Nowy wygląd, oszczędniejsze silniki i lepszy napęd na cztery koła - to mają być atuty nowego CR-V. Ale po kolei. Wraz ze zmianą designu Honda będzie nieco krótsza (+ 0,5 mm, 4,57 metra długości) i niższa (- 3 cm, 1,65 metra wysokości). Wnętrze ma oferować jednak więcej miejsca. Patrząc jednak na opadającą linie dachu nie jesteśmy tego do końca pewni.
Za to sprytnie i prosto prezentuje się rozkładanie tylnej kanapy. Wystarczy pociągnąć za jeden hebel w bagażniku albo z boku na kanapie i już bagażnik z 589 litrów powiększa się do 1669 litrów. Wymiary bagażnika powiększyły się o 65 i 137 litrów.
Technicznie CR-V zbyt mocno się nie zmieni. Zmodernizowano nieco silniki tak żeby były oszczędniejsze i wydzielały mniej substancji szkodliwych. Według obietnic Hondy 2.2 litrowy diesel o mocy 150 KM (350 Nm) ma średnio zużywać 5,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Z innych zmian - szybciej pracujący napęd na cztery koła, system utrzymywania w pasie ruchu, system ostrzegający przed kolizją i przycisk ECON, który umożliwia włączenie np. klimatyzacji czy pracy automatycznej skrzyni biegów na tryb ekonomiczny. Jeszcze jedną nowością będzie nowy silnik diesla - 1,6 litra, 120 KM, 300 Nm, który będzie dostępny zarówno z przednim jak i z napędem na cztery koła. W ofercie znajdzie się jednak dopiero w 2013 roku. Sprzedaż Hondy rozpocznie się pod koniec tego roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Używane "Żelazko" - Civic piątej generacji - za ile można go kupić?