Testy na zakładkę | IIHS

IIHS przeprowadza nowe testy zderzeniowe, na tzw. zakładkę. Rozbito kolejne auta, których poziom ochrony - jak się okazało - znacząco się różni

Przypomnijmy, nowy test IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) nie jest łatwy do zaliczenia. Polega na uderzeniu czołowym, ale skrajną, boczną częścią pasa przedniego. Prędkość zderzenia wynosi 40 mil/h, czyli 64 km/h. Zdaniem specjalistów z IIHS ma to odwzorowywać uderzenie w wąską nieodkształcalną przeszkodę, której nie udało się ominąć, np. w drzewo.

Test "na zakładkę" jest tylko jednym z testów zderzeniowych wykonywanych przez IIHS. Oprócz niego wykonywane są zderzenia czołowe, boczne, tylne (najechanie na stojący pojazd) i dachowanie. Ocena wystawiana autu przez IIHS jest średnią ocen wszystkich testów.

Pierwsze testy "na zakładkę" (small overlap) przeprowadzono w sierpniu tego roku. Na pierwszy ogień poszły sportowe sedany, czyli auta premium klasy średniej. Volvo S60 i Acura TL wypadły najlepiej, natomiast aż cztery modele nie zaliczyły tego testu. Tym razem w starciu z wredną przeszkodą zobaczyliśmy rodzinne sedany, co w USA oznacza samochody klasy średniej, jak i kompaktowe sedany. Tylko dwa z nich otrzymały ocenę dobrą (najwyższą). Największe powody do zmartwień ma Toyota, której dwa modele nie zaliczyły testu.

Zobacz wideo

Wyniki testu "na zakładkę" IIHS:

Suzuki Kizashi (dobry) Honda Accord (dobry) Chrysler 200 (przeciętny) Dodge Avenger (przeciętny) Ford Fusion (przeciętny) Kia Optima (przeciętny) Nissan Altima 4d (przeciętny) Subaru Legacy/Outback (przeciętny) Volkswagen Passat (przeciętny) Mazda 6 [stary model] (przeciętny) Nissan Maxima (przeciętny) Chevrolet Malibu (mierny) Hyundai Sonata (mierny) Volkswagen Jetta (mierny) Toyota Camry (niedostateczny) Toyota Prius V (niedostateczny)

Więcej o:
Copyright © Agora SA