Zderzenie vanów, czyli nowe wyniki testów Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP wzięła "na warsztat" osobowe Vany zbudowane na bazie samochodów użytkowych. Jest jedna ocena maksymalna i jedna "dwója"

Pod lupę trafiło sześć aut tego segmentu. Są to: Hyundai H1, Renault Trafic, Ford Transit oraz trzy bliźniacze konstrukcje: Citroen Jumpy, Fiat Scudo i Peugeot Expert. Ostatnimi czasy, rzadko kiedy zdarza się, by auto nie otrzymało noty maksymalnej. Nawet mimo coraz bardziej wyśrubowanych wymagań Euro NCAP. Jednak pojazdy z tego segmentu są pewnym wyjątkiem.

Tym razem skupiliśmy się na vanach oferujących osiem lub dziewięć miejsc. Auta te używane są głównie w biznesie, od czasu do czasu będąc alternatywą dla mniejszych samochodów rodzinnych. Ponieważ bazują na użytkowych vanach, z reguły są gorzej wyposażone od zwykłych aut osobowych. Jeśli zatem ktoś posiada liczną rodzinę i myśli o kupnie takiego samochodu musi być świadomy, iż w wielu przypadkach nie oferują one najnowszych zdobyczy z dziedziny bezpieczeństwa - tłumaczy dr Michiel van Ratingen z Euro NCAP.

Jak spisały się wymienione wyżej modele? Najgorzej w testach wypadło Renault Trafic, które otrzymało łączną notę dwóch gwiazdek. Na niską ocenę, w dużej mierze wpłynął brak podstawowych systemów bezpieczeństwa, jak chociażby system stabilizacji toru jazdy. Nie najlepiej auto wypadło również pod kątem bezpieczeństwa przewożonych dzieci (79%).


Najbardziej awaryjne auta używane

Lepiej (86%) wypadły pod tym kątem bliźniacze konstrukcje Fiata, Citroena i Peugeota, które uzyskały w testach ogólną notę trzech gwiazdek. Modele te uzyskały też nieco lepszy wynik w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów (59%). Osobowa wersja Hyundaia H1 pokonała wymienione dotąd auta pod względem ochrony pieszych podczas kolizji (34%) oraz w ocenie aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa (43%).

>> 9-osobowy Ford Transit za... <<

Konkurentów zdeklasował Ford Transit Custom, który jako jedyny otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek, stanowiąc jednocześnie wzór dla pozostałych modeli w każdej z czterech głównych kategorii. Osobowy Van Forda otrzymał też nagrodę Euro NCAP Advanced za opcjonalny system asystenta pasa ruchu (Lane Keep Assist).

Jeśli chcielibyście poznać bardziej szczegółowe wyniki testów, znajdziecie je tutaj: Renault Trafic, Citroen Jumpy, Fiat Scudo, Ford Transit Custom, Hyundai H1, Peugeot Expert.

Więcej o:
Komentarze (6)
Zderzenie vanów, czyli nowe wyniki testów Euro NCAP
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: VEs

    Oceniono 6 razy 2

    I na tym tle 3 gwiazdki dla Dacii Lodgy wcale nie wyglądają tak źle. Prawda?

  • Gość: ffff

    Oceniono 4 razy 2

    Już widzę jak firmy kupujące auta dostawcze kierują się wynikami testów NCAP...

  • Gość: rudi

    Oceniono 1 raz 1

    Renault jako jeden z najbezpieczniejszych producentów mocno rozczarował, nawet T5 z 2008 r miała lepsze wyniki

  • Gość: toberson

    Oceniono 9 razy 1

    Niemieckie zlomy niedostaly zadnej Giazdki!!Dlatego ich niema!!

  • Gość: . . .

    Oceniono 10 razy -4

    A gdzie Niemieckie SZROTY ?
    Dlaczego ich nie ma w konkurencji ? Przecież by wygrały ? ; )

    Ehh.. Oczywista oczywistość, że "tym razem" FORT sypnął kasą...

    Niesamowicie
    Cymbalskie
    Auto
    Porównania

  • Gość: df

    Oceniono 10 razy -4

    widzę ford sypnął z sakwy za test

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX