Salon Paryż 2012 | Porsche Cayenne S Diesel

382 KM - taką moc ma nowy silnik V8 w Cayenne. Silnik wysokoprężny

Przynależność do dużej rodziny ma ewidentnie swoje zalety. Porsche niemal zawsze współpracowało z Volkswagenem, ale teraz, gdy VW Group przejął producenta sportowych samochodów będzie ona jeszcze wyraźniejsza. Na pierwszy ogień Porsche "pożyczy" największego Diesla w ofercie koncernu.

Porsche Cayenne GTS - Test | Pierwsza jazdaPorsche Cayenne GTS - Test | Pierwsza jazda

Do tej pory chcąc kupić Cayenne z silnikiem wysokoprężnym klienci nie mieli wyboru. W ofercie był jedynie Cayenne Diesel z pochodzącym także z koncernu Volkswagena silnikiem V6 3.0 TDI o mocy 240 KM. Teraz oferta poszerzy się o wysokoprężne V8. Silnik ma pojemność 4,2 litra i generuje 382 KM. Jeszcze bardziej imponujący jest moment obrotowy, który w najwyższym punkcie wynosi 850 Nm. To oczywiście powoduje, że Cayenne S Diesel nie ma problemów ze zwiększaniem prędkości. Setka na liczniku może pojawić się już po 5,7 s, a prędkość maksymalna to 252 km/h.

Napęd przekazywany jest na obie osie za pomocą aktywnego systemu PTM. Według inżynierów Porsche zapewnia on wrażenie jazdy tylnonapędowym autem sportowym.  W opcji dostępny jest system PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) poprawiający własności sportowe samochodu.

>>> Tanio nie jest - używane Porsche 911 <<<

Ogromny silnik zazwyczaj oznacza równie przerażające wartości spalania. Jeśli kierowca będzie wykorzystywał pełne możliwości samochodu, to z pewnością wizyty na stacji benzynowej będą częste. Ale podczas normalnej jazdy silnik zadowala się średnio 8,3 l/100 km (wg normy NEDC). Wtedy 100-litrowy zbiornik paliwa starczy na ponad 1000 km.


ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 911 Carrera 4 i 4S | Galeria

Bentley zacieśni współpracę z Porsche

Więcej o:
Komentarze (26)
Salon Paryż 2012 | Porsche Cayenne S Diesel
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • prawdziwyolo

    Oceniono 6 razy 2

    4.2 to zawodny silnik,nie ma dobrych opini.

  • adam111115

    Oceniono 3 razy 1

    8,3 litra na sto, chyba w marzeniach. Wg książki mój 3.0 TDi ma palić 8 a pali podczas mieszanej jazdy 12,5 - 13 litrów.

  • Gość: miki

    Oceniono 5 razy 1

    Porsche Cayenne S Diesel, a dlaczego "S" ??? A nie Turbo GTS RR itd... brzmiało by jeszcze ostrzej, pewnie sprzedaż by była większa, w końcu "oszczędni" (bo rozumiem że do nich jest skierowany Diesel) użytkownicy Porsche z chęcią dopłacą za kolejny bajerancki (czytaj: sportowy) przedrostek przy nazwie modelu, szkoda że nie potrafią zauważyć że to tylko VW Tuareg z mocnym Dieslem w odpowiednio pomnożonej cenie... Bo chyba nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się ścigał 2,2tonowym SUVem...

  • Gość: piotrek

    Oceniono 5 razy 1

    Zaraz jakis golodupiec napisze, ze GDYBY mial kase na Porsche, to by tez mial kase na paliwo...i przez swoje myslenie pozostanie golodupcem.

  • Gość: antoni96

    0

    Taniej jest sprowadzić ze Stanów Zjednoczonych Toyotę Tundrę z benzynowym silnikiem 5.7, o mocy 381KM i momencie obrotowym 544 Nm.Za 43 595$ otrzymujemy wersję Limited( najbogatsza) Potem można przerobić ewentualnie na gaz, żeby taniej się nią jeździło. Proste - proste i nie przepłacam 43 595$ = ok. 135 000 -140 000 zł =D

  • Gość: sie pytam

    0

    gdzie jest 6.0 v12 TDI ?!?!?! to jest jedyny słuszny diesel do tego porsche

  • hiszpan25

    Oceniono 1 raz -1

    "Na pierwszy ogień Porsche "pożyczy" największego Diesla w ofercie koncernu." a co z V10TDI z Phaetona czy Touarega? wiekszy i mocniejszy... :)

  • jan.jagislaw

    Oceniono 8 razy -2

    Passat R36 zjada tą dizlową ropuchę na światłach

  • Gość: fast&furiusz

    Oceniono 15 razy -5

    GTR i tak miażdzy ten faszystowski wynalazek

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX