Ostatni Lexus LFA | Galeria

Ostatni Lexus LFA opuścił mury fabryki Motomachi. Powstało ich 500 sztuk, dokładnie tyle ile zapowiadano. Poznaj ciekawostki związane z tym modelem

Lexus GS - test | Pierwsza jazda

To był bodaj najbardziej ambitny projekt w historii marki Lexus. W 2000 roku podjęto decyzję o budowie wyjątkowego samochodu sportowego, który mógłby pokazać możliwości firmy. Po pięciu latach pokazano pierwszy prototyp LFA zapowiadający nadchodzący model. Potem drugi i trzeci (Roadster), by w końcu w październiku 2009 roku świat zobaczył ostateczny kształt nadwozia.

Produkcja zaczęła się w grudniu 2010 roku w specjalnie dla LFA przygotowanej fabryce w Motomachi. 170 pracowników wybrano bardzo starannie. Dla każdego było to spore wyróżnienie. Praca niemal wymarzona, gdyż na szkoleniach podkreślano, że pośpiech jest wrogiem pracownika. Liczyła się przede wszystkim precyzja i staranność. Można sobie na to pozwolić, gdyż z taśmy zjeżdżał zaledwie jeden egzemplarz dziennie.

Technika zastosowana do budowy Lexusa LFA była z najwyższej półki. Pod nadwoziem wykonanym z polimerów wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP) umieszczono silnik 4.8 V10 o mocy 560 KM uzyskiwanych przy 8700 obr/min i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6800 obr./min, ale 90% momentu dostępne było w zakresie 3700-9000 obr./min. Pod względem wymiarów silnik Lexusa jest mniejszy od standardowej V-ósemki i przenosi moc na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej z czterema trybami pracy. Dźwięk silnika był wzmacniany przez układ "akustyczny" specjalnie zaprojektowany przez specjalistów z firmy Yamaha.

Lexus LF-LC w całej okazałości | Galeria

W ramach 500 wyprodukowanych egzemplarzy 50 wyposażono w tzw. pakiet Nurburgring. Nazwa zaczerpnięta została od niemieckiego toru wyścigowego, na którym testowano i dopracowywano model LFA. Pakiet, dostępny od czerwca 2011 roku, obejmował m.in. dodatkowe elementy aerodynamiczne, ale też mocniejszy o 10 KM silnik. Oczywiście najlepszą reklamą wersji Nurburgring był czas okrążenia na północnej pętli toru, wynoszący 7 min 14.64 sek.

Po dwóch latach produkcji, 14 grudnia 2012 roku ostatni Lexus LFA opuścił hale montażowe fabryki Motomachi. Powstało zaledwie 500 egzemplarzy. Wszystkie, kosztujące po 375 tys. dolarów, sprzedano w przeciągu trzech miesięcy od oficjalnej premiery. Ostatni klienci musieli czekać na swój egzemplarz niemal trzy lata.

>>> Lexus - ogłoszenia <<<

Więcej o:
Copyright © Agora SA