Dacia Dokker wyceniona

Generalny importer Dacii na rynek niemiecki zapowiedział, że ceny modelu Dokker będą startowały od 8 990 euro. Oznacza to, że Dokker będzie najtańszym samochodem w swojej klasie
Dacia Lodgy
Dacia z etykietą "Made in Africa"

Jeśli cena Dokkera w Polsce byłaby identyczna jak u naszych zachodnich sąsiadów, to po przeliczeniu wyniosłaby 37 758 zł. Można się jednak spodziewać, że nie przekroczy 35 tys. zł. Dlaczego? Spójrzmy na cennik Dustera. W Niemczech trzeba za niego zapłacić 10 990 euro (46 158 zł). U nas uterenowiona Dacia to koszt przynajmniej 39 990 zł, czyli o ponad 6 tys. zł mniej niż u sąsiadów. W porównaniu z bliźniaczym Renault Kangoo Dacia (pod względem ceny) wypada świetnie. Najtańszy dostawczak francuskiej marki kosztuje 54 736 zł. To może być sukces (przynajmniej) flotowy.

Z technicznego punktu widzenia, Dokker bazuje na przedstawionym wcześniej modelu Lodgy. Auto mierzy 436 cm długości, 175 cm szerokości oraz 181 cm wysokości i występować będzie w dwóch odmianach - jako pięcioosobowy minivan i dwumiejscowy dostawczak, oferujący przestrzeń ładunkową o pojemności 3300 litrów.

>>> Dacia Logan z 2005 roku za 7 700 zł <<<

Jeśli chodzi o wnętrze, łatwo dostrzec elementy charakterystyczne dla aut z logo Dacia. Można się też spodziewać, że jakość użytych materiałów nie będzie odbiegać od poziomu, do jakiego przyzwyczaiła nas rumuńska marka.

Auto dostępne będzie z czterema silnikami do wyboru. Pod maskę może trafić jeden z dwóch wariantów diesla o pojemności 1,5 litra (75- lub 90-konny) albo jeden z dwóch benzyniaków - wolnossące 1.6 MPI o mocy 82 KM albo 115-konne, turbodoładowane 1.2 TCe.

ZOBACZ TAKŻE:

Dacia Lodgy od 9 900 euro

Dacia Citadine - nowe auto za 20 tys. zł?

Dacia Duster - ogłoszenia

Więcej o:
Komentarze (36)
Dacia Dokker wyceniona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • marceli_zg

    Oceniono 69 razy 63

    Trzeba przyznać, że to jedyna firma w miarę uczciwie wyceniająca swoje samochody.

  • treblig

    Oceniono 46 razy 42

    Auta takie jak ta Dacia to nie wozy sportowe czy super kombi, to są woły robocze. Jako takie się je kupuje i użytkuje! Chcesz szybkiego auta - nie kupuj Dacii. Chcesz prestiżowego auta - nie kupuj Dacii. Chcesz dziesiątki systemów elektronicznych, wspomagaczy parkowania, cofania, ruszania pod górę, czterosterfowej klimy - nie kupuj Dacii. Chcesz solidnego i taniego wozidła którym przewieziesz ludzi i bagaż w miarę wygodny sposób, z manualną klimą, starym konstrukcyjnie, ale dopracowanym i bezawaryjnym silnikiem - kup Dacię. Nie chcesz płacić za prestiż marki, za to chcesz zapłacić naprawdę mało za auto - kup Dacię. Zabierze na pokład pasażerów, bagaż, na trasie rozpędzi się do 150km/h, przyśpieszenie porównywalne do innych aut z podobnymi silnikami i wystarczy. Pod górę da radę spokojnie, kręgosłup też nie protestuje po kilkuset kilometrach na daćkowym fotelu.
    Mam Dustera 1,6 110KM od dwóch lat. Przedtem było Polo III, Golf IV, peugeot 406 i 206, służbowe Astra III i Octavia - do tych aut mogę go porównywać i nie widzę dyskwalifikujących różnic. Były 800 km trasy nad morze, było jeżdżenie po Podhalu, z 4 osobami w aucie i stertą bagażu w bagażniku i kufrze na dachu. Nie narzekam.
    Kto jechał ze mną i nie kojarzył "otwieracza" (logo daćki) ten mówił że fajnie się jedzie i wygląd tez OK. Po pytaniu o markę miny rzedły, "eeee rumuński" i zapał opadał. Po pytaniu o cenę - "rany boskie taki tani" i pojawiały się uśmiechy.
    Co do bezpieczeństwa - ABS, 4 poduchy, pirotechniczne napinacze pasów - bez cudów, ale i bez kompromitacji. W testach bezpieczeństwa ***, gdyby miał brzęczyk do tylnych pasów, byłoby ****.

  • johncharisma

    Oceniono 27 razy 15

    - Hallo!!! guten Morgen! Czy ja do NSCAP się dodzwonić?
    - ja, bite?
    - Wy musicie testa zderzeniowego natentychmiast zrobić i wykazać że ta nowa Dacia jest kaput!
    - Warum?
    - Jak to warum? Co to za pytania? Wy nie jesteście od pytań tylko od kaput inny niż "prawdziwy" rynek motoryzacyjny! Raus! Dwie gwiazdki co najwyżej dla tego rumuńskiego (to macie w raporcie podkreślić) schaise auto.
    - Jawohl!
    - No, gut. I jak już tak rozmawiamy to co tam w Waszym życiu prywatnym? Alles ordnung?
    - ja, danke
    - No, to dobrze. Tak na marginesie dodam że nasz fabryka wyśle wam do testów neue gut auto. Takie podobne do tego rumuńskiego złomu i będziecie mogli porównać jeden i drugi w wasz raport. To nasze nowe auto to bezpieczne na 5 gwiazdek chyba. Rozumiecie, hehe.

  • wesus

    Oceniono 18 razy 14

    Może w środku najpiękniejsze to nie jest, ale za tą cenę nie ma co narzekać

  • bazinga1

    Oceniono 10 razy 10

    a mi się np bardziej podoba niż kangoo i inne tego typu samochody - nawet w środku wygląda fajnie chociaż znów będzie można połamać paznokcie na plastikach. Ale za taką cenę to i tak bardzo fajny samochód

  • gostek_gostek

    Oceniono 11 razy 9

    Ciekawe tylko co w tej cenie jest. Ciekawe ile kosztuje wersja z klimą, 1,6 plus LPG i np centralnym zamkiem (mam nadzieję, że tak w ogóle to jest już w najtańszej opcji:)) i z poduchami. Jeśli w 40 tyś się mieści to rewelacja dla firm.

  • perepere8

    Oceniono 16 razy 8

    Dacia rules! niech sie wszystkie fiaciki i inne skody schowaja

  • Gość: Pan Tadeusz

    Oceniono 16 razy 8

    Jeśli cena będzie taka jak napisano w artykule, to pełno wymiarowy dostawczak za 35tys. będzie świetną ofertą dla firm... choć 82KM nie zachęcają, to dopłata do mocniejszych wersji jednostki 1.6 nie powinna być duża...

    PS. Powinna być oferta fabrycznej instalacji LPG...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX