Salon Moskwa 2012 | Nissan Almera

Nissan Almera powraca, niestety nie w takiej postaci, w jakiej chcielibyśmy ją widzieć
Nissan Sunny, czyli Micra sedan z ChinSunny, czyli Micra sedan z Chin

Ostatnia Almera w wersji europejskiej (N16) wyjechała z fabryki w 2006 roku. Był to jednocześnie ostatni model zbudowany od podstaw jako samochód segmentu C. Jego następczyni na rynku europejskim, szpetna Tiida (C11) powstała na platformie B (razem z modelami Note, Juke). Rynki wschodzące, głównie w Azji otrzymały za to wyrośniętego sedana o nazwie Bluebird/Sylphy (G11). I chociaż jest w ofercie już ponad 6 lat, otrzyma nowe życie.

W Moskwie pokazano nową Almerę, ale nowa nie jest ani konstrukcja, ani nazwa. To znany w Azji, produkowany na Tajwanie i w Malezji Bluebird o oznaczeniu fabrycznym G11. Teraz będzie produkowany także w Rosji pełniąc rolę niedrogiego sedana. Jego konkurencją będą Dacia Logan, Skoda Rapid, czy Honda City.

>>> Genialne auto miejskie z 2002 roku można mieć za 8 tys. zł <<<

Stylistyka nie jest nowa. Można się w niej dopatrzyć odniesień do innych modeli koncernu. Przód nawiązuje do modelu Cima z 2001 roku, tył zaś trochę kojarzy się z ostatnią Almerą (N16). Mimo sporego już stażu rynkowego sedan Almera jest naprawdę spory. Rozstaw osi został wyciągnięty do wartości 270 cm, co jest najlepszym wynikiem w klasie. Powinien, zapewniać sporo miejsca w środku. Długość 466 cm to sporo, ale dzięki temu Nissanowi udało się zaoferować 500-litrowy bagażnik. Do napędu przewidziano jeden silnik. Jest to benzynowy 1.6 o mocy 102 KM łączony ze skrzynią ręczną o pięciu przełożeniach, lub czterobiegowym automatem.

Co z Europą?

Nissan chętnie wykorzystuje stare, dobrze znane nazwy. Niestety często sugerują, że mamy do czynienia z większymi modelami, niż w rzeczywistości. Bluebird był poprzednikiem Primery, a dziś oznacza taniego sedana plasującego się dwa segmenty niżej. Owszem, długość jest podobna, ale szerokość, jakość użytych materiałów i moc silników już nie. Podobnie nazwa Sunny, jej renoma została użyta w chińskim sedanie bazującym na modelu Micra. Żaden z nich nie trafił na szczęście do Europy.

Stary Kontynent wciąż czeka przynajmniej na nowe auto segmentu C, ale nic nie wskazuje na to, by Nissan miał takie plany. Oferowana w Chinach od roku Tiida drugiej generacji (C12) nie może doczekać się europejskiej premiery. Czyżby Nissan zakładał, że ludzie będą już tylko kupować crossovery, albo auta elektryczne?

 


ZOBACZ TAKŻE:

Używane: Nissan X-Trail (2000 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan Pathfinder w całej okazałości

Więcej o:
Komentarze (56)
Salon Moskwa 2012 | Nissan Almera
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragles102

    Oceniono 16 razy -4

    Jak to autko jest brzydkie to redaktożyna i debile na forum POwinni się leczyć z depresji i swojej brzydoty hehe

  • gad_z_rakowa

    Oceniono 4 razy -4

    te koleczka jak w hondzie city.. zal

  • trup

    Oceniono 11 razy -3

    faktycznie, środek to Dacia Logan / Sandero.
    fajans straszny ale sedan a wieśniaki (ruscy, turki i inne bambusy) przepadaja wręcz za sedanami.

  • remo29

    Oceniono 1 raz -1

    Sorry, już wiem! W tym aucie to nie są koła, to są troleje!
    --
    parada karzełków

  • cracken001

    Oceniono 5 razy -1

    Eeetam-NIC bardziej szpetnego od "Juke'a" ,Nissanowi juz sie chyba nie przytrafi!! Przeciez toto (Juke) wyglada,jak straszliwa zemsta nacpanego projektanta,a jednak znajduja sie nabywcy! A tak miedzy nami-po jaka cholere zamieszcza sie zdjecia klamek,czy reflektorow modeli samochodow??Czy na ogolnym NIE widac??

  • giselda

    Oceniono 7 razy -1

    Pastuch, Avensis i Insignia w jednym czyli urody brak. Szkoda, bo inspiracja niezła ale efekt mizerny.

  • Gość: parumek

    Oceniono 9 razy -1

    Szanowny autorze artykułu,
    Sunny było bazą do budowy Almery, a nie Micry. Wystarczy porównać wygląd nadwozia Almery z 1995 roku i Sunny z 1991-93.
    Nissan Micra produkowano od 1982 roku, a więc równolegle z Sunny. Almera zastąpiła model
    Sunny w 1995 roku

  • jpm9

    Oceniono 5 razy -1

    Pan dziennikarz słabo się orientuje hatchback klasy C pojawi się w 2014 w Europie. Co do Mazdy chciałaby sprzedawać tyle aut co Nissan i mieć taki dochód jak Nissan, o ile pamiętam są na stracie. A co do stylizacji nie wszystko co się podoba w cywilizowanej Europie podoba się gdzie indziej. Rosja jest bardzo dobrym rynkiem dla Nissana tak jak Chiny i Stany Zjednoczone w Europie to druga azjatycka marka w sprzedaży po Toyocie, więc chyba nieżle. Co do stylizacji to obiektywnie Qashqai to nadal atrakcyjne stylistycznie auto w tym segmencie tylko KIA Sportage ma nowocześniejszy design, ale Hyundai ix35 to napompowany Qashqai , ze żle dobranymi proporcjami Mitsubishi ASX klientom się nie podoba. Kontrowersyjny wizualnie Juke się dobrze sprzedaje. Niestety Micra to stylistyczna masakra, Note stary model wymiana w przyszłym roku będzie ładniejszy niż dotychczasowy. Ale trzeba pamiętać wyniki sprzedaży pokazują, ze ludzie chcą Nissany, gdyby były ładniejsze to pewnie jeszcze lepiej by się sprzedawały.

  • Gość: abc

    0

    Samochod na rynek USA - tam takich jest masa, prosty, tani

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX