Mazda 6 - wielka galeria + wideo

Nowoczesna, bardziej komfortowa i dająca mnóstwo frajdy z jazdy - taka ma być nowa Mazda 6. Ile w tym prawdy? Sprawdzimy przy pierwszej nadarzającej się okazji. Za to już dziś możemy powiedzieć, że japoński średniak to naprawdę piękne auto. "Szóstka" właśnie zadebiutowała podczas targów w Moskwie

Ten crossover to prawdziwa rewolucja w Mazdzie | Galeria CX-5

Przyznam się, że patrząc na zdjęcia nowej "szóstki" wciąż nie mogę uwierzyć, że to model produkcyjny, a nie prototyp. Do tej pory jakoś specjalnie nie przepadałem za stylistyką Mazdy, ale ten model jestem w stanie uznać za najpiękniejszego sedana na rynku. Operacja "ucywilizowania" olśniewającego konceptu Takeri zakończyła się wielkim sukcesem. Nadwozie jest zarówno eleganckie i sportowe i bije z niego stylistyczna świeżość. Nie zabrakło też technicznych nowinek - nowa "szóstka" jest pierwszym modelem Mazdy z LED-owymi reflektorami. Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo, ale w porównaniu do ponurej kabiny Passat i tak wypada całkiem nieźle.

Nowa Mazda 6 mierzy 486 cm długości, 184 cm szerokości i 145 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 283 cm. Inżynierowie zrobili wszystko, by autem podróżowało się bardziej komfortowo. W stosunku do poprzedniej generacji modelu, kierowca i pasażer z prawego fotela mają więcej miejsca na wysokości ramion (o 20 mm). Wygodniej ma być również z tyłu. Pasażerowie mają więcej miejsca na nogi (+ 43 mm na wysokości kolan), a siedzisko jest dłuższe o dodatkowe 2 cm. Bagażnik ma pojemność 483 litrów. To nieco mniej niż w obecnie sprzedawanej "szóstce" (519 litrów), ale załadunek ma być łatwiejszy dzięki szerzej otwierającej się klapie.

Zawieszenie z przodu bazuje na kolumnach MacPhersona, z tyłu jest to niezależna konstrukcja multi-link. Połączenie tych cech oraz sztywniejszej platformy i nowego układu wspomagania ma gwarantować kierowcy wspaniałe doznania. Producent zarzeka się też, że jego inżynierowie zrobili wszystko, by zestroić układ jezdny zgodnie z preferencjami Europejczyków.

W Rosji Mazda 6 będzie oferowana z jednym z dwóch dostępnych silników spod szyldu SkyActiv. To jednostki o pojemnościach 2 oraz 2,5 litrów, rozwijające odpowiednio moc 150 i 192 koni mechanicznych. Paletę silników dla Polski i pozostałych krajów Europy poznamy podczas premiery nowej Mazdy w Paryżu.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Japoński konkurent Passata z 2003 roku za 17 tys. zł

Mazda MX-5 po faceliftingu - co się zmieniło?

Mazda RX-8 pożyje troszkę dłużej

Więcej o:
Komentarze (76)
Mazda 6 - wielka galeria + wideo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wingroza

    Oceniono 5 razy 3

    Świetny samochód, bardzo fajnie się prezentuje z zewnątrz i wewnątrz. Mazda zawsze robiła ładne i ponadczasowe samochody, Cosmo Sport, Eunos Cosmo, RX-3, RX-4, MX-5, RX-7, 929, Luce itp. itd. Obecne samochody prezentują się tak samo miło dla oka. I tak jak ktoś pisał wyżej, to nie są samochody dla pokolenia "ścigantów w bmwiu" czy "prestiżowych dzieci w audi", tylko dla tych którzy szukają prestiżu, aby nikt ich nie pomylił z bachorami albo prymitywami.

  • Gość: siwy

    Oceniono 22 razy -14

    Ludzie , przecierz mazda to totalne szrociarstwo ruda zzera je po 3 latach eksplatacji , disain totalnie nudny , gdzeie im do wysmakowanych ksztaltow BMW , AUDI , czy Mercedesa !

  • karakalla

    Oceniono 4 razy 0

    Z zewnątrz bardzo mi się podoba. Jednak auto wydaje się być kolejnym niepotrzebnie rozdętym, po co mu niemal 4,9 m? Dekadę temu trend miał sens, na paliwo nikt aż tak bardzo nie zważał, pakowano mocniejsze silniki, ale teraz, przy odwrotnym trendzie... Wydaje mi się, że utrzymanie wymiarów poprzedniego modelu w zupełności by wystarczyło.

    Technika: wystarczająco mocne Diesle Mazda ma. Z benzyn 165 KM powinno dawać jakieś rozsądne minimum chyżości, czyli poniżej 10 s do 100 km/h i akceptowalną elastyczność. 2,5-litrowiec będzie lepszy, ale z uwagi na przepisy akcyzowe prawie nikt go w Polsce nie kupi. W Stanach zapewne będzie obowiązkowy tam duży V6, ale o takich silnikach w Europie nawet nie ma sensu wspominać, brak rynku. Można pomarzyć sobie o połączeniu przez Mazdę trzech rzeczy z jej przeszłości, V6 o małej pojemności (2 litry, a nawet 1,85) oraz turbo i 4x4 z MPSa, ale to czynność ściętej głowy z wymienionego powodu braku rynku.

  • Gość: Mazuerk

    Oceniono 16 razy -12

    Mazda to DZIADOSTWO ! - rdzewieje po 2 latach , nigdy wiecej nie kupie !

  • Gość: q

    Oceniono 6 razy 6

    Pierwsze i najważniejsze pytanie kiedy MPS ??

  • bezy2008

    Oceniono 6 razy 0

    Jak na japońskie wozidła z ostatniego czasu, to auto wręcz piękne z zewnątrz.
    Środek wrażenia nie robi żadnego (jak w Golfie).
    Gdzie porządny automat; gdzie mocniejsze silniki?

  • Gość: ziit

    Oceniono 5 razy -3

    eeee jak elantra

  • Gość: qumin

    Oceniono 8 razy -6

    eee bieda straszna

  • Gość: lolrek

    Oceniono 12 razy 10

    piekne auto

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX