SRT Viper - wielka galeria

Szukający mocnych wrażeń za kółkiem, mogą już zamawiać nowe wcielenie Vipera. Z myślą o niezdecydowanych, producent postanowił opublikować obszerną galerię supersportowego modelu

Najmocniejsze auta w polskich salonach

Kiedy w 2010 roku zakończono produkcję Vipera właściwie już nikt nie wierzył w jego zmartwychwstanie. A jednak się udało. Żmija powróciła. Od teraz będzie to flagowy model marki SRT stworzonej przez Chryslera dla wyjątkowych projektów. Tym samym mocarny Amerykanin nie będzie już sprzedawany jako Dodge. Nie zmienił się za to silnik. Pod ogromną maską zabudowano widlastą, dziesięciocylindrową jednostkę napędową o pojemności 8,4 litra, mocy 640 KM i maksymalny momencie obrotowym 812 Nm.

Podwozie jest o 50% sztywniejsze niż w poprzedniku. Nowy Viper jest też od niego o 45 kg lżejszy. Z innych ciekawostek: po raz pierwszy w tym samochodzie montowany będzie system ESP. Warto przypomnieć, że pierwsza generacja nie posiadała nawet systemu ABS.

Cena? Wersja podstawowa kosztuje w Stanach Zjednoczonych 97 395 dolarów. Za lepiej wyposażoną odmianę GTS trzeba zapłacić 120 395 dolarów. Jeśli wciąż się wahacie, w podjęciu ostatecznej decyzji może pomóc wizyta w galerii zdjęć Vipera od SRT.

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy | SRT

Nowe logo Vipera

Więcej o:
Komentarze (21)
SRT Viper - wielka galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wawiak

    Oceniono 22 razy 16

    no i doczekaliśmy się "ciepłego" vipera... :-(
    tylko pierwsza wersja
    była samochodem dla twardzieli.
    sprzegło było twarde jak w starze 20
    a odpowiednia naklejka na kokpicie
    przypominała, że przy mokrej nawierzchni
    zaleca sie ruszanie z III biegu... :-)
    to był wózek!!!

  • moonwind

    Oceniono 10 razy 4

    Jakby to napisać najkrócej, kiedyś koncernowi Chrysler, Jeep, Dodge czkawką odbił się mariaż z Daimlerem Niemcy nie kumali że Amerykanie lubią amerykańskie standardy a Europejczycy lubią w tych autach właśnie tę inność. Koncern FIAT swoimi pomysłami wymorduje wg. mnie Chrysler, Jeep, Dodge w ciągu najbliższych 2 lat wystarczy spojrzeć na Jeep Grand Cherokee który już nie jest dużą terenówką tylko jakimś popaprańcem a'ala europejski SUV. Inność 300C "cegła" spaprano jakimś wzornictwem Lanci i nazwano THEMA. Za 2 lata nie będzie co zbierać z tych klasycznych marek, nawet nie będzie co sprzedać następnym "niszczycielom".

  • Gość: gienek

    Oceniono 10 razy 2

    ile to żre?
    wiem. i tak mnie nie stać.

  • Gość: 123

    Oceniono 3 razy 1

    fajny ale światła trochę jak z mazdy

  • Gość: Głość

    Oceniono 9 razy 1

    Auto ma styl, ale Polacy i tak kupią cos francuskiego. Bo ma miękkie zawieszenie i siedzenia, ;(

  • Gość: Loco

    Oceniono 9 razy 1

    Moim zdaniem taki sobie. Design Vipera był wspaniały, kiedy go wypuszczali na początku lat 90-tych. To był czas, kiedy wiele firm wciąż projektowało nadwozia "od linijki" tymczasem Amerykanie tym modelem wyprzedzili trendy conajmniej o dekadę. Niestety, w 2012 roku niemal identycznie wyglądający Viper nie robi już takiego wrażenia. Auto będzie się sprzedawać raczej słabo (przynajmniej w UE) z racji wysokiej ceny, bardzo dużych gabarytów, ogromnego spalania i ogólnego braku komfortu.

  • Gość: wiki

    Oceniono 7 razy 1

    całkiem ładny samochód napewno będą się za nim oglądać jak za słynną modelką nastolatkowie z usa nawet mnie troche kręci ten wóz ale kiedy on wejdzie do sprzedaży,bo chciałbym zobaczyć jego test i dowiedzieć się czy warto go kupić bo ostatnio do sprzedaży trafiło troche porażek takich jak skoda rapid czy nowy outlander

  • Gość: hehe

    Oceniono 4 razy 0

    W TYTULE REKLAMA FIATA A PO ODFARCIU DOCZ

  • Gość: stanczyk

    Oceniono 2 razy 0

    Dzizesss .. te gay-owate kolorki ... gay-yellow i gay-blue (sh elby GT500 - 670 KM! tez w takim śliskim niebieskim wystepuje .. skandal ! :)

    Ten design choć ciekawy to jednak mniej Muskularny (a przypominam silnik 8,5-Litrowy! :) niż poprzednik - rzeczywiscie "ciepły Viper" ... (--> BTW: zobaczymy jaką budą zaproponuje GM dla nowej CorVette..)

    Co do zarządzania przez Fiata ..
    Chryslerowi specjalnie na razie sie nie obrywa :
    nadal pakują 6,4L HEMI do Jeepa SRT8 .. Fiat dał zielone światło dla Vipera (choć uładzonego - więcej nianiek elektronicznych) i ma być SRT Barracuda ! ...
    Jest nowy Dart ( następca NEONa / Calibra) .. jest duży Chrysler 300 / Charger ..
    Nie jest tak źle .. chociaż nie ma żadnej gwarancji, że za jakiś czas zamiast pure-American, przez cięcie kosztów i ignorancje Fiata, bedziemy mieli kolejną serię nijakich "Global Prodaktów" ...

    Kiedyś było fajnie: auto francuskie miało charakterystykę auta "francuskiego", amerykanskie było "amerykańske" ... dziś wszyscy chcą robić nudne niemieckie wageny[pewne uproszczenie, ale jednak] ...
    Ta unifikacja jest nieznośna ....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX