Nowa Skoda Octavia - co o niej wiemy?

Do sieci trafił kolejny filmik, na którym udało się uwiecznić nową Skodę Octavię prawie bez kamuflażu. Co wiemy o najnowszej generacji najważniejszego modelu Skody?

Nowa płyta podłogowa, nowe cenniki - nowa Skoda Octavia będzie zasługiwała na miano nowej. Jest jednak coś, co pozostanie prawie bez zmian - stylistyka. Chyba nikt nie spodziewał się rewolucji w tej dziedzinie. To, że w najbliższym czasie Skoda nie ma zamiaru zmieniać języka stylistycznego, Czesi udowodnili modelem Rapid. Najnowszy filmik z udziałem Octavii każe przypuszczać, że polski bestseller nowej generacji będzie jego większą i droższą odmianą.


Skoda Rapid jednak tańsza...

Najnowsze dziecko Skody zostanie zbudowane w oparciu o platformę MQB, którą wykorzystują już nowy Volkswagen Golf, Seat Leon i Audi A3. Octavia pozostanie jednak najbardziej praktycznym autem w swojej klasie. Czesi chcieliby, żeby model ten zaczął być traktowany jako nieco bardziej ekskluzywny niż dzisiaj. Co to oznacza?

Mając w gamie poczciwego Rapida, który mógłby stanowić naturalnego wroga dla Octavii w obecnym kształcie, Skoda musi wypozycjonować najnowszą generację swojego bestselleru nieco wyżej. Wszystko po to, by dwa modele nie walczyły o tego samego klienta. Co to oznacza w praktyce? Najnowsza Octavia musi urosnąć i czerpać jeszcze więcej wzorców z najnowszego Golfa.

Obok wyglądu najnowszej Octavii, sporo dyskusji wywołują jej ceny. Dziś za najtańszą odmianę tego modelu trzeba zapłacić 55 700 zł. Octavia Tour, która nadal jest obecna w cennikach Skody i którą miał zastąpić Rapid, to wydatek przynajmniej 44 350 zł. Wspomniany Rapid kosztuje 47 950 zł (do końca roku Skoda daje na ten model rabat 2 500 zł i oferuje promocję na pakiet ubezpieczeń o wartości 1 590 zł). Można się zatem spodziewać, że najnowsza generacja Octavii będzie kosztowała w podstawie ok. 58-59 tys. zł. Logika każe przypuszczać, że nie będzie to 60 tys. zł, bo za takie pieniądze można kupić Volkswagena Golfa VII.

ZOBACZ TAKŻE:

Ile kosztuje jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce?

Topowy model Skody teraz z nowym silnikiem

Skoda Superb Combi Outdoor - udawaczka

Więcej o:
Komentarze (78)
Nowa Skoda Octavia - co o niej wiemy?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Andy

    Oceniono 29 razy 19

    Jeździłem dwoma oktawiami z dwóch generacji i niestety trzeciej nie kupię. Silniki benzynowe VW zeszły na psy. Srodze się zawiodłem, a zawód ten kosztował mnie kupę kasy wydanej na naprawy pogwarancyjne mimo serwisowania i regularnych przeglądów w aso...

  • Gość: gość

    Oceniono 24 razy 16

    Nowa stylistyka, nowa płyta podłogowa, nowe cenniki - nowa Skoda Octavia będzie zasługiwała na miano nowej. Jest jednak coś, co pozostanie prawie bez zmian - stylistyka.

    To zdanie tak troszkę nie ma sensu...

  • czujny_obywatel

    Oceniono 53 razy 13

    .Skoda Octavia III generacji niestety nie ma absolutnie jakichkolwiek szans na sukces. Nawet sprzedaż flotowa jej nie pomoże, bo we flotach będą dominować albo koreańce, albo samochody Dacii. Octavia stała się potwornie droga.

    Octavia nie odniesie żadnego sukcesu handlowego bo nikt nie będzie zwłaszcza w dobie kryzysu jej kupował. Brakuje jej jakichkolwiek atutów.Octavia jest:

    1. Jest za droga w stosunku do bardziej prestiżowej konkurencji. Zamiast Octavii ludzie kupią Forda Mondeo, Opla Insignię lub nawet Astrę czy w końcu oryginalnego VW,

    2. Skody są koszmarnie wygłuszone, jest w nich po prostu głośno. Octavie są dość dobrze wykończone, ale fatalnie wygłuszone, dużo, dużo gorzej niż samochody konkurencji. Widocznie VW nie pozwala wygłuszyć Skód lepiej, aby nie stanowiły konkurencji dla wyżej pozycjonowanych samochodów VW,

    3. Octavia III będzie miała chyba najgorsze w Świecie silniki benzynowe. Będą to silniki wyposażone w turbosprężarki, kompresory i bezpośredni wtrysk paliwa. Te silniki są tak fatalne i tak awaryjne, że rozpadają się już na gwarancji, nie mówiąc już o okresie pogwarancyjnym. Zainteresowani mogą sobie poczytać o problemach z tymi silnikami na Forach Octavii, Golfa, Passata, czy Seata.

    4. Octavia III będzie miała najgorsze na świecie silniki diesla.Te silniki są tak fatalne i tak awaryjne, że rozpadają się już na gwarancji, nie mówiąc już o okresie pogwarancyjnym. Zainteresowani mogą sobie poczytać o problemach z tymi silnikami na Forach Octavii, Golfa, Passata, czy Seata.

    5. W Octavii III z racji zamontowania ultraawaryjnych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, nie będzie możliwości zainstalowania normalnej instalacji gazowej. Ludzie, którzy się na to odważyli i zainstalowali do silników TSI instalację za 10 000 pln teraz wypłakują się na forach ze swojej głupoty.

    To już nie będą Octavie generacji I, które miały dobre ceny, były bezawaryjne i miały znakomite silniki. Teraz to już przeszłość. Tak sobie myślę, że docelowo chyba VW chce uśmiercić i Skodę i Seata i skupić się tylko na samochodach typu Audi i VW. A szkoda :( Skody to były kiedyś znakomite wozy.

    Powtarzam mój post, bo coś się dziwnego porobiło z polskimi literami w we wcześniejszym.

  • von_seydlitz

    Oceniono 14 razy 12

    VW pomyślał, że zwalczy kryzys tworząc w silnikach zbitki i rozwiązania, które spowodują, że przy drobnej awarii trzeba wymienić części, które są koszmarnie drogie. np. zamiast katalizatora - katalizator z kolektorem, a w przyszłości katalizator z kolektorem i głowicą....

    Dlatego ja nie chcę płacić w ten sposób....

    ....

  • Gość: Macho

    Oceniono 16 razy 8

    Patrząc na ostatnie wyczyny firmy Skoda można nabrać pewności, że naczelnym celem jej działania stało się maksymalizowanie zysku przy minimalizacji nakładów. Stąd zaciekłe promowanie Rapida - auta wydmuszki, które cofnęło Skodę do czasów Octavii I w której najsłabszy motor (co mało ludzi pamięta) miał 60KM. Trzeba być totalnie porąbanym, aby kupować auto które w produkcji kosztuje może 15 może 17 tyś złotych za cenę 3 razy wyższą. W tym momencie doszło do tego, że najlepiej wyposażona Thalia z motorem 1.6 105KM i Climatronikiem kosztuje mniej niż golas Rapid. Wygląda zatem, że Rapid będzie oznaczał "rapid decline".

  • remo29

    Oceniono 4 razy 4

    Nowe auta z tej stajni poznać już prawie tylko po cenach...
    --
    parada karzełków

  • Gość: Łuk

    Oceniono 6 razy 4

    Dupy nie urywa

  • Gość: pryszcze.duszy

    Oceniono 5 razy 3

    Tak bedzie wygladala zeby sie dobrze sprzedawać. Jej atutem jest, że "nie wygląda" a krytyka osób, dla których nie jest dedykowana nie wpłynie na pewno na jej design :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX