Salon Paryż 2012 | Jaguar F-Type

Jaguar pokaże w Paryżu nowy w gamie kabriolet F-Type napędzany mocniejszymi silnikami od konkurencji. Czyżby rewolucja na miarę E-Type'a?

Jaguar zabierał się do stworzenia tego modelu od lat. Pierwszy prototyp pokazano w 2000 roku i nosił nazwę F-Type Concept. Wyglądem nawiązywał do ówczesnego większego brata, modelu XK8. Widać to było po obłych kształtach przypominających talię Moniki Bellucci, ale Jaguar miał w sobie odrobinę więcej lekkości. Cały świat motoryzacji zachwycił się tym autem, ale Jaguar zrezygnował z tego projektu w 2002 roku.

>>> Jaguar XK8 - piękny samochód sportowy w dobrej cenie <<<

Od tego czasu minęło 10 lat, ale dobre jest to, że w końcu doczekaliśmy się drugiego sportowego modelu tej marki. O ile Jaguar XK (przynajmniej teoretycznie) konkuruje z Porsche 911, to nowy F-Type ma za zadanie ścigać się o klienta z Boxsterem. Jaguar jest do tego przygotowany ze wszech miar. Pod maską ma tak mocne silniki, że małe Porsche może o takich jedynie pomarzyć (najmocniejszy ma 315 KM). Podstawowa jednostka F-Type ma 3 litry pojemności w układzie V6, a dzięki doładowaniu uzyskuje 340 KM. Mocniejsza wersja tego samego silnika osiąga 380 KM. Jaguar zapowiedział także topową wersję R napędzaną jednostką 5.0 V8 z doładowaniem o nieznanej jeszcze mocy.

Sukces modelu E-Type z 1961 roku podyktowany był rewelacyjnymi wówczas osiągami i atrakcyjną ceną, której nie potrafiła zaoferować konkurencja. Nawiązujący do niego nazwą F-Type osiągi będzie miał nieprzeciętne, pytanie tylko, czy Jaguar zaoferuje swoje nowe dziecko w odpowiednio atrakcyjnej cenie.

Zapraszamy do obejrzenia dwóch nowych filmów promocyjnych: Focused i Fierce. Przedstawia relację z testów na torach testowym i Nurburgring.

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE:

Kot spada na cztery łapy - Jaguar XJ / XF AWD

Salon Moskwa 2012 | Jaguar XFR

Więcej o:
Komentarze (23)
Salon Paryż 2012 | Jaguar F-Type
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • scipion

    Oceniono 4 razy 4

    Fot. nr 6 - super no bajka ale cudo, zachwyt nie do opisania.

  • emasele

    Oceniono 2 razy 2

    z 5.0 V8 z kompresorem to będzie niezły potworek ;] , jak wstawiam mu ten silnik co w XK-R / XK-RS to będzie 'grubo'

  • Gość: li

    Oceniono 2 razy 2

    Nie rozumiem po co tak mocne silniki w roadsterze, który i tak będzie służył siwym milionerom do przejażdżek na Lazurowym Wybrzeżu na trasie Nicea- Saint Tropez

  • Gość: kara

    Oceniono 1 raz 1

    Tył fajny, przód banalny.

  • Gość: jasiek

    Oceniono 7 razy 1

    Może być ewentualnie alternatywa dla Porsche, bo 911 zawsze będą ponadczasowe.

  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 5 razy 1

    Czy teraz wszystkie samochody będą miały jednakowy grill?
    Niedawno Mazda 6, zaraz nowy Mondeo (chociaż firmy wzięły rozwód i podobieństwo raczej przypadkowe).
    Potem kilka kolejnych marek z takim grillem, a teraz ten Jaguar...
    W sumie to ten przód bardziej mi się kojarzy z ostatnią generacją Mazdy 3, a nie z Hondą jak ktoś napisał.
    I jest to coś za co przestałem lubić ten model Mazdy. Coś widzę, że do takich przodów będę musiał przywyknąć bo standardem się stały... :/

  • walenty_kowadlo

    Oceniono 5 razy 1

    TO coś z przodem od hondy i tyłem od alfy to ma być JAGUAR ???????? Żenada i kpina.

  • biggus-dickus

    Oceniono 3 razy 1

    A dlaczego nie pogromca Ferrari?

    Te skojarzenia tutaj są dość monotonne.

  • Gość: stanczyk

    Oceniono 3 razy 1

    mógłby być ładniejszy (inne nowe jaguary też urodą nie grzeszą ..) .. a ten V8 jako naped to pod dużym znakiem zapytania (jeżeli by zmajstrowali takie coś, np. 5L Supercharged jak w tych większych jagach to byłby wypas mini-Muscle car !), ... a tak .. to chyba nie ma się co podniecać .. :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX