Pierwsze Volvo S60 Polestar z silnikiem o mocy 508 KM powstało na specjalne zamówienie (pisaliśmy o nim w czerwcu, link obok) i kosztował swojego właściciela 300 tys. dolarów. Polestar, zajmujący się tuningiem samochodów szwedzkiej marki, nie planował kolejnych chyba, że auto spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Volvo doszło do wniosku, że salon samochodowy w Los Angeles może być okazją do znalezienia kilku kolejnych. Powstała więc druga sztuka różniąca się od pierwszej tylko... numerem rejestracyjnym.
Modyfikacje są kompleksowe. Trzylitrowy silnik T6 ma zmodyfikowane cylindry, nowy układ dolotowy, w którym zamontowano potężną turbinę Garret 3171, a układ wydechowy Ferrita ma średnicę 3,5 cala. Napęd przekazywany jest na obie osie za pomocą wzmocnionego sprzęgła typu Haldex. Podwozie obniżono, poszerzono i usztywniono, by S60 poradziło sobie z możliwościami silnika. Przyspieszenia 0-100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to więcej, niż 300 km/h.
ZOBACZ TAKŻE:
Volvo V40 Cross Country od 98 420 zł
Volvette, szalony driftowóz | Wideo
Volvo niedawno zakończyło produkcję tego modelu. Może warto rozejrzeć się za używanym egzemplarzem?