Szef designu VW: Kierunek stylistyczny Volkswagena jest błędny

Od 2015 roku Volkswageny będą wyglądały inaczej. Zapowiedział to szef designu marki Klaus Bischoff w rozmowie z "Auto Express". Czy Niemcy doszli do wniosku, że stylistyka ich aut jest zbyt stonowana?

TOP 10 | Volkswageny TDI do 10 tys. zł

Raczej nie. Skąd takie wnioski? Po pierwsze, przez wyniki finansowe koncernu Volkswagena, a po drugie, przez słowa Waltera de' Silvy zwierzchnika wszystkich projektantów koncernu, który zapowiedział, że przyszłe modele będą się charakteryzowały prostą i ponadczasową stylistyką. Co zatem miał na myśli Klaus Bischoff, podczas śmiałego krytykowania obranej przez Volkswagena strategii stylistycznej?

Szef designu Volkswagena miał na myśli opieranie wyglądu wszystkich modeli na stylistyce Golfa. Od 2015 roku kierunek rozwoju w projektowaniu nowych aut niemieckiej marki ma wyznaczać nowy Phaeton - wszystko ma być wzorowane na flagowym aucie Volkswagena. Bischoff zapowiedział jednocześnie, że poszczególne grupy aut będą charakteryzowały unikalne elementy wzornictwa. Chodzi o wyraźne i jednocześnie subtelne oddzielenie SUV-ów od hatchbacków, vanów od limuzyn, etc.

Nowa strategia stylistyczna nie zmieni charakteru Volkswagenów. Nadal mają one być praktyczne, eleganckie w swej prostocie, ergonomiczne i uwielbiane nie tylko w Europie, ale i na innych ważnych dla marki rynkach. Volkswagen pozostanie takim, jakim był od zawsze. Ale czy to źle?

ZOBACZ TAKŻE:

Ulubione auto używane Polaków: 10-letni Volkswagen z dieslem do 10 tys. zł

Volkswagen Passat | Karta wozu

Szukasz używanego Volkswagena Passata? Tu znajdziesz 1300 ogłoszeń

Więcej o:
Copyright © Agora SA