Salon Moskwa 2012 | Jaguar XFR

Dzięki nowemu pakietowi Speed Pack Jaguar XFR z silnikiem o mocy 510 KM jest teraz o 30 km/h szybszy
Jaguary z napędem 4WDKot spada na cztery łapy - Jaguar XJ / XF AWD

Podczas salonu samochodowego w Moskwie Jaguar zapowiedział wprowadzenie napędu obu osi w modelach XF oraz XJ. Pozwoli to brytyjskiej firmie skuteczniej konkurować z niemieckimi markami, które maja takie modele w swojej ofercie od dłuższego czasu. Na tym jednak nowości spod znaku kota prężącego się do skoku się nie kończą.

>> Tańszy niż myślisz - używany Jaguar <<

W ramach Moscow Motor Show Jaguar ogłosił także wprowadzenie nowego pakietu do najmocniejszej wersji Jaguara XF. Opcja Speed Pack dla modelu XFR obejmuje przeprojektowane zawieszenie i aerodynamiczne ulepszenia nadwozia. W skład tych ostatnich wchodzi m.in. przedni zderzak z potężnymi wlotami powietrza.

Większa prędkość maksymalna

Dotychczasowy Jaguar XFR napędzany cudownie brzmiącym silnikiem V8 5.0 o mocy 510 KM miał narzucony kaganiec odcinający dopływ paliwa przy prędkości 250 km/h. Taką prędkość może uzyskać także słabsza odmiana XF napędzana 385-konną wersją tego samego motoru.

W ramach pakietu Speed Pack limit maksymalnej prędkości w modelu XFR został podwyższony do 280 km/h. Skrzynia biegów została zmodyfikowana, by sprostać nowej prędkości maksymalnej. Osiągi Jaguara XFR z pakietem Speed Pack polepszono o 11% przy jednoczesnym ograniczeniu średniego spalania o 8%.


ZOBACZ TAKŻE:

 

Jaguar XF - test | Pierwsza jazda

Jaguar XJ Plug-in-Hybrid - Moc dwóch serc

Więcej o:
Komentarze (19)
Salon Moskwa 2012 | Jaguar XFR
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragles102

    Oceniono 17 razy 5

    Od kiedy ałdi i bmwu to się przystawia do JAGUARA hehe
    wygląda na jeniecką propagandę wielkości hehe

  • lapufkasz

    Oceniono 7 razy 3

    Zgadza sie Jaguar zdewaluowal sie dawno
    Teraz juz w ramach j manufaktury TATA przywraca mu troche blasku ale wciaz to bedzie tylko drugoplanowy gracz

  • muminos1975

    Oceniono 6 razy 2

    phi, wyglada jak zwykłe mondeo, gdzie ten prestiż, gdzie ta elegancja

  • Gość: gość

    Oceniono 8 razy 2

    Moim zdaniem Jaguar stracił na prestiżu. Nowe modele nie pasują do wizerunku eleganckiego, dystyngowanego samochodu. Zniżają się do poziomu Audi itp. a przecież to zawsze były samochody o niebo lepsze. Przynajmniej ja je tak postrzegam. Chyba XJ jako ostatni oddawał charakter Jaguara. Po liftingu nawet bardzo ładnie wyglądał

  • robur.zabojca.kur

    Oceniono 3 razy 1

    Wolałbyś Audi S3 od Jaguara XFR?

  • smrodek71

    0

    bardzo fajnie te ledy z przodu wyglądają, widziałem na ulicy i się odwróciłem więc.....

  • kuba737

    0

    Super, a nawet teraz jest lepiej!
    Kiedys mozna bylo kupic czesci do Dzaguara u Forda, a teraz bedzie mozna znalezc zamiennik u Tata.
    Mam nadzieje ze Tata otworzy salony w PL.

  • lanou

    Oceniono 6 razy 0

    Osobiście dużo bardziej wolałbym, aby projektanci Jaguara udali się bardziej w stronę mniej standardowych aut. Fakt, linię mają bardzo atrakcyjną, ale jednak zbyt oczywistą i oklepaną. To dla mnie krok w stronę niższych w klasyfikacji marek aut, Audi, BMW czy Mercedesów, których kolejne modele mają wnieść kasę producentowi, a nie powiew nowości w dizajnie samochodów.
    Tata Motors jako właściciela marki Jaguar i Land Rover stać na to, by marka przynosiła mniejsze przychody (będąc jednak na przedzie), kierując przy okazji swoje auta do mniejszej, ale zamożniejszej grupy klientów. Klient zamożny jak raz kupi auto, które mu się sprawdzi, to już marki nie zmieni. Uboższy klient będzie szukał innego, tańszego/oszczędniejszego rozwiązania. Szkoda, że projektanci Jaguara nie postanowili uderzyć w kierunku Rolls-Royce'a (nie mówię o konkurowaniu, po prostu chodzi mi o wzorowanie się). Auta ogromne, ale mające unikalny, niespotykany dziś kształt (nowe auta poza Land Roverem mają przeważnie obłe kształcy, RR robi kanciaki), i przy okazji nie ogląda się na klientów BMW czy Audi. Mają swoją, wierną klientelę, i to dla nich robią auta. Od dawna Jaguar kojarzył mi się z klasą, luksusem i prestiżem. Teraz, poza ceną i posiadaniem w ofercie ogromnych silników, nic nie wskazuje na to, by przyjeżdżając na spotkanie z klientem, klient pomyślał o mnie, że jestem człowiekiem z klasą i gustem.

  • gostek_gostek

    Oceniono 6 razy 0

    Markę jaguar postrzega się chyba jako bardziej prestiżową niż audi, BMW i Mercedes - nawet za granicą. Niestety, prestiż to nie wszystko. Na pewno nie przekłada się on na sprzedaż. W dzisiejszych czasach nie koniecznie sprzedaje się dobry produkt, nie koniecznie prestiżowy. W zasadzie firma nie specjalnie musi znać się na motoryzacji (patrz koncern VAG) - ale musi być mistrzem w marketingu - tylko to zapewnia sukces. "Najlepsze auto świata" może zaliczyć porażkę jeśli ktoś spróbuje je nieumiejętnie sprzedać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX