Toyota Corolla po raz jedenasty

Po sześciu latach Toyota pokazała nową, jedenastą już generację Corolli. Na razie jest dostępna jedynie w rodzimej Japonii

Toyota Auris po lifcie - test

Ostatnia "rewolucja" w wyglądzie kompaktowego sedana Toyoty miała miejsce w 1991 roku. Wyjątkiem był E110 z okrągłymi reflektorami, ale sama Toyota postanowiła zapomnieć o tej "wpadce". Od tamtej pory kolejne generacje są jedynie rozwinięciem, lub dostosowaną do nowych trentów stylistycznych ewolucją poprzednika. Nie inaczej jest z najnowszą Corollą (E160), która od kilku tygodni jest oferowana w japońskich salonach Toyoty.

>>> Używane Corolle już od... <<<

Podstawowy model Axio to sedan o wymiarach zbliżonych do poprzedniej generacji. Rozstaw osi wynosi 260 cm i pozostał bez zmian. Długość się zmniejszyła do 436 cm, ale odpowiadają za to głównie krótsze zderzaki. Do napędu służą silniki benzynowe. Podstawowy ma poj. 1,3 l i osiąga 101 KM dzięki układowi zmiennych faz rozrządu VVT-i. Większa jednostka ma poj. 1,5 l (107 KM). Oba silniki współpracują ze skrzynią ręczną, lub opcjonalnie z bezstopniową CVT.

Druga wersja nadwoziowa to kombi o nazwie Fielder. W stosunku do sedana różnice widać także od strony technicznej. Podstawowy silnik to 1.5, dostępny z napędem kół przednich lub 4WD, a w opcji można zamówić mocniejszą wersję 1.8 (147 KM) ze skrzynią CVT.

Nowa Corolla zaliczyła w swojej ojczyźnie udany debiut. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży sprzedano 15 tys. sztuk Axio i Fieldera, ponad dwukrotnie więcej niż zakładano.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy silnik Toyoty z Polski

Toyota Camatte - zabaweczka | Wideo

Toyota Auris - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA