Toyota Prius PHV i Prius Plus | Ceny

Toyota ogłosiła ceny nowych wersji Priusa, modeli Plug-in Hybrid (PHV), czyli wtyczkowozu oraz Plusa, czyli siedmioosobowego minivana

Trzecia generacja Priusa jest dostępna od trzech lat. Ceny w Polsce zaczynają się obecnie od 111 000 zł (Luna), droższe wersje kosztują odpowiednio 116 000 (Sol) i 124 000 zł (Prestige). Teraz do oferty dołączą dwa kolejne modele.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius 2010Toyota Prius PHV - test | Pierwsza jazda

Toyota Prius Plug-in Hybrid odróżnia od dotychczasowej wersji możliwość ładowania samochodu z gniazdka elektrycznego. Zespół napędowy HSD (Hybrid Synergy Drive) z akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności zapewnia zasięg 25 km w trybie elektrycznym jeśli tylko prędkość nie przekracza 85 km/h. Po wyczerpaniu akumulatora samoczynnie włącza się tryb hybrydowy w którym zasięg wynosi ponad 1200 km.

Całkowita moc zespołu napędowego to 136 KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 s i prędkość maksymalną 180 km/h. Dzięki trybowi elektrycznemu średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg norm europejskich to zaledwie 2,1 l / 100 km.

Prius Plug-in wyposażony jest m.in. w zdalnie sterowaną klimatyzację, która może pracować bez uruchamiania silnika, wyświetlacz refleksyjny HUD (Head-up Display), czy radarowy system zapobiegania kolizjom PCS (Pre-Crash Safety) który ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi obiektami, a w razie konieczności wspomaga hamowanie i napina pasy. Współpracujący z nim aktywny tempomat potrafi utrzymywać bezpieczną odległość od znajdujących się z przodu pojazdów.

Prius Plug-in Hybrid jest już dostępny w Polsce. Cena startowa wynosi 155 000 zł (Sol), lepiej wyposażony model (Prestige) to wydatek 181 000 zł.

Toyota Prius+

Toyota Prius PlusSalon Frankfurt 2011 | Prius Plus

Toyota Prius+, jak sama nazwa wskazuje, wyróżnia się przestronnością wnętrza. Jest o 15,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o 8,5 cm wyższy od Priusa trzeciej generacji. Przy rozstawie osi zwiększonym o 8 cm, wewnątrz kabiny umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli dla siedmiu pasażerów. Dzięki większej długości nadwozia i rozstawowi osi, tylne drzwi otrzymały większy rozmiar, przez co zajmowanie miejsca na tylnych rzędach foteli lub mocowanie fotelika dziecięcego wewnątrz auta jest wygodniejsze niż dotąd.

Przy komplecie pasażerów na bagaże pozostaje przestrzeń o pojemności 200 l. Po złożeniu trzeciego rzędu foteli przestrzeń bagażowa rośnie do 505 l.

Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive z pracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra oraz silnikami elektrycznymi. Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4,3 l/100 km.

Prius+ jest już dostępny w salonach Toyoty. Ceny wynoszą 129 900 zł za wersję Luna, 135 000 zł za Sol i 158 000 zł za Prestige.


ZOBACZ TAKŻE:

Domy zasilane z... samochodu!

Toyota Prius przeszła lifting

Więcej o:
Komentarze (10)
Toyota Prius PHV i Prius Plus | Ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • arvek9

    Oceniono 1 raz 1

    za oceanem oba modele toyoty kosztują poniżej 100 tys pln każda...

  • Gość: 84

    Oceniono 2 razy -2

    P 508rxh

  • pluuto

    Oceniono 4 razy -4

    Wolał bym Opla Ampere

  • Gość: rpwl

    Oceniono 4 razy 0

    @close
    Nie jestem glabem aryjsko - szeDZkim, ale Ci odpowiem:

    Mowi mi to tyle, ze ktos elegancko zrobil pomiar i moze sie chwalic liczba z kosmosu. W praktyce tak fajnie nie bedzie.

  • Gość: close

    Oceniono 12 razy 6

    2.1 /100 litra mówi wam to coś głąby aryjsko szweckie ???

  • Gość: rpwl

    Oceniono 10 razy -6

    500 litrow bagaznika w minivanie to rzeczywiscie osiagniecie. Ciekawe ile wyszloby po wywaleniu durnych akkumulatorow ;-)

  • Gość: taki_gosc

    Oceniono 8 razy 6

    Auto zapewne super, ale cena porabana. Wiec to produkt tylko dla prawdziwych entuzjastow z kasą.

  • Gość: asadsads

    Oceniono 10 razy 4

    Wow, kolejny news, który zainteresuje wszystkich pięciu ekologów mieszkających w Polsce, którzy dorobili się na boku majątku i nie przeznaczyli go na ratowanie populacji pand.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX