Salon Paryż 2012 | Renault Clio Grandtour i RS

Dopiero co poznaliśmy wygląd podstawowej wersji Clio, a Renault już pokazało odmianę kombi Grandtour i sportową RS 200 EDC
Nowe Renault Clio | Polski cennik

Renault to jeden z producentów, którzy nie zaniedbują klientów poszukujących małego kombi. Poprzednie Clio było oferowane w wersji z dużym bagażnikiem i nowa generacja podąży tym samym torem.

>>> Renault Clio - ogłoszenia <<<

Nowe Clio poznaliśmy już w całej okazałości, natomiast dopiero debiut w Paryżu był okazją do pokazania pierwszych oficjalnych zdjęć wersji kombi. Największe Clio mierz 426 cm długości, co oznacza ponad 20 cm dłuższe nadwozie. Dzięki temu za tylna kanapą znajdziemy spory bagażnik o pojemności 443 litrów. Aby ułatwić załadunek tylna klapa schodzi nisko wcinając się w tylny zderzak, a pochylane do przodu oparcie prawego fotela umożliwia przewożenie długich przedmiotów.

Paletę silników Grandtour przejmie od hatchbacka. Podstawowa jednostka będzie mieć poj. 1,2 l. i moc 75 KM. Na drugim końcu skali plasuje się Clio RS. Napędzany jest silnikiem benzynowym 1.6 Turbo o mocy 200 KM. Współpracuje on z nową dwusprzęgłową skrzynią, która w Renault otrzymała nazwę EDC (Efficient Double Clutch).

Listwa F1 przypomina sukcesy Renault w Formule 1, ale jest tylko ozdobnikiem. W przeciwieństwie do tylnego dyfuzora i spojlera, które zapewniają odpowiednio 80% i 20% dodatkowego docisku do podłoża. Wersja RS otrzyma specjalne elementy wyróżniające ją spośród innych modeli Clio, jak osłona chłodnicy, spojler, przedni i tylny zderzak, szerzej ustawione światła mijania z LED, spojlery progowe i 17-calowe obręcze kół.


ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Renault Clio - obszerna fotogaleria

Jeszcze dostępny: Renault Clio Grandtour - test

Więcej o:
Komentarze (21)
Salon Paryż 2012 | Renault Clio Grandtour i RS
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wiaderko

    Oceniono 12 razy 10

    Nowa wersja Clio jak na moj gust rewelacyjna, szczególnie w porównaniu z obecną wersją (o zgorozo po liftingu) jak również z większością konkurentów w klasie. Co ważniejsze jest też kombi, czego nie ma prawie żaden z konkurentów. W wersji 5-drzwiowej chyba tylko leciwa już Fiesta może dotrzymać kroku Renaultowi.

  • Gość: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    Oceniono 12 razy 8

    Naprawdę piękny kombiak, szczególnie jeśli zestawi się go z koślawym aktualnym Clio Grandtourem.

  • Gość: k

    Oceniono 7 razy 5

    Wyglądem zwala z nóg, nie ma konkurencji.

  • goostuff

    Oceniono 4 razy 4

    niezwykły kraj Polska. na portalu motoryzacyjnym więcej komentarzy dotyczy wersji kombi niż 200-konnego RS-a....

    w każdym razie mam nadzieję, że oprócz łopatek (nawiasem mówiąc bardzo rasowych w odróżnieniu od np. guzików do zmiany biegów w audi) będzie wersja Cup, odchudzona i z manualem.

  • Gość: olo

    Oceniono 2 razy 2

    Lepiej kupić kombi klasy B czy normalny kompakt klasy C? Cenowo podobnie, pojemność bagażnika podobna, klasa C powinna mieć trochę więcej miejsca na tylnej kanapie. Ciasnota na tylnej kanapie dyskwalifikuje dotychczasowe Clio, Clio Grandtour i Thalię jako samochód rodzinny. Projektanci nie zrozumieli jeszcze, że obecnie dzieci przewozi się w fotelikach?

  • Gość: honorata

    Oceniono 12 razy 2

    W końcu inne auto niż niemieckie czy koreańskie badziewie. Na marginesie Clio w 4 odsłonie - piękne!!!

  • liumin

    Oceniono 1 raz 1

    Popatrzcie na to clio, a potem na fabiedę combi. Potem znowu na clio. Teraz już wiecie, czym będą zasuwać PH od przyszłego roku ;)

  • 4slash

    Oceniono 2 razy 0

    Gość: 126p
    Clio było na 1 miejscu wg Dekry w przeciwieństwie do koreańców.
    Jak Renault produkował samochody to w Korei jeszcze wierzyli, ze ziemia jest płaska.
    Koreańczycy produkowali samochody juz w latach 70 i 80-tych np. Hyundai Pony i od 30 lat słysze,że nastąpił u nich postęp. Mimo to dalej gonią liderów i szybko nie dogonią.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX