Spyker szykuje ofensywę modelową

Holenderska firma pochwaliła się właśnie bardzo ambitnymi planami na najbliższe lata. W modelowej ofensywie pomóc ma nowy partner z Chin

Samochody z innej bajki - Spyker

Spyker, obecny właściciel Saaba, ogłosił rozpoczęcie szeroko zakrojonej współpracy z firmą Youngman. To chiński producent samochodów, którego próbę przejęcia szwedzkiej marki zablokował koncern General Motors. Teraz obie firmy planują pracować nad nowymi modelami.

W pierwszej kolejności, Zhejiang Youngman zasili konto Spykera kwotą 10 milionów euro, za którą otrzyma 29,9 proc. udziałów w holenderskiej firmie. Ponadto, obie firmy założą spółkę Spyker P2P B.V., w którą Youngman zainwestuje przynajmniej 25 milionów euro, w zamian otrzymując 75 proc. udziałów. Spyker "podzieli się" wszelkimi znakami towarowymi oraz udostępni technologie potrzebne do zbudowania produkcyjnej wersji SUV-a D8 Peking-to-Paris (wcześniej D12). Auto miałoby trafić na drogi w 2014 roku, a jego cenę wstępnie ustalono na 200 tys. euro.

Trzecim filarem współpracy jest utworzenie jeszcze jednej spółki - Spyker Phoenix B.V. 80 proc. udziałów otrzyma Youngman, reszta trafi do Spykera. Oddział ten miałby zająć się produkcją "szerokiej gamy modeli premium" zbudowanych na platformie Phoenix, opracowanej jeszcze przez Saaba.

Kiedy w 2010 roku Spyker przejmował Saaba, Holendrzy zarzekali się, że doprowadzenie do rentowności szwedzkiej firmy oraz rozwój nowych modeli Saaba będzie dla nich priorytetem. Dziś widzimy, że przy okazji chcą ugrać coś dla siebie.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

Porsche 918 Spyder w barwach Martini Racing

Porsche - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.