Nowy diesel Hondy

Nowy diesel Hondy powstał z myślą o kierowcach w Europie. Zbudowany w technologii Earth Dreams ma łączyć dynamikę z niskim zużyciem paliwa

Silniki, których nie chciał świat

"Połączenie dynamiki i niskiego zużycia paliwa". Ile razy już to słyszeliśmy, prawda? Przedstawiciele Hondy przekonują, że tym razem nie są to tylko puste frazesy. Nowa jednostka wysokoprężna ma pojemność 1,6 litra, rozwija moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min) i oferuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego od 2000 obr./min). Ma być przy tym wyjątkowo oszczędna. Producent obiecuje, że średnie zużycie paliwa to zaledwie 3,6 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery będzie wynosić 94 g/km.

Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw. Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja - tak nową jednostkę opisuje Tetsuya Miyake, szef projektu silnika 1.6 i-DTEC.

Inżynierowie Hondy, z jednej strony dążyli do uzyskania jak najmniejszego tarcia wewnętrznego, z drugiej - do maksymalnego ograniczenia masy same jednostki. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kg w stosunku do jednostki 2.2 i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w swojej klasie.

Silniki będą powstawać na nowo utworzonej linii produkcyjnej w brytyjskich zakładach w Swindon. Zespół pracujący na dwie zmiany będzie w stanie zbudować do 500 silników dziennie (z linii będą zjeżdżać dwie jednostki: nowa 1.6 i-DTEC oraz dobrze już znane 2.2 i-DTEC). Pierwszym modelem Hondy, który otrzyma nowego diesla będzie Honda Civic. Stanie się to na początku przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Civic Type R będzie mocniejszy

Nowości Hondy na 2013 rok

Honda i rewolucja w hybrydach

Więcej o:
Komentarze (26)
Nowy diesel Hondy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 21 razy 7

    może się spóźnili nieco, ale pewnie silnik spełni oczekiwania. Tak naprawdę to konkurencji dużej nie mają. Silnik 1.6 HDI TDCI i fiatowski JTD. Gówniane TDI czy nietrwały dCI niestety, nie liczą się w tym wyścigu. Toyka też dupy nie urywa swoim małym dieslem.

  • Gość: Piotr

    Oceniono 8 razy 6

    Jeszcze lepszy pewnie jak I-CTDI, który do tej pory jest najlepszym dizlem na świecie

  • Gość: wiesiek

    Oceniono 10 razy 4

    nissan i renault maja od 2 czy 3 lat 1.6 dci 130 km i jakoś nie slychac narzekan...

    Swoją drogą jeździłem nissanem qashqai z tym dieslem i całkiem żwawo smigał. W kompakcie taki motor to chyba optimum.

  • Gość: Twoj stary

    Oceniono 2 razy 2

    kolejne silniki sladane przez polakow w swindon ;)

  • Gość: marc

    0

    Fiatowski 1.6 multijet był pierwszy: ma 120KM i 300Nm tyle że osiagane już od 1500obr/min. Jeśli chodzi o silniki to fiat jest liderem.

  • Gość: louu

    Oceniono 20 razy 0

    Silniki Hondy zawsze były najlepsze. Wolą zrobić swojego diesla niż wkładać te padliny HDI albo TDCI.

  • Gość: pirx

    Oceniono 18 razy 0

    troszkę sie chłopaki spóźnili Korea i Europa maja 1,6 diesle od lat a teraz nawet 1.4 i mniejsze - mam nadzieje ze będzie trwały ...

  • Gość: Michał

    Oceniono 3 razy -1

    Już na papierze widać największą wadę tego silnika - będzie ze Swindon....

  • Gość: fragles102

    Oceniono 5 razy -1

    I PODOBNO TO NIYMCY SĄ WZORCEM W DIZLACH
    PODOBNO PRODUKUJĄ NAJLEPSZE DIZLE
    JAPOŃCZYCY PODOBNIO ZOSTALI W TYLE Z DIZLAMI HEHE

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX