Czemu ma to służyć? Oczywiście bezpieczeństwu. Posłowie podkreślają, że zimowe opony już w temperaturze poniżej 7 stopni lepszą przyczepność. Bywały również przypadki, że ubezpieczyciel przy jeździe i wypadku na letnim ogumieniu zimą zaniżał sumę odszkodowania. Opony zimowe zimą - bezdyskusyjnie tak, jednak czy warto robić wokół tej historii kolejne przepisy?
Ty bardziej, że wg danych przeprowadzonych przez CBOS wynika, że i tak 95 proc. kierowców zmienia opony w zależności od sezonu. Kierowcy wybierają jednak dla siebie dogodny moment zmiany kół. Gdyby przepis wszedł w życie musielibyśmy jeździć na "zimówkach" od 1 listopada do 31 marca. Kara za nieposiadanie zimowych opon miałaby być wysoka. Takie wykroczenie byłby karane 500 złotowym mandatem. Andrzeja Łukasik z Polskiego Towarzystwa Kierowców chce pójść jeszcze dalej i kierować tych niesfornych na dodatkowe badanie techniczne z zamontowanymi oponami zimowymi.
Kto pracuje nad tą ustawą? Pani Beata Bublewicz z PO jest przewodniczącą zespołu pracującego nad zmianami w przepisach. Projekt zmian przepisów ma być gotowy już we wrześniu.
ZOBACZ TAKŻE:
Ile muszę zapłacić za prawdziwe quattro?