Alfa Romeo szykuje konkurenta dla BMW serii 3

Alfa Romeo potrzebuje nowości. W 2014 roku ofertę włoskiej marki poszerzy długo wyczekiwany następca 159. Giulia - bo tak najpewniej będzie się nazywać nowy model - ma powalczyć o klientów zainteresowanych m.in. BMW serii 3. Co wiemy o nowej Alfie?

Będzie wspólny roadster Alfy Romeo i Mazdy

Dziś w ofercie Alfy Romeo znajdują się dwa modele. Bo choć 159 jest dostępna w niektórych salonach marki, to jednak nie jest już produkowana i trzeba wybierać spośród tych egzemplarzy, które do tej pory nie znalazły nabywców. Powiedzmy sobie wprost - 159-ka ma już swoje lata. Produkowano ją od 2005 roku, a 7 lat w motoryzacji to wieczność. Nie zmienia to faktu, że ta Alfa nie chce się zestarzeć. Do tej pory wygląda świeżo. Jest po prostu piękna. To godny następca bardzo udanego modelu 156. Nie dziwi zatem fakt, że włoska marka wiąże z Giulią wielkie nadzieje.

Samochód będzie dostępny - podobnie jak poprzednicy - w odmianie sedan i kombi. Kiedy poznamy jego wygląd? Koncept modelu ma zostać pokazany w przyszłym roku. O aucie wiadomo niewiele, ale pewne jest, że zostanie zbudowane na zmodyfikowanej i przedłużonej platformie Giulietty. Giulia ma być dostępna również z napędem na cztery koła.

Oferta silnikowa nie jest jeszcze znana, ale można być pewnym, że znajdujące się dziś w ofercie Alfy i Fiata jednostki zagoszczą też pod maską Giulii. Produkcja modelu najprawdopodobniej będzie się odbywać w Chinach i USA. Ceny najpewniej nie zejdą poniżej 100 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Ta Alfa traci na wartości w zastraszającym tempie. Za 32 tys. zł możesz mieć egzemplarz z 2009 roku!

DNA Giulietty - test | Za kierownicą

Plany Alfy Romeo

Więcej o:
Komentarze (51)
Alfa Romeo szykuje konkurenta dla BMW serii 3
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość 80

    Oceniono 59 razy 59

    @jjagislaw
    Szanowny Panie Janie, jeśli się Pan tak bardzo chcę ośmieszyć to chociaż proszę nie udawać posiadania minimum wiedzy histori motoryzacji bo to co Pan pisze to....

    Edukując: nie chcę tu robić lekcji histori ale z tą tradycją to pojechałeś - Alfa Romeo kolego - od tej marki wywodzi się Ferrari, w prostej lini. Pierwszym samochodem na świecie który wygrał zawody formuła 1 była Alfa 158/159 Alfetta, gdyby nie Alfa Romeo VW do dzisiaj ładował by pompowtryski do wszystkiego co jeździ (common rail został po raz pierwszy zastosowany w Alfa Romeo w silnikach JTD drugiej generacji, to jest od 1997) jechałeś kiedyś jakąkolwiek Alfą jako kierowca? NIE! bo nigdy byś tak nie pisał. A co to jest premium? BMW x1 w podstawowej wersji? Audi a4 b7 z szybami na korbkę w podstawie? czy może rdzewiejący mercedes w203??? Prawda, Alfa miała gorsze lata ale ta firma istnieje 100 lat i ma jednych z najwierniejszych użytkowników na świecie i jest konkurentem BMW i Mercedesa ale nie Audi, bo Audi to taki VW w ładniejszych ciuszkach. Uprzejmie proszę starać się nie ośmieszać.

  • Gość: Gość

    Oceniono 24 razy 24

    Ale naprawdę widzę że szkoda tu czasu, jeszcze nigdy nikt z krytykujących Alfe (i nie tylko Alfe) nie podał jakiś konkretów , tylko komentarze typu jjagislaw itp. A ja się zastanawiam tylko jaki sens wdawać się w polemike z tak ograniczonymi poglądami.

  • gostek_gostek

    Oceniono 26 razy 24

    Jednego można być pewnym, auto będzie ładniejsze niż na tych renderach. Bo w Alfie Romeo pracują prawdziwi artyści a nie rzemieślnicy inspirujący się bochenkami chleba lub pudełkami po butach. Więc nie zaskoczy ich żaden uzdolniony gimbus ze swoimi fantazjami.
    Myślę, że auto może stać się realną konkurencją dla BMW czy AUDI bo już dawno dorównuje im jakością a jedyna bariera jaka pozostała to bariera psychologiczna. Ale jak tama pęknie to jednak w dobrym guście będzie pokazać się w alfie a auta niemieckie będą równie nie na miejscu jak garnitur na salonach od Sunset Suit.

  • karakalla

    Oceniono 19 razy 19

    Szkoda 159, to chyba najbardziej zaawansowany technicznie samochód bazowo przednionapędowy, dorównujący w praktyce Audi. Zmyślna jest płyta podłogowa Premium opracowana wespół z GM, na której w założeniu miała powstać cała grupa samochodów klasy średniej i wyższej, z silnikami do V8. Ma ona duże rezerwy, zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, aczkolwiek jest ciężka, co odbija się negatywnie na Brerze i Spiderze. Włochom udało się sprytnie zmieścić w pojeździe z umieszczonym poprzecznie silnikiem Torsena (choć znów kosztowało to kilogramy). Najsłabszą stroną był chyba brak dobrego benzynowca na górze skali, V6 3,2 nie był jakimś demonem dynamiki, ponadto żłopał jak smok (również Diesel 2,4 nie był szczególnie oszczędny, wynikało to również ze wspomnianej dużej masy auta). Ogólnie potencjalnie świetne auto (w przypadku Diesli ze środka gamy i benzynowcem 1,75 można pominąć człon "potencjalnie"), któremu do sukcesu zabrakło trochę nakładów na dopracowanie.

  • Gość: Gościu

    Oceniono 23 razy 19

    Optymistycznie patrząc, mentalność rodaków się zmienia, coraz więcej osób ,,wyzwala'' się ze stereotypowego myślenia. To dobrze, bo to śwjadczy o inteligencji.

  • franek91192

    Oceniono 25 razy 19

    Alfa - klasa w sama w sobie. Zawirowania w przeszłości nie osłabiły potencjału marki. Teraz samochody są dobre i solidne, co ważne - są włoskie. 159 to piękny samochód, pomimo upływu lat nadal budzi emocje. To prawda, czas na następce,ale oby nie wyglądała jak dzisiejsza Giulietta. bo co do tylnych lamp nie mam zastrzeżeń, to do reflektorów i linii nadwozia już całkiem spore...
    Pozdrawiam!

  • Gość: Tommi

    Oceniono 16 razy 16

    Jakoś nie wierzę, że ktoś kto posiadał Alfe jest w stanie naposać że może konkurować tylko wyglądem. A jak się nie miało, to można co najwyżej komentować wygląd, no ale tu Alfa raczej też ,,zła nie jest''

  • samiec_alfa_romeo

    Oceniono 18 razy 14

    Miałem nadzieje związane z tym samochodem póki jeszcze chodziły plotki, że będzie miał napęd na tył. Niestety nie ma na to szans. Ale z drugiej strony - od zawsze wiadomo, że Alfa ma najlepszy napęd i właściwości jezdne, o czym świadczy np. wygrana z BMW 3 w slalomie w teście niemieckiego magazynu "Auto Motor und Sport" (159 zajęła tam pierwsze miejsce).

    Świadczą też o tym liczne artykuły np. ten:
    furora.tv/artykul/57-alfa-romeo-i-jej-naped-ktory-gromi-wersje-czteronapedowe
    Albo ten:
    furora.tv/artykul/59-mito-wlosi-kontynuuja-dobra-passe
    czy też to:
    www.blogomotive.pl/index.php/2011/12/30/273-nieliniowa-alfa-romeo-giulietta/
    i tu cytacik:
    "Jednak nie fakt minimalnego spalania był największym szokiem. Do Warszawy jechałem 24 marca, gdyż rano miałem odlot z Okęcia na prezentację Cruse i właśnie ta droga (a dokładnie ostatnie 30 km) było prawdziwym szokiem. Było to podczas nagłej śnieżycy i opadu w ciągu godziny ponad 20 cm śniegu. Jako osoba mieszkająca na południu i znająca ataki zimy, mogę powiedzieć krótko - horror. Aby zobaczyć zarys drogi jechałem blisko lewej krawędzi i patrzyłem na barierkę rozdzielającą jezdnie (niektórzy licząc na prawą stronę kończyli w rowach), wycieraczki nie nadążały zgarniać śniegu, a światła oświetlały tylko „białą ścianę śniegu”. Ponadto byle wzniesienie sprawiało, że samochody, a zwłaszcza ciężarówki, buksowały w miejscu. Moja Alfa zaś… jechała jakby miała napęd na cztery koła. Tyle tylko, że włącznik DNA przesunąłem na A (All Weather).

    Wtedy to przekonałem się jak w jednej chwili pojazd będący „agresywnym zwierzęciem” które – na położeniu D – reaguje nawet na delikatne naciśnięcie na gaz, zmienia się w delikatny model przystosowany do złych warunków drogowych. Aż sam byłem zdziwiony, gdy bez żadnych uślizgów kół i problemów z ruszaniem jechałem lewym pasem za Toyotą RAV4 (!!!), podczas gdy większość samochodów stała, miała problemy z ruszeniem, czy utrzymaniem kierunku jazdy. Rzadko zdarza się aby w ciągu tygodnia tak gruntownie przetestować samochód, a w przypadku MiTo, test taki stał się faktem."

    A także:

    "Ta elektroniczna szpera (Electronic Q2), w którą przednia oś Giulietty jest wyposażona – Boże, jak to doskonale działa!!! Ten samochód prowadzi się jak solidne RWD. Wyobraźcie sobie długi łuk przejeżdżany na wysokiej trójce.
    Mój Nissan przejeżdża go na pisku przedniej osi próbując wyrwać się na wprost. Focus na pisku czterech opon, ale trzyma kierunek. Giulietta jedzie prawie bez pisku, delikatnie i zmysłowo wyrzucając tył na zewnątrz. GENIALNE!"

    ---

    Jeżeli napęd Alfy - który pozwala na jazdę i dynamiczną i bezpieczną i w trudnych warunkach - zostanie przeszczepiony do Giulii i auto będzie tak dopracowane jak Giulietta to rzeczywiście może być konkurent dla trójki. Najważniejsze to wg mnie wrzucić do środka lepsze plastiki.

  • wawiak80

    Oceniono 16 razy 12

    To chyba pierwszy artykuł od dawna w mediach internetowych gdzie nowo wprowadzany samochód nie jest przedstawiany jako konkurent Passata albo Golfa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX