Hyundai Santa Fe w cenie Volvo XC60?

W mocno obsadzonym segmencie SUV-ów klasy średniej Hyundai zaczyna rozpychać się mocno łokciami. Właśnie poznaliśmy ceny nowego Santa Fe. Czy wyceniony na 129 900 zł ma szanse podskoczyć do klasy Premium?

Poprzedni Hyundai Santa Fe | dobry, choć obły

Średniaka stojącego między ix35, a ix55 wyceniono na niespełna 130 tys. zł.. W tej cenie dostajemy auto w wersji wyposażenia Style z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 150 KM z napędem na jedną oś. Co na to rywale? Konkurencja jest tutaj nie tylko duża ale i mocno zróżnicowana. Od najtańszego Chevroleta Captivy z silnikiem 2.2 (163 KM) za 99 490 zł, po Mazdę CX-7 2.2 (173 KM) za 159 900 zł.

Pośrodku stawki są: Fiat Freemont z silnikiem 2.0 o mocy 140 KM (102 900 zł), Citroen C-Crosser 2.2 (160 KM) w cenie 139 900 zł I Kia Sorrento 2.0 (150 KM) za 111 500 zł.

Ale Hyundai ma nieco inne plany co do Santa Fe. Chce nie tylko zdeklasować "mniejszych" rywali stylem i jakością, ale także podgryźć konkurencje klasy premium. Skąd taki pomysł?

Jak twierdzi Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europie poprzedni model Santa Fe zyskał popularność w Europie dzięki połączeniu jakości i praktyczności. Nowa generacja utrzymuje najsilniejsze cechy poprzednika, uzupełniając je dodatkowo o silny przekaz emocjonalny. Jesteśmy pewni, że dzięki temu Santa Fe Nowej Generacji zwróci uwagę jeszcze większej grupy nabywców, również tych, wybierających do tej pory marki Premium - dodaje Rushforth.

Odważnie. Co na to cenniki? Volvo XC60 z silnikiem 2.0 136 KM jest tylko niespełna 3 tys. droższe (132 400 zł). Audi Q5 z silnikiem 2.0 o mocy 143 KM kolejne dwa (134 800 zł.). Jedynie BMW mocno odstaje od Hyundaia pod względem ceny. (Sam jestem zaskoczony z takiego porównania). Za mocniejsze auto z dwulitrowym silnikiem o mocy 184 KM trzeba zapłacić 165 600 zł. Warto jednak zwrócić uwagę, że BMW oferuje X3 tylko z napędem xDrive (4x4). A jeśli tak, to konkurencją dla BMW X3 będzie Santa Fe 4WD z silnikiem 2.2 197 KM. Za taki model trzeba zapłacić, uwaga 157 900 zł.

Zupełnie nowy

Santa Fe ma 469 cm długości, 188 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi to solidne 270 cm. Auto dostępne jest w wersji 5 i 7-osobowej. Ta druga ma wyciągnięty o 10 cm rozstaw osi i nieco wydłużone nadwozie. Bez względu jednak na wielkość Santa Fe dostępny jest z jednym z dwóch silników Diesla do wyboru. Oba to rzędowe czwórki. Pierwsza o pojemności 2.0 150 KM, druga 2.2 197 KM.

Nowe Santa Fe zbudowano na całkowicie nowej platformie, a nadwozie zaprojektowano zgodnie z filozofią marki "Fluidic Sculpture". Ostro cięte linie zrywają z poprzednią generacją auta, które w Europie znalazło 350 tys. klientów.

>>> Używany Santa Fe jest znacznie tańszy. I dobry. >>>

Wrażenie robi wnętrze auta. Dobrej jakości materiały, miłe w dotyku plastiki i precyzyjny montaż z pewnością podnoszą poprzeczkę w klasie. W aucie zastosowano nowe zawieszenie i zmodyfikowany układ kierowniczy przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy. Już niebawem będziemy mieli okazję sprawdzić auto w ruchu miejskim. Z przyjemnością podzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.

Jak wszystkie nowe modele marki Hyundai, Santa Fe został objęty programem gwarancyjnym: 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat assistance i 5 lat kontroli technicznej.

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai Santa Fe | Ogłoszenia

Hyundai w USA | Samochody z innej bajki

Burzliwa historia polskiego supersamochodu

Więcej o:
Copyright © Agora SA