Kia cee'd i pro_cee'd GT - koreańskie hot hatche

Cee'd i pro_ceed z dopiskiem GT będą pierwszymi kompaktowymi hot hatchami koreańskiego producenta. Znamy więcej szczegółów na temat gorących modeli z Korei

Większe hot hatche - wulkany emocji

Nie wiemy jeszcze, jak auta będą wyglądać. Podpowiedzią mogą być dwie, bardzo obiecujące wizualizacje pro_cee'da oraz informacja prasowa udostępniona ostatnio przez producenta.

>> Cee'd z dieslem już od 20 tys. zł <<

Wynika z niej, że oba modele otrzymają przeprojektowane zderzaki, nowy grill, unikalne 18-calowe obręcze kół, czerwone zaciski hamulcowe oraz czteropunktowe, LED-owe światła do jazdy dziennej. W kabinie pojawią się sportowe fotele Recaro, aluminiowe nakładki pedałów oraz okazjonalne detale, nadające autom sportowego sznytu.

Na pierwsze oficjalne zdjęcia będziemy musieli jeszcze poczekać. Już dziś wiemy natomiast, jaki silnik trafi pod maski gorących kompaktów. Będzie to nowa wersja benzynowego 1.6 GDI, ze wzmocnionymi "bebechami", doprawiona turbosprężarką typu twin scroll. Z takiego tandemu, inżynierom Kii udało się wycisnąć 204 konie mechaniczne oraz 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potencjał będzie trafiał na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni ręcznej, a sprint do "setki" zajmować ma 7,9 sekundy.

Produkcja gorących kompaktów Kii ruszy w maju. Do salonów auta trafią w połowie przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Małe hot hatche - rozmiar nie ma znaczenia

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Więcej o:
Komentarze (7)
Kia cee'd i pro_cee'd GT - koreańskie hot hatche
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sail-or73

    Oceniono 17 razy 11

    niech jeszcze zrobią homologację ciężarową i będzie się sprzedawał lepiej od kaszanki -)

  • Gość: b.

    Oceniono 7 razy 5

    najważniejsze w sportowym aucie to to , że ma DRLe LEDowe . bez tego ta KIA miałaby 89 KM mniej. Słyszałem, że audi r8 bez ledowych perełek miałoby tylko 220 KM.także to jakoś proporcjonalnie do pojemności musi być....

    ...litości...

  • ignatz

    Oceniono 3 razy 3

    Większych kół na rysunku nie dało się wcisnąć? Szkoda że takich od wozu drabiniastego nie namalowali :-)

  • Gość: f10

    Oceniono 6 razy 2

    Może i gorące te kompakty, tylko dlaczego silnik od klimatyzacji napędza całe auto?

  • Gość: zxc

    Oceniono 4 razy 0

    "sprint do "setki" zajmować ma 7,9 sekundy." - ja tu bym raczej nie "setki" a "sprint" wziął w cudzysłów, bo 7,9 w hot-hatchu to bardziej spacer niż sprint.
    Jasne, dla przeciętnego kierowcy to i tak będzie dość szybkie auto, ale ja bym nie nazwał hat-hatchem czegoś, czego wartość przyśpieszenia od 0 do 100 km/h jest zbliżona bardziej do Golfa 2.0 TDI 170KM ( 0-100 km/h w 8,1 sekundy), który hat-hatchem nie jest, niż do rasowego hat-hatcha jakim jest Focus RS, robiący setkę w 5,9 sekundy..

  • Gość: stanczyk

    0

    ..silnik pewnie od Hultaja Velostera Turbo ... a przydalby sie silnik Turbo z modelu Coupe (zdaje sie 275 KM)

    ale co tam hot-hacze .. niech powolaja do zycia oncept KIA Kee .. i tam wsadza V6 ze wspomnianego Coupe .:)
    ...
    Hultaje nadal pozostaja koslawe , .. ale KIjanki zaczynaja juz dobrze wygladac, i dlatego nie powinnio sie "zalowac silnika" w tych konstrukcjach ...

    Takie Reno RS np. nie bedzie mialo wersji 2-drzwiowej, a Honda CRZ choc wyglada to slabo jezdzi .. i to wlasnie tutaj jest szansa dla marek "aspirujacych" zeby wypelnic luke ... czy tez przygotowac rywala dla Toyobaru (choc to chyba troche za wczesnie ..:)

  • Gość: parada

    Oceniono 3 razy -1

    Nakładki na pedały? A nie na "homoseksualistów" ;)))

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX