Salon Paryż 2012 - Następca 205 GTI

Na paryskim salonie samochodowym Peugeot zaprezentuje nową wersję modelu 208 z kultowym oznaczeniem GTi

Peugeoty GTI dawniej i dziś

Legendarny 205 GTi być może doczeka się godnego następcy. Ma nim być Peugeot 208 GTi, który znajdzie się w sprzedaży na początku 2013 roku. Auto napędzane będzie 200 konnym, czterocylindrowym silnikiem, o pojemności 1,6 litra. Masa własna - 1160 kg, sześciobiegowa, manualna skrzynia z krótkimi przełożeniami - brzmi dobrze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać niewiele poniżej siedmiu sekund. Peugeot obiecuje przy tym wszystkim niskie zużycie paliwa, średnio 6,4 litra na 100 km. Wierzymy na słowo.

Przednia oś modelu GTi została zmodyfikowana tak, żeby poprawić precyzję prowadzenia. Seryjne ogumienie to 205/45 17 i oczywiście aluminiowe felgi. Za nimi nowy, mocniejszy układ hamulcowy (średnica tarcz przód/tył 302 mm/249 mm) i czerwone zaciski.

GTi to również agresywniejszy wygląd. Najnowsza interpretacja sportowego auta kompaktowego wyróżniać się będzie poszerzonymi nadkolami, masywniejszymi progami, podwójną chromowaną końcówką rury wydechowej i emblematem GTi na tylnym słupku. Pierwsze 50 egzemplarzy GTi będzie oferowana w limitowanej edycji. Model z białym lakierem, czarnymi felgami, niewielkim emblematem francuskiej flagi umieszczonym pod wlotem powietrza, systemem nawigacyjnym i HiFi. Ceny jeszcze nie znamy, ale wyniesie około 23 tysięcy euro.

ZOBACZ TAKŻE:

Już można kupić używanego Peugeota 208!

Peugeot 208 -  Pierwsza jazda

Peugeot 3008 2.0 HDi | Długi dystans | Head up display

Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Paryż 2012 - Następca 205 GTI
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: van der cyc

    Oceniono 3 razy 3

    Jeśli ktoś lubi szybkie, małe GTi to ten Peugeot będzie chyba najlepszy na rynku. Choć jest mocna konkurencja Mito, Mini czy DS3.

  • Gość: ds3

    Oceniono 6 razy 2

    wybieram DS3

  • Gość: hmm

    Oceniono 4 razy 2

    Peugeot powoli naprawia dawne grzechy. Ten 208 (w przeciwieństwie do 207) już prawie nie jest brzydki. W okolicach 209 będzie już pewnie nieźle, a 210 albo 211 ma szansę być ładny. Byle do 2020.

  • typ71

    Oceniono 3 razy 1

    kolejny jezdzacy cukierek po DS'ach

  • Gość: hmm

    Oceniono 1 raz 1

    Teraz dopiero zobaczyłem zdjęcia deski. Jednak do 2020 się nie wyrobią.

  • spieprzajacy_dziad

    Oceniono 3 razy 1

    fajny, ale doopy nie urywa.
    szkoda, że wersja gti nie ma szerszych nadkoli albo innych dodaktów wyraźnie odróżniających od innego sprzętu powszechnego użytku

  • wiara.lecha

    Oceniono 2 razy 0

    Dobrze że ma "czerwone zaciski" To bardzo mnie nawilża..

  • Gość: dsaads

    Oceniono 4 razy -2

    Jaki tam znowu zastępca, normalna lekko usportowiona wersja z paroma ciekawymi detalami stylistycznymi, ale z drugiej strony bez większych szaleństw...

  • Gość: q

    Oceniono 7 razy -3

    To musi mieć przynajmniej z 300HP żeby coś sprzedać...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX