Mazda 6 - wielka galeria + wideo

Nowoczesna, bardziej komfortowa i dająca mnóstwo frajdy z jazdy - taka ma być nowa Mazda 6. Ile w tym prawdy? Sprawdzimy przy pierwszej nadarzającej się okazji. Za to już dziś możemy powiedzieć, że japoński średniak to naprawdę piękne auto. "Szóstka" właśnie zadebiutowała podczas targów w Moskwie

Ten crossover to prawdziwa rewolucja w Mazdzie | Galeria CX-5

Przyznam się, że patrząc na zdjęcia nowej "szóstki" wciąż nie mogę uwierzyć, że to model produkcyjny, a nie prototyp. Do tej pory jakoś specjalnie nie przepadałem za stylistyką Mazdy, ale ten model jestem w stanie uznać za najpiękniejszego sedana na rynku. Operacja "ucywilizowania" olśniewającego konceptu Takeri zakończyła się wielkim sukcesem. Nadwozie jest zarówno eleganckie i sportowe i bije z niego stylistyczna świeżość. Nie zabrakło też technicznych nowinek - nowa "szóstka" jest pierwszym modelem Mazdy z LED-owymi reflektorami. Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo, ale w porównaniu do ponurej kabiny Passat i tak wypada całkiem nieźle.

Nowa Mazda 6 mierzy 486 cm długości, 184 cm szerokości i 145 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 283 cm. Inżynierowie zrobili wszystko, by autem podróżowało się bardziej komfortowo. W stosunku do poprzedniej generacji modelu, kierowca i pasażer z prawego fotela mają więcej miejsca na wysokości ramion (o 20 mm). Wygodniej ma być również z tyłu. Pasażerowie mają więcej miejsca na nogi (+ 43 mm na wysokości kolan), a siedzisko jest dłuższe o dodatkowe 2 cm. Bagażnik ma pojemność 483 litrów. To nieco mniej niż w obecnie sprzedawanej "szóstce" (519 litrów), ale załadunek ma być łatwiejszy dzięki szerzej otwierającej się klapie.

Zawieszenie z przodu bazuje na kolumnach MacPhersona, z tyłu jest to niezależna konstrukcja multi-link. Połączenie tych cech oraz sztywniejszej platformy i nowego układu wspomagania ma gwarantować kierowcy wspaniałe doznania. Producent zarzeka się też, że jego inżynierowie zrobili wszystko, by zestroić układ jezdny zgodnie z preferencjami Europejczyków.

W Rosji Mazda 6 będzie oferowana z jednym z dwóch dostępnych silników spod szyldu SkyActiv. To jednostki o pojemnościach 2 oraz 2,5 litrów, rozwijające odpowiednio moc 150 i 192 koni mechanicznych. Paletę silników dla Polski i pozostałych krajów Europy poznamy podczas premiery nowej Mazdy w Paryżu.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Japoński konkurent Passata z 2003 roku za 17 tys. zł

Mazda MX-5 po faceliftingu - co się zmieniło?

Mazda RX-8 pożyje troszkę dłużej

Więcej o:
Komentarze (76)
Mazda 6 - wielka galeria + wideo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jjagislaw

    Oceniono 34 razy 22

    Piekne auto!!!
    Jakby Vag stworzyl cos podownego to fani Kibelwagenow onanizowali by sie do...emerytury!!!:)

  • Gość: gość

    Oceniono 18 razy 12

    Najładniejsza generacja 6-ki, nie tak napompowana jak poprzedni model, i do tego proporcjonalna. Moim zdaniem niewiele różni się od konceptu Takeri. Nareszcie coś na poziomie. Może tylko ten gril trochę zbyt duży, ale lepiej niż w Mondeo, już nie wspominając o tych ogromnych z Audi.

  • grzes07

    Oceniono 17 razy 11

    to nie samochod dla cwokow ktorzy gadaja jak "nekrecone malpki" i sa jak "konie z klapkami na oczach" (VW, BMW lub Audi)

  • Gość: lolrek

    Oceniono 12 razy 10

    piekne auto

  • krzysw73

    Oceniono 16 razy 10

    czy wobec takiego designu, techniki i stylu znajda sie chetni na konkurencje Mazdy? Oczywiscie, wszystko kwestia ceny, ale ten samochod bije inne na glowe stylem i jakoscia!

  • gostek_gostek

    Oceniono 23 razy 9

    jak zwykle odezwało się kilku znawców dla których wszystko podobne do BMW i Opla... a z plastyki ledwo trójka na świadectwie. Co jak co, ale Mazda zawsze była autonomiczna jeśli chodzi o strategię designerską. Ja tu nie widzę wyraźnych nawiązań poza tym, że każde auto musi się w pewnych ramach i proporcjach zmieścić!
    Projekt bardzo ładny, wyważony, nowoczesny, ale bez ekstrawagancji, bardzo spójny, elegancki. To spokojnie mogło by być auto z półki premium i nie kuło by zbytnim udziwnieniem. Na pewno nie zestarzeje się szybko. Mazda już od dłuższego czasu trzyma tu dobry poziom. Zaczęło się od genialnego xedosa...

  • ndizi

    Oceniono 22 razy 8

    Wreszcie udało się stworzyć auto łączące piękno i niezawodność za rozsądne pieniądze.

    Mazda 6 wygląda cudnie z każdej strony, co jest niestety rzadkością w motoryzacji.

  • Gość: q

    Oceniono 6 razy 6

    Pierwsze i najważniejsze pytanie kiedy MPS ??

  • 159tbi

    Oceniono 14 razy 4

    Alfa Romeo 159 ciagle dostepna w sprzedazy- wyprodukowane wczesniej modele ciagle sa dostepne wiec nie powiedzialbym, ze to to jest najpiekniejszym sedanem na rynku.

    Malo tego, nawet Opel Insignia prezentuje sie duzo ciekawiej od tego tego.

    Oczywiscie nie twierdze, ze auto nie jest ciekawe, calkiem dobrze wyglada i pewnie tak samo jezdzi, mamy jednak 2012 rok a auto wyglada jakby ktos odgrzebal rysunki z 2004 i postanowil jednak Mazde 5 wyprodukowac.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX