Salon Paryż 2012 | Audi RS5 zrzuca dach

Odświeżona wersja sportowego cabrio z Ingolstadt zadebiutuje dopiero podczas salonu w Paryżu, ale wirtualną premierę ma już za sobą

Nowe Audi A4 dostanie elektryczne quattro?

Co się zmieniło? Kabriolet został poddany identycznej kuracji odmładzającej jaką Audi przygotowało dla wersji coupe. Pojawił się zatem odświeżony, jednoczęściowy grill, przeprojektowane reflektory i zmienione tylne lampy, wykorzystujące wyłącznie diody LED. Wprawne oko zauważy też nowe aluminiowe obręcze kół oraz zmieniony dyfuzor w tylnym zderzaku.

Nie zmieniło się za to nic pod maską. I bardzo dobrze. Zamiast jakiegoś potrójnie uturbionego silniczka z dopiskiem "eco", inżynierowie wyposażyli sportowe cabrio w dobrze już znane, wolnossące V8 o pojemności 4,2 litra, rozwijające moc 450 KM (przy 8250 obr./min.) i 430 Nm (od 4000 do 6000 obr./min.) maksymalnego momentu obrotowego.

Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic we współpracy z napędem quattro pomagają katapultować Audi do setki w czasie 4,9 sek (o 0,3 sekundy wolniej od coupe). Maksymalna prędkość 250 km/h została ograniczona elektronicznie, ale na prośbę klienta Audi może poluzować kaganiec. Wtedy kabriolet będzie mógł mknąć z prędkością 280 km/h.

Od spokojniejszych odmian otwartego A5, nowa "ereska" różni się obniżonym o 20 mm zawieszeniem, skuteczniejszym układem hamulcowym z 365-milimietrowymi tarczami na przedniej osi (można zamówić tarcze ceramiczne i sześciotłoczkowe zaciski) oraz w pełni wyłączalnym systemem kontroli trakcji.


Audi RS5 - test | Za kierownicą

Podobnie jak poprzednia generacja modelu, nowe RS5 cabrio również otrzymało miękki dach. Otwiera się on i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku. Zajmuje to odpowiednio 15 i 17 sekund, a operację można wykonać podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Nawet po złożeniu, można się cieszyć całkiem przestronnym bagażnikiem. Dach zabiera tylko 60 z 380 litrów.

Do wyboru jest osiem kolorów nadwozia - jeden kolor uniwersalny, cztery kolory metaliczne lub z efektem perłowym oraz trzy lakiery z efektem kryształowym. Dach dostępny jest w kolorze czarnym, szarym, czerwonym lub brązowym. Na życzenie klienta, Audi dostarczy pakiet z ozdobnymi detalami w kolorze matowego aluminium oraz pakiet stylistyczny z elementami wykończenia komory silnika wykonanymi z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Auto zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu w Paryżu. Pierwsze egzemplarze wyjadą na europejskie drogi na początku przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Audi A4 od 126 700 zł

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

Audi S8 | Galeria

Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Paryż 2012 | Audi RS5 zrzuca dach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: koneserr

    Oceniono 15 razy 5

    GTR miażdży to poczwórne zero

  • roll

    Oceniono 3 razy 3

    Jednak bmw 6 robi różnicę.

  • Gość: pijące stringi

    Oceniono 7 razy 3

    kurde, ale w środku ciągle nijako, te zegary i środkowa konsola są lamerskie.

  • zacny_milord

    Oceniono 11 razy 3

    Hmmmmmm zacnie. Technologia godna podziwu. Jednak niezmiernie mi przykro gdy pomyślę o tych wszystkich milordach w audi, którym przykrość uczyniono, okłamując ich tudzież okradając. A obiektem mojego rozważania jest nic innego, jak prestiż tej marki. Ileż to ja już szalonych karoc spotkałem będąc w drodze, a każda z owych szalonych karoc była producenta audi, młodzian bogatny w środku, brak szacunku dla życia i braci na drodze, pana boga naszego za nogi łapie, myśląc, że audi prestiż daje i cudzołostwo oraz barbażyństwo płazem ujdzie. Otóż nie drogie pany. Apeluję o rozsądek i kulturę, a wnet i prestiż przyjdzie. Do dnia tego, z ceny ująłbym dwie trzody chlewne i 20 świeżych główek kapusty, ponieważ okradać uczciwych ludzi i wabić brakiem prestiżu, to grzech, który prześladowan będzie po wszechczas.

    Z miłością załączam pozdrowienia dla panów zacnych i ich małżonek.

    --------------------------------------
    Nowa moda: komentuj bez nienawiści. Złość zamień na mądrość milorda.
    TRZYMAJ POZIOM!

  • jackk3

    Oceniono 6 razy 0

    W sumie troche cienko jak na taka pojemnosc i moc.

  • Gość: jjaguslaw

    Oceniono 1 raz -1

    trochę wolnejszy od mojego motocykla do setki.. potem juz szybszy - trochę mnie to frustruje no ale wielu takich nie ma poza tym benzyna droga a tu sami biedacy, nie jest źle:)

  • Gość: gość

    Oceniono 1 raz -1

    aaaa

  • Gość: gonzalez1974

    Oceniono 6 razy -4

    Nie umywa się do BMW i Lexusa. Z resztą, co to za marka premium z przednionapędowymi popierdółkami, nie różniąca się od skody i passata. Audi stacza się coraz bardziej, biedna i smutna stylistyka, bez pomysłu i świeżości, awaryjność silników coraz gorsza, prestiż coraz mniejszy. Jakbym miał przepłacać za takie dziadostwo, to już wolałbym Skodę.

  • harbourfront

    Oceniono 13 razy -5

    Klasa premium , która spełnia najwyższe światowe standardy
    Hehe ..klasa dla takich dziadow jak ty.VW ze z czterema zerami hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX