Mazda 6 - wielka galeria + wideo

Nowoczesna, bardziej komfortowa i dająca mnóstwo frajdy z jazdy - taka ma być nowa Mazda 6. Ile w tym prawdy? Sprawdzimy przy pierwszej nadarzającej się okazji. Za to już dziś możemy powiedzieć, że japoński średniak to naprawdę piękne auto. "Szóstka" właśnie zadebiutowała podczas targów w Moskwie

Ten crossover to prawdziwa rewolucja w Mazdzie | Galeria CX-5

Przyznam się, że patrząc na zdjęcia nowej "szóstki" wciąż nie mogę uwierzyć, że to model produkcyjny, a nie prototyp. Do tej pory jakoś specjalnie nie przepadałem za stylistyką Mazdy, ale ten model jestem w stanie uznać za najpiękniejszego sedana na rynku. Operacja "ucywilizowania" olśniewającego konceptu Takeri zakończyła się wielkim sukcesem. Nadwozie jest zarówno eleganckie i sportowe i bije z niego stylistyczna świeżość. Nie zabrakło też technicznych nowinek - nowa "szóstka" jest pierwszym modelem Mazdy z LED-owymi reflektorami. Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo, ale w porównaniu do ponurej kabiny Passat i tak wypada całkiem nieźle.

Nowa Mazda 6 mierzy 486 cm długości, 184 cm szerokości i 145 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 283 cm. Inżynierowie zrobili wszystko, by autem podróżowało się bardziej komfortowo. W stosunku do poprzedniej generacji modelu, kierowca i pasażer z prawego fotela mają więcej miejsca na wysokości ramion (o 20 mm). Wygodniej ma być również z tyłu. Pasażerowie mają więcej miejsca na nogi (+ 43 mm na wysokości kolan), a siedzisko jest dłuższe o dodatkowe 2 cm. Bagażnik ma pojemność 483 litrów. To nieco mniej niż w obecnie sprzedawanej "szóstce" (519 litrów), ale załadunek ma być łatwiejszy dzięki szerzej otwierającej się klapie.

Zawieszenie z przodu bazuje na kolumnach MacPhersona, z tyłu jest to niezależna konstrukcja multi-link. Połączenie tych cech oraz sztywniejszej platformy i nowego układu wspomagania ma gwarantować kierowcy wspaniałe doznania. Producent zarzeka się też, że jego inżynierowie zrobili wszystko, by zestroić układ jezdny zgodnie z preferencjami Europejczyków.

W Rosji Mazda 6 będzie oferowana z jednym z dwóch dostępnych silników spod szyldu SkyActiv. To jednostki o pojemnościach 2 oraz 2,5 litrów, rozwijające odpowiednio moc 150 i 192 koni mechanicznych. Paletę silników dla Polski i pozostałych krajów Europy poznamy podczas premiery nowej Mazdy w Paryżu.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Japoński konkurent Passata z 2003 roku za 17 tys. zł

Mazda MX-5 po faceliftingu - co się zmieniło?

Mazda RX-8 pożyje troszkę dłużej

Więcej o:
Komentarze (76)
Mazda 6 - wielka galeria + wideo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: BMW

    Oceniono 22 razy -18

    Może być. Mondeo w nieco innym wydaniu (bynajmniej jak dla mnie). Widać, że znowu koncept nie sprostał budżetowi i auto trochę zubożało ;)

  • Gość: gizu

    Oceniono 9 razy -5

    Ten środek... coś z nim jest nie tak. Materiały na nim wyglądają szaro buro i taki plasyk fantastyk. No pupy nie urywa bynajmniej.

  • ligand17

    Oceniono 10 razy -4

    Przednie światła kojarzą się trochę z BMW F30, tylne jakby żywcem zerżnięte z nowej Kii. Linia boczna a'la coupe. W sumie z zewnątrz całkiem nieźle.
    Środek bardzo przeciętny - jak dla mnie zupełnie bez polotu (jak np. w DS5) czy elegancji (jak w BMW/Mercedesie), coś też nie tak z ergonomią. Weźmy chociażby ekran nawigacji - jednej strony wysoko umieszczony, łatwo dostępny dla oczu, a z drugiej strony te dwa pokrętła mogą się sprawdzać w Passacie (gdzie ekran jest nisko). Dla wysokiego ekranu pokrętła powinny być nisko (vide DS5, Mercedes, Audi czy BMW).
    Pokrętła konsoli środkowej to chyba nadal najgorszy plastik tak samo, jak w CX-7.
    Silniki nadal albo zbyt słabe albo zbyt duże.
    Generalnie to szkoda, bo auto ma dużo większy potencjał.

  • krzysw73

    Oceniono 16 razy 10

    czy wobec takiego designu, techniki i stylu znajda sie chetni na konkurencje Mazdy? Oczywiscie, wszystko kwestia ceny, ale ten samochod bije inne na glowe stylem i jakoscia!

  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 34 razy 22

    Piekne auto!!!
    Jakby Vag stworzyl cos podownego to fani Kibelwagenow onanizowali by sie do...emerytury!!!:)

  • Gość: rosomakmiszcz

    Oceniono 14 razy -8

    azjatycka sieczka, nie razi zbytnio ale doopy też nie urywa, taki mischung infiniti i audi, jak dla mnie zwykły przeciętniak

  • liczbynieklamia

    Oceniono 13 razy 3

    Gdyby tej Maździe zdjąć z tyłu tę chromowaną listewkę znad tablicy rejestracyjnej i znaczki, to ciężko byłoby ją odróżnić od Hyundaia Elantry:
    www.elantraxd.com/vb4images/2011-hyundai-elantra-wallpaper-red.png
    Przód za to wygląda jak skrzyżowanie Volvo C70 z Infiniti.

  • Gość: romisz

    Oceniono 10 razy 2

    mi ogólnie ta mazda bardzo przypomina nowe BMW serii 3 (zwłaszcza "agresywnie" nakreślony przód)

  • ndizi

    Oceniono 22 razy 8

    Wreszcie udało się stworzyć auto łączące piękno i niezawodność za rozsądne pieniądze.

    Mazda 6 wygląda cudnie z każdej strony, co jest niestety rzadkością w motoryzacji.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX