BMW do właścicieli M5 i M6: "Nie jeździjcie swoimi samochodami"

BMW ogłasza akcję serwisową i apeluje do właścicieli najnowszych M5 i M6, by nie jeździli swoimi samochodami do czasu wizyty w serwisie. Problem jest poważny

BMW 6 Gran Coupe - między sedanem a coupe

Na razie akcję serwisową ogłosił jedynie amerykański oddział bawarskiej marki, ale można się spodziewać, że już wkrótce do serwisów zostaną wezwani również europejscy właściciele M5 i M6. Usterka jest poważna, bo może prowadzić nawet do zatarcia silnika. Chodzi o wadę pompy oleju, przez którą jego ciśnienie może być zbyt niskie. Stąd tak radykalne apele ze strony BMW, w których Niemcy odradzają jazdę ww. modelami.

4.4-litrowa jednostka od samego początku budziła sporo kontrowersji. I nie chodziło tu wcale o parametry czy awaryjność, a o fakt wykorzystania w niej turbiny - po raz pierwszy do napędu M5 posłużyła jednostka wspomagana turbo.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW M6 | Galeria

BMW M5 w trzech nowych wydaniach

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

Więcej o:
Komentarze (36)
BMW do właścicieli M5 i M6: "Nie jeździjcie swoimi samochodami"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: elantrysta

    Oceniono 30 razy 22

    Ja śpię spokojnie - mam Hyundaia!

  • stanstill

    Oceniono 33 razy 21

    BMW ostatnio bardzo sie pogorszylo jezeli chodzi o jakosc i niezawodnosc. Nowa seria 5 jest bardziej awaryjna niz Alfa Romeo w czasach swojej swietnosci gdy wlasciciele sie witali rano w serwisie. Dzis jest odwrotnie - AR robi niezawodne samochody a wlasciciele nowych beemek jedza sniadanie w garazu bmw robiac kolejny reset.

  • szpr

    Oceniono 12 razy 10

    Przyjmę M5 lub M6 z wadą. Proszę dzwonić popołudniu.

    PS: ewentualnie moze być M3 ale to ostatecznie.

  • Gość: xx

    Oceniono 9 razy 9

    BMW chce sobie obniżyć koszty serwisowania - zatarty silnik musiało by wymienić na gwarancji (wada fabryczna, w USA - oczywistym byłby pozew zbiorowy, gdyby tego nie zrobiło). Ciekawe, czy klienci się tym przejmują, czy po prostu jeżdżą, wiedząc, że niczym nie ryzykują.

  • remo29

    Oceniono 9 razy 7

    Już się nie produkuje samochodów. Teraz produkuje się generatory kosztów - kupisz za X tys., a drugie tyle dołożysz w pierwszych 3 latach używania. O ile będzie ci dane używać, a nie odwiedzać w serwisie.
    --
    parada karzełków

  • fastjustlooking

    Oceniono 9 razy 5

    nic nowego... po 2000r hansy i helgi zaczęły wypuszczać buble i minął mit niemieckiej techniki.
    Od tego momentu auta tam projektują księgowi a nie inżynierowie, w tym szukanie dostawców podzespołów.

    Nie dość , że coraz brzydsze i bez duszy, ciosane podobnie jak wozy dla plebsu (ludu, jak marka sąsiednia głosi) to przepłacone i się sypią...

    każdy koncern ostatnimi czasy tnie koszty, takie efekty;

    ...a był czasy, że BMW jakoś wyglądało, urzędowo, ale wyglądało, no i były to auta trwałe przynajmniej...
    ...potem przyszły czasy nowobogackich pajaców, karków i dresów jako typowych odbiorców (nie urażając normalnych właścicieli, tych w mniejszości) oraz jednocześnie projektowania przez księgowych.

    Kiedyś może się odmieni, historia lubi koło zataczać...

  • Gość: jacek

    Oceniono 9 razy 5

    Potencjalny problem wynika z wewnętrznej wady pompy oleju, a dokładniej jakiegoś uszczelnienia. Pompy BMW raczej samo nie projektuje, ani nie produkuje. Nie ma to nic wspólnego z turbodoładowaniem, ani sterowaniem wydatkiem pompy, za co można by winić konstruktorów BMW. Apel o niejeżdżenie jest rozsądny, bo awaria może nastąpić w dowolnym momencie i spowodować natychmiastową utratę ciśnienia oleju.

  • Gość: ja

    Oceniono 6 razy 4

    HAHAHA !!!!!!!!!!!!!!!
    Przecież te szroty nawet w nazwie mają: BMW - Będziesz Miał Wydatki

  • Gość: xyz*

    Oceniono 7 razy 3

    Rozumiem, usterki mogą się zdarzyć nawet w autach klasy premium, ale nie w "emce"! Nie pamiętam aby takie jaja działy się w jakimkolwiek M3 lub M5 do tej pory. Mogli zachować V10 albo się przyłożyć do prac nad V8 z doładowaniem. Nie wiem czy jakiś silnik już się zatarł ale sama akcja to potężny cios dla M GmbH.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX