Sao Paulo 2012 | Nissan Extrem

Nissan pokazał crossovera o wyglądzie inspirowanym modelem 370Z, który zaprojektowano z myślą o rynku brazylijskim. Ale czy tylko?

Salon Paryż 2012 | Nissan TeRRa

Z San Diego do Sao Paulo. Nissan Extreme powstał w biurze stylistycznym Nissan Design America (NDA) w Kalifornii. Projekt jednak nie jest globalny, ani przeznaczony na rynek północnoamerykański, ale powstał z myślą o Brazylii. 27. salon samochodowy w Sao Paulo był więc odpowiednim miejscem do prezentacji konceptu.

Extrem nie jest duży, mierzy niecałe 4 metry (dokładnie 385 cm), a rozstaw osi wynosi 245 cm. Na tej długości udało się zmieścić układ siedzeń 2+2, co od razu wskazuje na rekreacyjny charakter tego auta. Wysoki prześwit zapewne odnosi się do niezbyt dobrze rozwiniętej sieci dróg asfaltowych, jednak trudno sobie wyobrazić tego Nissana brodzącego w błotnistych drogach centralnej i północnej Brazylii.

Napęd stanowi znany także w Europie silnik 1.6 DIG-T o mocy 190 KM i momencie 240 Nm. Pod maskę Extrema trafił prosto z małego Juke'a. Napęd może być przekazywany na przód lub na obie osie, zupełnie jak w małym crossoverze.

Chociaż projekt jest ciekawy, to nie ma planów wprowadzenia go do seryjnej produkcji. Nic straconego. Patrząc na formę nadwozia można się spodziewać, że Extrem nie jest tylko prototypem stworzonym dla brazylijskiej publiczności. Można przypuszczać, że te linie zobaczymy w następcy sportowego 370Z. Oczywiście prześwit będzie dużo mniejszy, a pod maską prędzej zobaczymy mały silnik z doładowaniem, niż duże V6 3,7 l.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault i Nissan zrobią auto za 9 tys. zł

Salon Moskwa 2012 | Nissan Almera

Nissan Almera - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA