Volkswagen Golf R Cabriolet | Wideo

Volkswagen pochwalił się produkcyjną wersją gorącego Golfa cabrio. Auto trafi do salonów wiosną przyszłego roku

Volkswagen Golf R - test | Za kierownicą

Prototyp otwartej wersji Golfa R zadebiutował latem ubiegłego roku, podczas Wörtherseetour - tuningowego święta miłośników wszystkiego spod szyldu VAG. Od "spokojniejszych" odmian niemieckiego kabrioletu, auto odróżniało się za sprawą obniżonego o 25 mm zawieszenia, 19-calowych obręczy kół, potężnych tarcz hamulcowych i zadziornego pakietu aerodynamicznego, wzorowanego na zamkniętej wersji gorącego kompaktu (patrz galeria). Jak widać na załączonym filmie, produkcyjna wersja wygląda niemal identycznie jak ubiegłoroczny prototyp.

Póki co, producent nie zdradził specyfikacji technicznej nowej "erki". Wiele jednak wskazuje na to, że pod maskę trafi turbodoładowane 2.0 TSI, dobrze znane z Scirocco R (i najmocniejszego Golfa). 265 koni mechanicznych (w Golfie R jest ich 270) oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego powinny wystarczyć, by rozpędzić auto do setki w mniej więcej sześć sekund. Potencjał ten pozwoli również podróżować z prędkościami dochodzącymi do 250 km/h (na więcej nie pozwoli elektroniczny "kaganiec"). Standardowo silnik współpracować ma z sześciostopniową przekładnią ręczną. Na liście opcji znajdzie się też dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Choć nie zostało to oficjalnie powiedziane, w przeciwieństwie do zamkniętej wersji Golfa R, kabriolet ma być wyposażony w napęd na jedną oś. Do takiej informacji dotarli dziennikarze brytyjskiego Autocara.


Auto wejdzie do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Na razie nie wiadomo, ile trzeba będzie zapłacić za gorące cabrio. Ceny zamkniętej wersji Golfa R startują w Polsce od 135 tys. zł. Bardzo jesteśmy ciekawi, ilu klientów skusi się na drogi kabriolet w starej "budzie".

Więcej o:
Komentarze (12)
Volkswagen Golf R Cabriolet | Wideo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: VW

    Oceniono 18 razy 6

    Jakie te auta są NUUUUDNE!

  • Gość: Ja

    Oceniono 1 raz 1

    Zwykłego Golfa R bardzo chętnie bym sobie kupił (niestety obecnie jest poza zasięgiem), ale wersja cabrio wygląda po prostu marnie.

  • Gość: baltazar

    0

    Auris ze 130KM go miażdży ciekawe gdzie chyba przód jak Golf go chce wyprzedzić, bez jaj, jeden z mocniejszych samochodów w klasie C Cabrio to całkiem dobre rozwiazanie

  • eurotaxt

    0

    Jak miło poczytać że Volkswagen wprowadza fajne mocne kabrio dla miłośników tego rodzaju aut. Konkurencja jak zwykle w krzakach dziumdzia te swoje CC z metalowym dachem których już od dawna nikt nie kupuje. Ludzie chcą znowu mieć tradycyjny kabriolet. A u Volkswagena dodatkowo mogą go mieć w mocnych odmianach GTI 210 KM i R 270 KM.

  • Gość: micchal008

    Oceniono 2 razy 0

    przecież to astra A cabrio

  • Gość: pluuto

    Oceniono 4 razy 0

    Nie podam modelu, ale jakiegoś takiego starego babskiego Opla mi przypomina. Była taka wersja, pewnie Astry. Ale to z 10 lat temu. Bardzo podobny.

  • popijajac_piwo

    Oceniono 2 razy 0

    4 cylindrowa rzędówka i napęd na przód??? To już dawno nie jest R, tylko GTI...

  • Gość: fragles102

    Oceniono 3 razy -1

    TOYOTA AURIS 1.6 Valvematic 130KM miażdży ten szajse niemiecki
    co silniki się rozsypują już po 40tyś hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX