Przesiadka z "Top Gear" do czołgu

Znudziły mu się szybkie Ferrari i egzotyczne Fornasari. Dość ma sportowych Mercedesów, podrasowanych BMW i luksusowych limuzyn. Richard Hammond w wolnych chwilach od zdjęć do ?Top Gear? przesiada się do prawdziwych maszyn przemysłowych, by sprawdzić ich moc i możliwości

Megajazda Richarda Hammonda to program zrealizowany na wyłączność dla BBC przez amerykański oddział telewizji. W każdy czwartek o godz. 22:00 widzowie mogą podziwiać zmagania popularnego prezentera z najcięższymi maszynami i nietypowymi pojazdami w ekstremalnych warunkach. Co więcej, będzie miał zaledwie kilka dni, by opanować obsługę każdej z maszyn. W tym zadaniu pomagać mu będą lokalni eksperci.

Miałem jedno marzenie - być w "Top Gear" jak najdłużej | Wywiad z legendarnym Stigiem

Hammond odwiedzi sześć miejsc, a w każdym z nich spędzi tylko trzy dni.  W tej serii udał się m.in. do Fort Bliss, gdzie zasiadł za kierownicą czołgu MI Abrams. Na wysypisku śmieci w Denver uruchomi ogromną zgniatarkę, która waży więcej niż wszystkie drużyny biorące udział w finale Super Bowl razem wzięte. Na lotnisku Dallas-Fort Worth pod opiekę dostanie Strikera, najpotężniejszy wóz strażacki świata.

W Orlando zaś czeka go nie lada zabawa - będzie operatorem dwutonowej kuli, którą w kilka sekund można zburzyć wielopiętrowy budynek.

Richard weźmie także udział w ćwiczeniach, jakim poddawane są załogi amerykańskich czołgów. W ramach szkolenia prowadzonego przez rodzinę Louto, zajmującą się wyrębem lasów w Oregonie, mimo lęku wysokości wdrapie się na ogromne drzewo.  Praca przy wielkich maszynach jest wielkim wyzwaniem, a mimo to Hammond znajduje jeszcze czas na wygłupy. Odkryje na przykład, że maszyna tnąca pnie nadaje się do... gry w rzutki. Jak się okazuje, ważącymi ponad dwie tony pniami można ciskać w samochód, którego Richard wyjątkowo nie cierpi - w miniwana.

Program emitowany jest w każdy czwartek o godz. 22:00 na BBC Knowledge.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Paryż 2012 | Przewodnik

Kierowcy zbijają punkty karne | Wideo

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.