Odświeżony Ford Fiesta od 43 950 zł

W Paryżu Ford przedstawił odświeżoną wersję Fiesty. Wiemy już, ile za nowego malucha trzeba będzie zapłacić w polskich salonach

Top 10 | Najtańsze auta z polskich salonów

Chociaż słowo "nowy" jest określeniem nieco na wyrost. Co tak naprawdę się zmieniło? Z zewnątrz auto można poznać po zmienionym pasie przednim, nawiązującym do nowej stylistyki Forda. Jest większy grill w kształcie trapezu oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Więcej nowości znajdziemy we wnętrzu, choć tak naprawdę nie chodzi o wykończenie kabiny, a mnogość elektronicznych systemów, które znalazły się na liście (głównie opcjonalnego) wyposażenia. Ford zafundował Fieście m.in. system multimedialny ze sterowaniem głosem niektórymi funkcjami (telefon, nawigacja), aktywny system o nazwie City-Stop, chroniący przy małych prędkościach przed najechaniem na poprzedzający samochód oraz kluczyk MyKey -  można w nim zaprogramować wiele indywidualnych funkcji (ustawienie głośności radia czy prędkości maksymalnej). Więcej o tym rozwiązaniu, znajdziecie w: Ford Fiesta z systemem MyKey.

Jedną z ważniejszych nowości jest benzynowy trzycylindrowiec o pojemności 1 litra, który wydłużył listę dostępnych silników. Turbodoładowana jednostka dostępna jest w dwóch wariantach: 100- oraz 125-konnej. Klienci, którzy zdecydują się na ten silnik, będą musieli przygotować się na spory wydatek. A to dlatego, że mały EcoBoost dostępny jest wyłącznie w Fiestach z wyższym poziomem wyposażenia (od Titanium w górę). Najtańsza odmiana z trzycylindrowcem pod maską kosztuje 57 150 zł dla wersji 3-drzwiowej i 58 150 zł dla Fiesty z pięciorgiem drzwi.

>> Używaną Fiestę można kupić już za mniej niż 1000 zł <<

Podstawowa wersja auta kosztuje 43 950 zł. Za taką kwotę, klienci mogą kupić trzydrzwiową Fiestę z 60-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,25 litra i najuboższym wariantem wyposażenia Ambiente. Zwolennicy silników wysokoprężnych muszą natomiast przygotować co najmniej 52 600 zł. Tyle kosztuje mały Ford z 75-konnym 1.5. Poniżej znajdziecie cennik najtańszych wariantów Fiesty dla danej wersji nadwozia i silnika.

Silnik Paliwo Skrzynia biegów Wersja wyposażenia Cena
3-drzwiowe
1.25 60 KM Pb MT5 Ambiente 43 950 zł
1.25 82 KM Pb MT5 Ambiente 46 450 zł
1.4 96 KM Pb MT5 Trend 49 100 zł
1.0 100 KM Pb MT5 Titanium 57 150 zł
1.0 125 KM Pb MT5 Titanium 60 900 zł
1.6 105 KM Pb AT6 Trend 65 350 zł
1.5 75 KM ON MT5 Ambiente 52 600 zł
1.6 95 KM ON MT5 Trend 55 950 zł
5-drzwiowe
1.25 60 KM Pb MT5 Ambiente 44 950 zł
1.25 82 KM Pb MT5 Ambiente 47 450 zł
1.4 96 KM Pb MT5 Trend 50 100 zł
1.0 100 KM Pb MT5 Titanium 58 150 zł
1.0 125 KM Pb MT5 Titanium 61 190 zł
1.6 105 KM Pb AT6 Trend 66 350 zł
1.5 75 KM ON MT5 Ambiente 53 600 zł
1.6 95 KM ON MT5 Trend 56 950 zł


Podstawowa wersja wyposażenia Ambiente zawiera, m.in.: systemy ABS (z elektronicznym układem podziału siły hamowania oraz układem wspomagania hamowania awaryjnego) i ESP, elektrycznie sterowane przednie szyby, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, czołowe poduszki powietrzne, airbag chroniący kolana kierowcy, kurtyny powietrzne, 14-calowe, stalowe obręcze kół, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, centralny zamek oraz regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 4,5 tys. zł, a system audio z radioodtwarzaczem CD/MP3 (6 głośników, zdalne sterowanie, gniazda AUX-IN i USB) kosztuje kolejne 1300 zł.

Dopłacając do wersji Trend, klienci w cenie otrzymają dodatkowo wspomniany wcześniej system MyKey, 15-calowe, stalowe obręcze kół, pakiet stylizacyjny wnętrza (welurowe dywaniki z przodu i z tyłu, kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów wykończone w skórze oraz nakładki progowe ze stali nierdzewnej), klamki zewnętrze z wykończeniem chromowanym. Klimatyzacja oraz system audio, podobnie jak w wersji Ambiente, figurują na liście opcji.

Więcej o:
Komentarze (34)
Odświeżony Ford Fiesta od 43 950 zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Druga Irlandia

    Oceniono 48 razy 40

    Ceny zachodnioeuropejskie, zarobki wschodnioeuropejskie, więc w salonach "puchy".

  • Gość: tulipanek

    Oceniono 30 razy 24

    Prawda.
    Drogo.
    Mimo ze Fiesta ladna to za
    45tys za 4drzwiowa 60konna wersje mam
    90konna Kia Venge juz z klima.A o tym ze Venga to w porownaniu z Fiesta duzo wieksze auto nawet nie wspomne.

  • Gość: 44

    Oceniono 27 razy 19

    Brak manualnej klimy i dopłata 4500 wyraźnie zachęcająca do nabycia lepszej wersji wyposażeniowej? Ford jak zwykle daleko w tyle za liderami rynku.

  • Gość: wqrzony

    Oceniono 23 razy 15

    1. Auta klasy B takie jak yaris, fiesta, corsa, ibiza, mazda 2, vw polo - kosztują (przy założeniu opcji: klima, boczne poduszki, silnik benz. co najm. 90 koni) praktycznie tyle co z podobnym wyposaz.: hyundai i30, kia ceed, fiat bravo, citroen c4 a nawet niewiele sie doplaci do auris.
    2. Fiesta jest smieszna z silniczkiem 1,2 60, 2 poduszkami itp.
    3. Auto b. ładne, tak w 2010 najladniejsze w segmencie, ale clio IV sie bedzie lepiej sprzedawac.

  • Gość: Czesiu

    Oceniono 16 razy 10

    Fajnie będzie mieć taniego astona. Tak mi ten przód wygląda. Jest już aston mondeo a teraz będzie aston fiesta.

  • Gość: 3tibet

    Oceniono 14 razy 8

    ja rozumiem, że tu się nie marnuje ani papieru ani tuszu, ale czy nie wystarczyłoby napisać, że wersja 5 drzwiowa jest 1000 zł droższa? po co komplikować coś prostego?

  • Gość: smrudnug

    Oceniono 12 razy 6

    drogo za taki pazdzierz !

  • Gość: k

    Oceniono 5 razy 5

    To jeszcze są samochody bez klimatyzacji?
    Taki samochód to trochę do dupy...

  • Gość: wqrzony

    Oceniono 5 razy 5

    Fiesta i Corsa - auta w których wązniejsze były zawsze rozwiązania typu 6 głośnikow i 2 airbagi.
    Francuskie czy koreanskie - odwrotnie, tj. 6 airbagów i np. 2 głosniki czy inne tego typu pierdółki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX