Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Patrol z BMW
BMW X1 xDrive23d - test | Za kierownicą
Wszystko zaczęło się na Przystanku Woodstock, inspirowanym amerykańskim Woodstock 1969. Głównym impulsem dla polskiego koncertu był słynny Woodstock 1994, zorganizowany z okazji 25-tej rocznicy tamtego wydarzenia. Wówczas opiekę nad przybyłymi gośćmi roztaczała armia ludzi w koszulkach z napisem Peace Patrol.
Uznano, że warto to przenieść do naszego kraju. Kiedy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przygotowywała pierwszy Przystanek w Czymanowie, ogłoszono nabór do Pokojowego Patrolu. Apelowano do ludzi młodych, zaangażowanych w pracę Fundacji i w działalność Jurka Owsiaka, a także do słuchaczy jego programów radiowych i telewizyjnych. Zastrzeżono jednak od razu, że praca w Patrolu to całkowity wolontariat. Podczas koncertu Patrolowcy mają zapewnione jedynie miejsce na namioty oraz jedzenie serwowane przez kuchnię polową.
Od tamtego momentu Pokojowy Patrol stał się podstawą zabezpieczenia wszystkich kolejnych Przystanków.
Obserwując, jak w kolejnych latach rozwijały się imprezy zwane Przystankiem i jak wielu młodych ludzi jest zainteresowanych tego typu wolontariatem, postanowiono szkolić uczestników Patrolu, zwłaszcza w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. Stały się one jednym ze statutowych celów Fundacji. Odbyło się już ponad sto szkoleń, umiejętności zdobyło w nich ponad 7000 osób.Patrolowcy zapraszani są w wyjątkowe miejsce - do Uniwersytetu WOŚP Szadowo-Młyn, czyli do Centrum Wolontariatu. Dołożono wszelkich starań, by stworzyć tam niepowtarzalną atmosferę i by chwile tam spędzone były niezapomniane.
I cóż wspólnego z tym wszystkim ma BMW ? Więcej, niż się wydaje. Przede wszystkim przekazało Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy specjalnie wyposażony model X1, z urządzeniami potrzebnymi do udzielania pierwszej pomocy i prowadzenia szkoleń prowadzonych przez WOŚP. Samochód stał się pojazdem ratowniczym instruktorów Pokojowego Patrolu, a swój praktyczny chrzest przeszedł w sierpniu podczas tegorocznego Przystanku Woodstock.
BMW X1 Facelifting | Galeria
Istotny jest również fakt, że BMW zdecydowało się zaprosić do Centrum Wolontariatu Szadowo-Młyn grupę dziennikarzy, którzy dzięki temu mieli okazję poznać to magiczne miejsce, poczuć jego niepowtarzalną atmosferę i zetknąć się ze wspaniałymi, młodymi ludźmi, wręcz tryskającymi radością, energią i profesjonalizmem. Jeszcze ważniejsze jest to, że dziennikarskie gremium również przeszło szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej i po dwóch dniach intensywnych ćwiczeń wróciło do domu ze stosownymi certyfikatami.
Z kolei na drogach wokół Szadowa można było poznać możliwości napędu obu osi xDrive, jednego z elementów bezpieczeństwa w samochodach BMW. System montowany jest zarówno w modelach typowo szosowych, jak i w rekreacyjno-terenowych. X-Drive to stały napęd czterech kół, który w normalnych warunkach przekazuje 40 % momentu obrotowego na przednią, a 60 % na tylną oś. Sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe może jednak w ciągu kilku milisekund przekazać w razie potrzeby cały moment obrotowy (100 %) na przednią lub tylną oś. Rozdział napędu następuje w oparciu o analizę takich danych jak obroty kół, kąt skrętu, przyśpieszenie poprzeczne i pozycja pedału „gazu”. X-Drive analizuje te informacje we współpracy z systemem DSC, sterującym układem jezdnym. Dzięki temu największa część momentu obrotowego zawsze przenoszona jest na koło o najlepszej trakcji, co poprawia nie tylko dynamikę ale i bezpieczeństwo jazdy. Praktyczne działanie x-Drive, bardzo płynne i całkowicie niezauważalne dla kierowcy, można było sprawdzić podczas jazd próbnych po trasach terenowej i szosowej. Po powrocie do Centrum Wolontariatu Szadowo-Młyn technika jednak zeszła na drugi plan i pojęcia związane z bezpieczeństwem znowu nabrały bardziej ludzkiego znaczenia.
Filozofia Pokojowego Patrolu opiera się na zasadach przyjaźni i poczuciu, że zawsze można liczyć na kogoś innego mogąc samemu pomóc gdy inni tego potrzebują. Młodzi ludzie uczą się aktywności i pozytywnego podejścia do otaczającej rzeczywistości. Efekty tych starań są imponujące. To bardzo dobrze, że dzięki BMW również dziennikarze mogli uczestniczyć w tym pożytecznym przedsięwzięciu.
ZOBACZ TAKŻE:
BMW do właścicieli M5 i M6: "Nie jeździjcie swoimi samochodami"
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
"Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
-
Od 1 stycznia 2021 roku pieszy będzie miał pierwszeństwo przed samochodem jeszcze przed pasami? Projekt ustawy trafił do prac w komisji [AKTUALIZACJA]
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
- Studio Biznes, odc. 16. Jeździliśmy Kią XCeed
- Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- To najlepszy moment na zakup Volkswagena! Trwa wyprzedaż rocznika 2019
- SOP połknęła BOR. Teraz zjada własny ogon. "Kierowcy bez doświadczenia eskortują najważniejsze osoby w państwie"
- Kolizja limuzyny SOP na DK7. Na drodze jednopasmowej doszło do zderzenia z TIR-em
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (13)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (114)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)