Rumuński Symbol Renault

Pod nazwą Symbol Renault sprzedawało na niektórych rynkach Thalię, czyli Clio z dużym bagażnikiem. Teraz Francuzi wpadli na lepszy pomysł
Salon Paryż 2012 | Dacia Sandero i Dacia Logan w nowych wcieleniachDacia Sandero i Dacia Logan w nowych wcieleniach

Podczas salonu w Istambule Renault pokaże odświeżonego Fluence'a, ale też swego rodzaju nowość. Jest nią model Symbol, czyli niedrogi sedan. Nie jest to jednak całkowicie nowa konstrukcja, chociaż znamion nowości trudno mu odmówić. Symbol to druga generacja Dacii Logan za znaczkiem swojego francuskiego właściciela.

Co się zmieniło? Zastosowanie dużego znaku firmowego spowodowało wcięcie w masce silnika, inne są też zderzaki. Zmian nie jest wiele. Pod maską będzie można znaleźć te same silniki, co w Loganie. Podstawowy będzie mieć trzy cylindry i dzięki doładowaniu osiągnie 90 KM. Będą też Diesle dCi o mocach 75 i 90 KM. W wyposażeniu będzie można znaleźć m.in. tempomat, dzielone oparcie tylnej kanapy, radio CD/MP3 z wejściem USB, czy system Renault Media Nav z ekranem dotykowym.

Renault Symbol najpierw trafi na rynek turecki, algierski i tunezyjski. Wprowadzenie modelu Symbol opartego na Dacii Logan rodzi pytanie, czy Renault zamierza stworzyć trzecią generację Thalii. Oba auta korzystają z bardzo podobnej technologii i jest między nimi niewielka różnica cenowa.

Przypomnijmy, że w najnowszej ofercie promocyjnej Renault Thalia dostępna jest już od 31 300 zł, czyli jest zaledwie 1 400 zł droższa od Logana. Może to nieco ożywi sprzedaż, która we wrześniu wyniosła 35 sztuk, a w pierwszych 10 miesiącach 2012 roku 496 sztuk, plasując Thalię poza pierwszą setką najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Stary Logan radzi sobie u nas znacznie lepiej, w okresie styczeń-wrzesień 2012 nabywców znalazły 1 603 auta.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Dacia Logan, Sandero i Stepway | Galeria

Dacia rządzi we Francji

Dacia - ogłoszenia

Więcej o:
Komentarze (12)
Rumuński Symbol Renault
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: turysta

    Oceniono 9 razy 7

    Jeżdżę Thalią od 1,5 roku i muszę przyznać, że to dobry samochód. Nieźle sprawdza się na długich trasach, pod warunkiem, ze są to autostrady. W polskich warunkach bywają problemy z szybkim wyprzedzaniem ciężarówek, ale to może dlatego, że silnik 1,2 osiąga tylko 75 KM. W książce z opisem technicznym jest nazwa Renault Symbol, bo pod taką nazwą jest sprzedawany w większości krajów. Poprzednio jeździłem Clio III z takim samym silnikiem, samochód miał wygodniejsze fotele i skuteczniejsze hamulce, ale znacznie mniejszy bagażnik. Właśnie wielkość bagażnika skłoniła mnie do zmiany pojazdu.

  • globalneocipienie

    Oceniono 2 razy 2

    Taksówkarze w Kairze i Hurgadzie zacierają ręce - będę mieli czym jeździć przez kolejne 40 lat.

  • who_cares

    Oceniono 1 raz 1

    "Stary Logan radzi sobie u nas znacznie lepiej, w okresie styczeń-wrzesień 2012 nabywców znalazły 1 603 auta."
    - może dziennikarzyna były łaskaw sprawdzić że Logan sedan nie jest już wogóle oferowany w Polsce.
    A w statystykach występuje Logan MCV który z Thalią ma tyle wspólnego co Jumbo Jet z Cessną.

  • Gość: rka

    Oceniono 1 raz 1

    Właśnie zastanawiam się nad zakupem samochodu i jak patrzę to Thalię (używaną) można tanio kupić i w dobrym stanie, clio mimo że to prawie to samo jest znacznie droższe. Za Thalią przemawia też to że sporo dziadków je kupuje i przebiegi często mają symboliczne np. 5 lat i 50tyś. km. Teraz mam zagwozdkę kupić brzydala, z mały przebiegiem?

  • Gość: gosc

    Oceniono 7 razy -5

    Trzeba mu to oddać – jest cholernie paskudny!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX