojdzie do poważnych przetasowań na globalnym rynku. Na bank wypłyną z dwa trzy duże chińskie koncerny.
    Auto ładne ale to z pewnością nie odpowiedź na jettę. Klienci VW to istny beton. To raczej odpowiedź na nowe i30/ceed/lantra.

  • Gość: ssssss

    Oceniono 7 razy 5

    Na razie chińskie auta nie są w 10-ce najbardziej popularnych aut w Chinach.

  • Gość: aprox99

    Oceniono 15 razy 5

    moze za 20 lat ale nie teraz

  • Gość: BMW

    Oceniono 10 razy 4

    Dla "redaktorów" nie ma różnicy czy to zdjęcie czy wizualizacja :/ Od wizualizacji do seryjnej produkcji jeszcze kilka kroków. Trzeba przyznać jednak, że cuchnie VW.

  • Gość: Polak

    Oceniono 4 razy 2

    Ładny rendering.

  • switex

    Oceniono 1 raz 1

    1. "Chociaż "na żywo" auto nie jest tak urodziwe jak na szkicach, trzeba przyznać, że prezentuje się całkiem nieźle." Rozumiem, że Pan Bartosz widział auto na żywo, lub "na żywo", czyli na zdjęciach, nie na szkicach. Jeśli tak, to proszę o link, bo wyszukiwarka Google znajduje same wizualizacje.

    2."Wiemy jedynie, że auto mierzy aż 189 cm szerokości, dzięki czemu plasuje w ścisłej czołówce segmentu." Dzięki temu plasuje się w czołówce, segmentu, czy pod tym względem plasuje się w czołówce segmentu? To różnica.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX