Walter Röhrl testuje nowe Porsche 918

Legenda rajdów i człowiek od zadań specjalnych w Porsche - Walter Röhrl testował nowe super Porsche na torze Nürburgring

768 026 euro - tyle kosztować będzie nowe Porsche 918, które pojawi się z końcem 2013 roku w sprzedaży. Ostatnio prototyp w barwach Martini zlokalizowano na torze Nürburgring, którego testował Walter Röhrl.

25 przed swoim czasie - Porsche 959

To pierwsze zdjęcia prototypu 918 z założonym dachem, który prawdopodobnie będzie ściągany. Z tyłu zamontowany jest wysuwany, przy odpowiednio dużej prędkości spoiler. W niecodziennym miejscu zabudowane są w prototypie rury wydechowe - nad pokrywą, centralnie zabudowanej jednostki napędowej.

Do napędu 918 posłuży hybrydowy Plug-in - wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4,6 litra i mocy 580 KM, który po części bazuje na jednostce wyczynowej z modelu Porsche RS Spyder. Aha... silnik oczywiście będzie posiadać system Start-Stop. na tym jednak nie koniec. Do tego dochodzą dwa silniki elektryczne (jeden napędza przednią, a drugi tylną oś), które osiągają łączną moc 170 kW. Gdyby połączyć obydwa silniki - spalinowy i elektryczny - otrzymujemy moc 770 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana będzie za pośrednictwem skrzyni biegów o podwójnym sprzęgle i siedmiu biegach.

Porsche 918 będzie więc posiadało napęd na cztery koła, a na silnikach elektrycznych, które będą mogły być ładowane również ze zwykłego gniazdka możemy przejechać dystans 25 km. Jeśli wybierzemy tryb jazdy wyłącznie elektryczny Porsche może poruszać się z prędkością maksymalną 150 km/h. Dzięki tym wszystkim trikom model 918 potrafi spalić na 100 kilometrów 3 litry paliwa i wydzielać 70g/100 km CO2. Trzy, tym razem sekundy trwa przyspieszenie od 0 do 100 km/h. do 200 km/h rozpędza się w 9 sekund do 300 km/h w czasie 27 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h. Jeśli was ciekawi czas przejazdu na torze Nürburgring to też go znamy... wynosi poniżej siedmiu minut! Czyli szybciej niż Carrera GT, która potrzebuje 7 minut 32 sekundy.

Jeśli jesteście zainteresowani tym absolutnie wyjątkowym Porsche to przygotujcie sporo gotówki - 768 026 euro. Model 918 będzie wyprodukowany w limitowanej ilości egzemplarzy.

Co do postaci Waltera Röhrla to mam nadzieję, że tej postaci nie trzeba bliżej wam przedstawiać. Ti dwukrotny rajdowy mistrz świata, przez ćwierć wieku należał do niego rekord wjazdu na Pikes Peak. Niki Lauda nazwał go geniuszem kierownicy. Od wielu lat pracuje jako kierowca testowy Porsche. To m.in. dzięki jego wiedzy i wyczuciu samochody Porsche prowadzą się tak znakomicie.

 

Więcej filmów z Waltrem znajdziecie tu

ZOBACZ TAKŻE:

Ile kosztuje najtańsze Porsche...

Porsche 911 (991) - Pierwsza jazda

Shelby GT 500 CR Convertible - Cobra zmienia skórę

Więcej o:
Copyright © Agora SA