Kot spada na cztery łapy - Jaguar XJ / XF AWD

Nowość u Jaguara. Od przyszłego roku modele XJ i XF dostępne będą z napędem na cztery koła

Jaguar XF | Pierwsza jazda

Na razie mamy lato, a temperatury w weekend są odpowiednio wysokie. Jednak czy chcemy tego czy nie, zima nadejdzie. Na tą nadchodzącą Jaguar przygotował coś specjalnego. Modele XF i XJ wyposażone zostaną w napęd na cztery koła. Przy normalnych warunkach (sucha droga) moc przekazywana będzie jak dotychczas na tylną oś. Dopiero przy poślizgu kół elektroniczny system rozdzielać będzie moc pomiędzy osiami po połowie (50:50). Przy czym podczas ruszania, niezależnie od warunków pogodowych, 10% mocy przekazywane będzie zawsze na przednią oś. Napęd AWD (All Wheel Drive) zapożyczony został u Land Rovera i testowany w Arjeplog w północnej Szwecji. Moc przekazywana będzie za pośrednictwem automatycznej ośmiobiegowej skrzyni biegów.

Jaguar wprowadza napęd na cztery koła na życzenie klientów, no i pewnie fakt, że niemal każdy model konkurencji można wyposażyć w taki system. Co ciekawe system AWD będzie dostępny wyłącznie z nowym, trzylitrowym silnikiem V6 zbudowanym całkowicie z aluminium. Dzięki kompresorowi osiąga moc 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka zastąpi 5 litrowy silnik V8 (380 KM). Podobno nowy silnik ma zużywać o 7% mniej paliwa.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Tańszy niż myślisz - używany Jaguar

Jaguar XJ8 - Test

30 lat Audi Quattro

Więcej o:
Komentarze (11)
Kot spada na cztery łapy - Jaguar XJ / XF AWD
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 84

    Oceniono 2 razy 2

    XF to swierzak w swojej dyscyplinie ale za kilka kilka lat jak juz sie dotrze bedzie napewno dogrywal znaczaca role na dzien dzis alternatywa GB vs reszta swiata

  • Gość: van der Cyc

    Oceniono 5 razy 1

    Nie ma porównania prostackie, pospolite Audi do Jaguara. Każdy dzieciak wie, że Jaguar to bardziej prestiżowy samochód od hitlerowskich marek. Puknij się w łeb jjagislaw.

  • Gość: Jezus Koni

    Oceniono 8 razy -2

    Napęd AWD w Jaguarze zawsze był ciężką sprawą ze względu na napęd - umieszczony centralnie pięciocylindrowy widlasty boxer nie zapewnia odpowiedniej krzywej przebiegu momentu obrotowego, do tego napęd 4x4 w Jagu realizowany jest przez dwa samoblokujące się mechanizmy różnicowe na przedniej i tylnej osi które powodują problemy z chłodzeniem alternatora. Problemem jest też aerodynamika samochodu - aby zamontować dwa centralne mechanizmy różnicowe trzeba podnieść zawieszenie samochodu o ponad metr co przy szybkiej jeździe powoduje nadmierne chłodzenie płynu chłodniczego i w rezultacie - zamarzanie korbowodów i wydechu. Jak widać jednak inżynierowi Jaga już sobie z tym poradzili.

  • jjagislaw

    Oceniono 11 razy -11

    No i jakie to ma porównanie do Audi S6? Lepiej wybrać prestiżową markę , która ma bogatą historię , a właściciele to ludzie z klasą , a nie jakaś biedota której marzy się angielska myśl techniczna , która nie może się przedrzeć przez mór postawiony przez Niemców. Wiadomo że jeśli chodzi o samochody z napędem na cztery koła , Audi stoi ponad wszystkimi , lata tradycji podkreślają kunszt tej marki.

    Pozdrawiam.
    Jan Jagisław

    (TO JEDYNE KONTO Z JAKIEGO AKTUALNIE TUTAJ PISZE , WSZELKIE INNE "GOŚĆ: JJAGISLAW" , "GOŚĆ: JAN JAGISŁAW" , TO TYLKO ZAKOMPLEKSIONE PODSZYWACZE Z DEPRESJĄ , PROSZĘ MODERATORÓW O KASOWANIE ICH WPISÓW.)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX