Serwisy niezależne górą. ASO tracą klientów

1,7 mln kierowców korzysta z ASO. Dużo? Zdecydowana większość (15,6 mln) wybiera warsztaty niezależne. Jest ich sporo. W Polsce ponad 17,8 tys. Na jeden warsztat przypada więc 876 samochodów

Top 5 | Unikajcie tych aut

Jak wynika z corocznego raportu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych niezależne warsztaty tworzą około 91 tys. miejsc pracy. Na tym nie koniec. Polska Agencja Inwestycji i Inwestycji Zagranicznych szacuje, że w Polsce działa ponad 900 producentów części motoryzacyjnych, z czego ok. 300 stanowią podmioty z udziałem kapitału zagranicznego. Cały niezależny rynek motoryzacyjny generuje, więc 225 tys. miejsc pracy i dostarcza do budżetu 10,9 mld zł rocznie (dane za 2011 rok).

Ostatni rok był dla tego segmentu szczególnie udany. Zgodnie z danymi GUS wartość produkcji części i akcesoriów w roku 2011 wyniosła 51,3 mld zł.

A jaki ruch na rynku części samochodowych generują niezależni sprzedawcy i dystrybutorzy? Jak wynika z raportu w Polsce jest 620 punktów hurtowej sprzedaży części samochodowych. W skali tylko jednego miesiąca niezależni dystrybutorzy dostarczają ponad 16 mln sztuk części zamiennych. Oznacza to, że każdego dnia do prawie 18 tys. warsztatów niezależnych i 5 tys. sklepów w Polsce trafia 640 tys. sztuk części.

>>> Szukasz części do swojego samochodu? Pomagamy je znaleźć. <<<

Stowarzyszenie ostatecznie rozprawiło się także z obiegową opinię na temat średniego wieku samochodu w Polsce. Zdaniem prezesa Stowarzyszenia, Alfreda Franke - wynosi on 11 lat. To wynik zbliżony do USA i Finlandii - dodaje Franke.

Na  20,7 mln zarejestrowanych pojazdów z białymi tablicami rejestracyjnymi, przypada 7,5 mln pojazdów tych z czarnymi tablicami. Wystarczy spojrzeć na ulicę, by się przekonać, że nie ma tyle Syrenek i aut z czarnymi tablicami - mówi Alfred Franke.

Skąd błędy? Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców w swojej bazie ma auta już dawno nieistniejące. Z rejestrów wynika, np., że w Polsce zarejestrowanych jest 183 tys. Syren, a „jedynie” 95 tys. Toyot Yaris.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Panda Van - miś z kratką

66 tys. punktów za rozmawianie za rozmowy przez komórkę

Mazda 6 | wielka galeria

Więcej o:
Komentarze (9)
Serwisy niezależne górą. ASO tracą klientów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ddas

    Oceniono 9 razy 3

    I słusznie. W ASO skasują ci trzy razy tyle, a też niekiedy odwalą mega fuszerkę. Najlepiej IMO kierować się sugestiami znajomych i odwiedzać rekomendowane przez nich prywatne warsztaty.

  • Gość: Gala

    Oceniono 2 razy 2

    jak ja widze te oferty pracy dla mechanika w ASO za 1500-2000 to nie wierze, ze jakis dobry mechanik przyjmie taka oferte

  • 159tbi

    Oceniono 4 razy 2

    Dobra decyzja UE z 1 czerwca 2010 pozwala na serwisowanie w niezaleznych warsztatach bez utraty gwarancji, pod warunkiem, ze uzyte sa czesci i plyny oryginalne i zalecane przez producenta.
    Dotychczas trzeba bylo slono placic w ASO przez okres gwarancji.

    www.businessweek.com/ap/financialnews/D9FV4IB00.htm

  • Gość: franko

    Oceniono 8 razy 0

    Trzeba być kompletnym idiotą korzystając z usług warsztatów niezależnych. W ASO są standrdy, które weryfikują importerzy marek. A w stodołach i garażach lub warsztatach hulaj dusza wsadzać kiepskie części i brak gwarancji, respektowania wad i pomyłek.
    Ja korzystam tyko z ASO.

  • Gość: lelu

    Oceniono 10 razy 0

    A ja sobie auta sam serwisuje, chyba że coś poważniejszego typu wymiana rozrządu (choć dużo ludzi samemu wymienia) to wolę nie ryzykować, a poważne usterki wymagające podłączenia do kompa nie zdarzają mi się bo nie jeżdżę przesadnie awaryjnymi i skomplikowanymi autami

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX