Nowa Skoda Octavia - co o niej wiemy?

Do sieci trafił kolejny filmik, na którym udało się uwiecznić nową Skodę Octavię prawie bez kamuflażu. Co wiemy o najnowszej generacji najważniejszego modelu Skody?

Nowa płyta podłogowa, nowe cenniki - nowa Skoda Octavia będzie zasługiwała na miano nowej. Jest jednak coś, co pozostanie prawie bez zmian - stylistyka. Chyba nikt nie spodziewał się rewolucji w tej dziedzinie. To, że w najbliższym czasie Skoda nie ma zamiaru zmieniać języka stylistycznego, Czesi udowodnili modelem Rapid. Najnowszy filmik z udziałem Octavii każe przypuszczać, że polski bestseller nowej generacji będzie jego większą i droższą odmianą.


Skoda Rapid jednak tańsza...

Najnowsze dziecko Skody zostanie zbudowane w oparciu o platformę MQB, którą wykorzystują już nowy Volkswagen Golf, Seat Leon i Audi A3. Octavia pozostanie jednak najbardziej praktycznym autem w swojej klasie. Czesi chcieliby, żeby model ten zaczął być traktowany jako nieco bardziej ekskluzywny niż dzisiaj. Co to oznacza?

Mając w gamie poczciwego Rapida, który mógłby stanowić naturalnego wroga dla Octavii w obecnym kształcie, Skoda musi wypozycjonować najnowszą generację swojego bestselleru nieco wyżej. Wszystko po to, by dwa modele nie walczyły o tego samego klienta. Co to oznacza w praktyce? Najnowsza Octavia musi urosnąć i czerpać jeszcze więcej wzorców z najnowszego Golfa.

Obok wyglądu najnowszej Octavii, sporo dyskusji wywołują jej ceny. Dziś za najtańszą odmianę tego modelu trzeba zapłacić 55 700 zł. Octavia Tour, która nadal jest obecna w cennikach Skody i którą miał zastąpić Rapid, to wydatek przynajmniej 44 350 zł. Wspomniany Rapid kosztuje 47 950 zł (do końca roku Skoda daje na ten model rabat 2 500 zł i oferuje promocję na pakiet ubezpieczeń o wartości 1 590 zł). Można się zatem spodziewać, że najnowsza generacja Octavii będzie kosztowała w podstawie ok. 58-59 tys. zł. Logika każe przypuszczać, że nie będzie to 60 tys. zł, bo za takie pieniądze można kupić Volkswagena Golfa VII.

ZOBACZ TAKŻE:

Ile kosztuje jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce?

Topowy model Skody teraz z nowym silnikiem

Skoda Superb Combi Outdoor - udawaczka

Więcej o:
Komentarze (78)
Nowa Skoda Octavia - co o niej wiemy?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mosfet29

    Oceniono 7 razy -3

    Nawet jesli cena bedzie zblizona do Golfa to z cala pewnoscia Octavia powtorzy sukces 2 pierwszych generacji .I to jest pewne jak 2x2 =4
    Zobaczymy za jakis czas miny malkontentow typu czujny_obywatel
    Pozostanie mu rola blazna lub zmiana nicku. Bo ilez razy mozna sie mijac z prawda?
    Octavia odniosla sukces praktycznie na kazdym rynku Europy o ktorych koreanskie marki moga tylko snic
    I nic nie zapowiada zmian

  • czujny_obywatel

    Oceniono 5 razy -3

    Skoda Octavia III generacji niestety nie ma absolutnie jakichkolwiek szans na sukces. Nawet sprzedaĹź flotowa jej nie pomoĹźe, bo we flotach bÄ?dÄ? dominowaÄ? albo koreaĹ?ce, albo samochody Dacii. Octavia staĹ?a siÄ? potwornie droga.

    Octavia nie odniesie Ĺźadnego sukcesu handlowego bo nikt nie bÄ?dzie zwĹ?aszcza w dobie kryzysu jej kupowaĹ?. Brakuje jej jakichkolwiek atutĂłw.Octavia jest:

    1. Jest za droga w stosunku do bardziej prestiĹźowej konkurencji. Zamiast Octavii ludzie kupiÄ? Forda Mondeo, Opla InsigniÄ? lub nawet AstrÄ? czy w koĹ?cu oryginalnego VW,

    2. Skody sÄ? koszmarnie wygĹ?uszone, jest w nich po prostu gĹ?oĹ?no. Octavie sÄ? doĹ?Ä? dobrze wykoĹ?czone, ale fatalnie wygĹ?uszone, duĹźo, duĹźo gorzej niĹź samochody konkurencji. Widocznie VW nie pozwala wygĹ?uszyÄ? SkĂłd lepiej, aby nie stanowiĹ?y konkurencji dla wyĹźej pozycjonowanych samochodĂłw VW,

    3. Octavia III bÄ?dzie miaĹ?a chyba najgorsze w Ĺ?wiecie silniki benzynowe. BÄ?dÄ? to silniki wyposaĹźone w turbosprÄ?Ĺźarki, kompresory i bezpoĹ?redni wtrysk paliwa. Te silniki sÄ? tak fatalne i tak awaryjne, Ĺźe rozpadajÄ? siÄ? juĹź na gwarancji, nie mĂłwiÄ?c juĹź o okresie pogwarancyjnym. Zainteresowani mogÄ? sobie poczytaÄ? o problemach z tymi silnikami na Forach Octavii, Golfa, Passata, czy Seata.

    4. Octavia III bÄ?dzie miaĹ?a najgorsze na Ĺ?wiecie silniki diesla.Te silniki sÄ? tak fatalne i tak awaryjne, Ĺźe rozpadajÄ? siÄ? juĹź na gwarancji, nie mĂłwiÄ?c juĹź o okresie pogwarancyjnym. Zainteresowani mogÄ? sobie poczytaÄ? o problemach z tymi silnikami na Forach Octavii, Golfa, Passata, czy Seata.

    5. W Octavii III z racji zamontowania ultraawaryjnych silnikĂłw z bezpoĹ?rednim wtryskiem benzyny, nie bÄ?dzie moĹźliwoĹ?ci zainstalowania normalnej instalacji gazowej. Ludzie, ktĂłrzy siÄ? na to odwaĹźyli i zainstalowali do silnikĂłw TSI instalacjÄ? za 10 000 pln teraz wypĹ?akujÄ? siÄ? na forach ze swojej gĹ?upoty.

    To juĹź nie bÄ?dÄ? Octavie generacji I, ktĂłre miaĹ?y dobre ceny, byĹ?y bezawaryjne i miaĹ?y znakomite silniki. Teraz to juĹź przeszĹ?oĹ?Ä?. Tak sobie myĹ?lÄ?, Ĺźe docelowo chyba VW chce uĹ?mierciÄ? i SkodÄ? i Seata i skupiÄ? siÄ? tylko na samochodach typu Audi i VW. A szkoda :( Skody to byĹ?y kiedyĹ? znakomite wozy.

  • Gość: usability

    Oceniono 11 razy -3

    Hmmm, to "malowanie" w biało-czarne ciapy to tak średnio wygląda (na miniaturach to tak jakby auto stało przez miesiąc pod drzewem i pojechało w miasto :| ). Ja wiem, że moda na oklejanie aut zaczęła się od segmentu małych i zaczyna wchodzić "wyżej" ale mnie osobiście średnio się to podoba, poza tym oklejenie szyb tylnych bocznych i tylnej znacząco ogranicza widoczność (nawet jak jest to folia OWV), a co za tym idzie - bezpieczeństwo...

  • demostenes1980

    0

    Co prawda nie jeżdżę Oktawią, ale Fabią 2 jednak nie mam najlepszej opinii o tym samochodzie :(. Od początku tj. od grudnia 2008 roku klimatyzacja cały czas chodzi bardzo głośno. W Skodzie upierają się, że ten typ tak ma. Kiedyś wracałem z Wrocławia autostradą A4 i na wysokości góry św. Anny samochód nagle stracił moc. Zapaliła się kontrolka silnika i ledwo dojechałem do stacji benzynowej, aby się zatrzymać. Dziwne to, bo mam silnik 1.4 16V; 85 KM i "podobno" silnik ten jest dobry. Przy awarii miałem przejechane dokładnie 17 000 km. Okazało się, że głowica była do regeneracji, bo wszystkie zawory i głowica w środku były zafajdane jakąś mazią! Skoda upierała się, że to wina paliwa, ale po oddaniu paliwa do kontroli na niekorzyść Skody wyszło, że paliwo spełnia wszelkie normy! Oczywiście samochód był trzy miesiące po gwarancji i jedyne, co mogłem zrobić to kłócić się z nimi w sądzie!

    Nigdy więcej nikt mnie nie namówi na Skodę i inne niemieckie auto! Następne, jakie sobie kupię to francuskie barachło, które może ma niedoróbki, ale silniki mają bardzo dobre! Ostrzegam wszystkim przez Skodą!

  • Gość: Rafi

    0

    Koncern VW jak zwykle organizuje quiz - znajdź 3 szczegóły różniące obecną generację auta od poprzedniej. Tylko Seat się wyróżnia.

  • Gość: jass

    0

    i tak będzie szał w salonach
    Polacy lubią takie autka
    wstawi się gaz i będzie jeszcze full miejsca w bagażniku

  • Gość: 4slash

    Oceniono 4 razy 0

    Miarą prestizu nie jest sama marka lecz wartość rynkowa przedmiotu. Moim zdaniem nowa Octavia jest bardzie prestizowa niż kilkuletnie BMW czy Lexus, które realnie są mniej warte.
    Historyjki o TDI iTSI też już są nieaktualne od kilku lat.
    Z silnikami TDI 2,0 i 1,6 CR nie ma zadnych problemów - mam znajonmych, którzy mają A4 z przebiegami 200-280 000 (auta 3, 4 letnie) i nic w nich nie robili.
    Silnik 1,2 TSI to bardzo prosty i na szczęście 4-cylindrowy motor z turbo. Tam nie ma sie co zepsuć, 1,4 TSI został poprawiony, a 1,8 TSI zawsze był liderem.
    Nie jestem fanem VW, jestem fanem motoryzacji i cieszę sie, że konsument ma coraz wiekszy wybów.
    Kibicuję Koreańcom i Japończykom, popieram Włochów i Farncuzów w motoryzacji.
    Cieszę się, że konkurencja w branży jest coraz większa, wchodza nowe marki np. Dacia.
    Nieprawda, że motoryzacja i stylistyka schodzi na psy - smocgody jeszcze nigdy nie były tak nowoczesne i bezpieczne jak dzisiaj.
    Sa również bardzo trawałe, przykład:
    Octavia I 1,9TDI 90 KM jeździłem od nowości przy ok. 100 000 km drobny remont zawieszenia, wymiana klocków hamulcowych
    Octavia II 1,9TDI 105 km jeździłem od nowości do 120 000 km bez żadnej wymiany UWAGA!!! Nie wymieniłem nawet jednej żarówki (to zasluga fabrycznych świateł dziennych)
    Dla mnie Skoda jest ok i zawsze bedę miał sentyment do tej marki.

  • Gość: Podpisz się

    0

    Po co ten artykuł, skoro każda następna oktawia wygląda jak poprzednia? To tak, jak podniecać się nowym golfem albo A4.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX