Alfa Romeo szykuje konkurenta dla BMW serii 3

Alfa Romeo potrzebuje nowości. W 2014 roku ofertę włoskiej marki poszerzy długo wyczekiwany następca 159. Giulia - bo tak najpewniej będzie się nazywać nowy model - ma powalczyć o klientów zainteresowanych m.in. BMW serii 3. Co wiemy o nowej Alfie?

Będzie wspólny roadster Alfy Romeo i Mazdy

Dziś w ofercie Alfy Romeo znajdują się dwa modele. Bo choć 159 jest dostępna w niektórych salonach marki, to jednak nie jest już produkowana i trzeba wybierać spośród tych egzemplarzy, które do tej pory nie znalazły nabywców. Powiedzmy sobie wprost - 159-ka ma już swoje lata. Produkowano ją od 2005 roku, a 7 lat w motoryzacji to wieczność. Nie zmienia to faktu, że ta Alfa nie chce się zestarzeć. Do tej pory wygląda świeżo. Jest po prostu piękna. To godny następca bardzo udanego modelu 156. Nie dziwi zatem fakt, że włoska marka wiąże z Giulią wielkie nadzieje.

Samochód będzie dostępny - podobnie jak poprzednicy - w odmianie sedan i kombi. Kiedy poznamy jego wygląd? Koncept modelu ma zostać pokazany w przyszłym roku. O aucie wiadomo niewiele, ale pewne jest, że zostanie zbudowane na zmodyfikowanej i przedłużonej platformie Giulietty. Giulia ma być dostępna również z napędem na cztery koła.

Oferta silnikowa nie jest jeszcze znana, ale można być pewnym, że znajdujące się dziś w ofercie Alfy i Fiata jednostki zagoszczą też pod maską Giulii. Produkcja modelu najprawdopodobniej będzie się odbywać w Chinach i USA. Ceny najpewniej nie zejdą poniżej 100 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Ta Alfa traci na wartości w zastraszającym tempie. Za 32 tys. zł możesz mieć egzemplarz z 2009 roku!

DNA Giulietty - test | Za kierownicą

Plany Alfy Romeo

Więcej o:
Komentarze (51)
Alfa Romeo szykuje konkurenta dla BMW serii 3
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mariusz alfa 1666

    Oceniono 1 raz 1

    moje pierwsze auto to alfa 164 twin spark kupi9łem w 2000r auto było z 1991 wyobrazacie sobie że ktoś miał taką fure tak ładna i tak dobrze wyposazona kiedy na ulicach zap... polonezy i fiaty???????/ po 3 miesiącach miałem wypadek,,,,,,, niestety alfy nie opłacało sie juz naprawiać moim drugim wozem miał byś passat b5 ale jak tylko zobaczyłem przejezdzająca 156 serce mocniej zabiło bo ten samochód jest jak piękna kobieta . po 14 latach dalej jezdze alfa, 166 i niemieckie auta nie sa w stanie dorównać mojej alfie wyglądem, stylem, historią to są samochody dobione z blachy i zelaza. alfa zaczyna sie od duszy........

  • mozaeta123

    0

    lancia i Chrysler mogli by stożyć nową "Pacifica" dodatkowo włożyć do niej silnik elektryczny i turbo benzynę to dopiero byłą y hybryda gdyby w środku było dobrze a nie tandetnie gdyby byłą dobra reklama i cena niebyłą z kosmosu to hit na rynku amerykańskim murowany

  • Gość: Dani 93

    0

    Zgadzam się w 100% z komentarzem Gość: gość 80 gdyby nie piękna i szybka alfa romeo to niemcy by zginęli alfa ponad wszystko!!!

  • Gość: SPECE

    Oceniono 10 razy 8

    Jaka jest roznica pomiedzy Alfa a wszelkimi niemieckimi toczydlami, tak dokladnie toczydlami. Alfa wyzwala emocje juz samym swoim wygladem, tak z zewnatrz jak i wnetrza. A coz prezentuje konkurencja, biorac pod uwage nawet BMW M5 strasznie okrzyczane - poza moca silnika (kiepsko z jego zywotnoscia) szarzyzna, brak polotu, problemy z ergonomia, i tak mozna by wymieniac. Jedyne co wzbudza emocje to ta moc, tylko po co i na co??? Po prostu kolejne pudelko na kolach. Nadmieniam akurat BMW, mozna by cos o Mercedesie, bo o innych nie warto nawet wspominac, kicz - Alfa przy nich to dzielo sztuki.

  • wujeksknerus

    Oceniono 13 razy -9

    ALFA 75- tylny napęd, transaxle, wyważenie, klasa, wdzięk i elegancja (szczególnie w czasie kontrolowanego poślizgu). To był konkurent dla BMW.

    Nie wiem po co ta marka(Alfa Romeo) teraz istnieje. Sportowa jak co najwyżej lepsza wersja Mondeo, luksusowa też nie bo od tego jest Lancia. Toyota ma lexusa, ale lex to prawdziwe premium. A fiat jak to fiat, sranie w banie i ładna ściema. Tak jak w czasie gdy Stilo miało być niby konkurentem Audi A3.

    Weźcie się makaroniarze do roboty, popatrzcie jak wygląda Hyundai Genesis albo Toyota FT86. Bo o konkurowaniu z BMW to możecie zacząć myśleć w XXII wieku.

  • 159tbi

    Oceniono 9 razy 5

    Kolejna photoshop emocja na zdjeciu powyzej, ktora z Alfa Romeo ma tyle wspolnego co kola od 159 TI i wlot chlodnicy..

    Tylko dlatego, ze widze tu pare osob na forum wydajacych sie byc kulturalnymi ludzmi pozwole sobie zamiescic link do rysunkow pochadzacych z Alfa Romeo Centro Stile :)
    Jesli tylko nowa Giulia Sportwagon bedzie choc w polowie wygaldac jak na szkicach.........

    www.autoedizione.nl/is-dit-de-alfa-romeo-giulia-sportwagon/

  • wawiak80

    Oceniono 16 razy 12

    To chyba pierwszy artykuł od dawna w mediach internetowych gdzie nowo wprowadzany samochód nie jest przedstawiany jako konkurent Passata albo Golfa.

  • karakalla

    Oceniono 19 razy 19

    Szkoda 159, to chyba najbardziej zaawansowany technicznie samochód bazowo przednionapędowy, dorównujący w praktyce Audi. Zmyślna jest płyta podłogowa Premium opracowana wespół z GM, na której w założeniu miała powstać cała grupa samochodów klasy średniej i wyższej, z silnikami do V8. Ma ona duże rezerwy, zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, aczkolwiek jest ciężka, co odbija się negatywnie na Brerze i Spiderze. Włochom udało się sprytnie zmieścić w pojeździe z umieszczonym poprzecznie silnikiem Torsena (choć znów kosztowało to kilogramy). Najsłabszą stroną był chyba brak dobrego benzynowca na górze skali, V6 3,2 nie był jakimś demonem dynamiki, ponadto żłopał jak smok (również Diesel 2,4 nie był szczególnie oszczędny, wynikało to również ze wspomnianej dużej masy auta). Ogólnie potencjalnie świetne auto (w przypadku Diesli ze środka gamy i benzynowcem 1,75 można pominąć człon "potencjalnie"), któremu do sukcesu zabrakło trochę nakładów na dopracowanie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX