Salon Paryż 2012 | Audi RS5 zrzuca dach

Odświeżona wersja sportowego cabrio z Ingolstadt zadebiutuje dopiero podczas salonu w Paryżu, ale wirtualną premierę ma już za sobą

Nowe Audi A4 dostanie elektryczne quattro?

Co się zmieniło? Kabriolet został poddany identycznej kuracji odmładzającej jaką Audi przygotowało dla wersji coupe. Pojawił się zatem odświeżony, jednoczęściowy grill, przeprojektowane reflektory i zmienione tylne lampy, wykorzystujące wyłącznie diody LED. Wprawne oko zauważy też nowe aluminiowe obręcze kół oraz zmieniony dyfuzor w tylnym zderzaku.

Nie zmieniło się za to nic pod maską. I bardzo dobrze. Zamiast jakiegoś potrójnie uturbionego silniczka z dopiskiem "eco", inżynierowie wyposażyli sportowe cabrio w dobrze już znane, wolnossące V8 o pojemności 4,2 litra, rozwijające moc 450 KM (przy 8250 obr./min.) i 430 Nm (od 4000 do 6000 obr./min.) maksymalnego momentu obrotowego.

Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic we współpracy z napędem quattro pomagają katapultować Audi do setki w czasie 4,9 sek (o 0,3 sekundy wolniej od coupe). Maksymalna prędkość 250 km/h została ograniczona elektronicznie, ale na prośbę klienta Audi może poluzować kaganiec. Wtedy kabriolet będzie mógł mknąć z prędkością 280 km/h.

Od spokojniejszych odmian otwartego A5, nowa "ereska" różni się obniżonym o 20 mm zawieszeniem, skuteczniejszym układem hamulcowym z 365-milimietrowymi tarczami na przedniej osi (można zamówić tarcze ceramiczne i sześciotłoczkowe zaciski) oraz w pełni wyłączalnym systemem kontroli trakcji.

Audi RS5 - test | Za kierownicą

Podobnie jak poprzednia generacja modelu, nowe RS5 cabrio również otrzymało miękki dach. Otwiera się on i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku. Zajmuje to odpowiednio 15 i 17 sekund, a operację można wykonać podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Nawet po złożeniu, można się cieszyć całkiem przestronnym bagażnikiem. Dach zabiera tylko 60 z 380 litrów.

Do wyboru jest osiem kolorów nadwozia - jeden kolor uniwersalny, cztery kolory metaliczne lub z efektem perłowym oraz trzy lakiery z efektem kryształowym. Dach dostępny jest w kolorze czarnym, szarym, czerwonym lub brązowym. Na życzenie klienta, Audi dostarczy pakiet z ozdobnymi detalami w kolorze matowego aluminium oraz pakiet stylistyczny z elementami wykończenia komory silnika wykonanymi z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Auto zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu w Paryżu. Pierwsze egzemplarze wyjadą na europejskie drogi na początku przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Audi A4 od 126 700 zł

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

Audi S8 | Galeria

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.