MINI i Infiniti będą produkowane na Żeraniu

Kanadyjska Magna będzie produkowała w Polsce Infiniti i Mini. Była fabryka FSO znowu ożyje. Docelowo ma produkować 200 tys. aut rocznie i zatrudniać 8 tys. pracowników. W przyszłości nie wyklucza się produkcji auta dostawczego - donosi "Dziennik Gazeta Prawna"

Arrinera Hussarya - "ostateczna wersja supersamochodu z Polski"

Polskie przedstawicielstwo BMW (właściciel marki Mini) o produkcji samochodów Mini w Warszawie dowiedziało się od nas. - Nie posiadamy obecnie informacji na ten temat, krótka ucina całą sprawę Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska.

Zapytana czy cieszy się z ewentualnej produkcji Mini na Żeraniu, powtarza: - Nie mamy żadnych informacji na ten temat.

Wątpliwości co do ulokowania fabryki na Żeraniu nie kryje także przedstawiciel marki Infiniti.

Nie mogę potwierdzić, nie mogę skomentować, mogę jedynie pomarzyć. Marzę, by podczas dni prasowych na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym Johan de Nysschen, prezes Infiniti Business Unit, potwierdził, że kilka tysięcy osób znajdzie zatrudnienie na Żeraniu m.in. przy produkcji nowego modelu Infiniti - powiedział nam Radek Pszczółka, rzecznik prasowy Infiniti Polska.

Konferencja zapowiedziana jest na 28 września br.

Historia walki o produkcję na Żeraniu jest długa i zawiła. Więcej w niej upadków niż wzlotów. Po kolejnych doniesieniach o próbach przyciągnięcia Magny do Polski nadzieja na reaktywację Żerania rosła, ale wciąż była dość nikła. O rozmowach przedstawicieli fabryki z Magną pisaliśmy już w kwietniu, ale tak naprawdę nikt ich nie brał na poważnie. Wtedy bardziej realne było ulokowanie produkcji na Węgrzech. Dziś "Dziennik Gazeta Prawna" poinformował, że jeszcze w tym miesiącu Kanadyjczycy podpiszą umowę z ukraińskim właścicielem fabryki na warszawskim Żeraniu - firmą AwtoZAZ.

Umowa ma opiewać na około miliard zł. Walka była warta zachodu, bo na Żeraniu, na początek, powstanie 2-3 tys. miejsc pracy. I to jedynie w pierwszym etapie, w którym z taśm warszawskiej fabryki będzie zjeżdżało ok. 60 tys. aut. Docelowo z fabryki ma wyjeżdżać 200 tys. samochodów rocznie. Wówczas na Żeraniu będzie zatrudnionych od 7 do 8 tys. osób.

Polacy walczyli o kontrakt z Węgrami i Austriakami. Kanadyjska Magna, zdaniem DGP, wybrała Polskę mimo, że jedyną ulgą, jaką udało jej się wywalczyć, było zwolnienie z podatku od nieruchomości.

FSO - 60 lat minęło...

Jakie modele mogłyby być produkowane w Polsce? Jeśli chodzi o Infiniti, to najbardziej prawdopodobną opcją wydaje się być nowy model japońskiej marki, bazujący na koncepcie Etherea . A Mini? Możliwe, że chodzi o model oparty na koncepcie Paceman , czyli trzydrzwiową odmianę produkowanego już Countrymana.

DGP donosi, że fabryka na Żeraniu będzie gotowa do produkcji aut w drugiej połowie przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Auta z FSO możesz kupić już dziś. I to nawet za 800 zł!

Polacy znaleźli sposób na korki. Takiego pojazdu jeszcze nie było

Burzliwa historia polskiego supersamochodu

Więcej o:
Copyright © Agora SA