Toyota Corolla po raz jedenasty

Po sześciu latach Toyota pokazała nową, jedenastą już generację Corolli. Na razie jest dostępna jedynie w rodzimej Japonii
Toyota Auris po lifcie - test

Ostatnia "rewolucja" w wyglądzie kompaktowego sedana Toyoty miała miejsce w 1991 roku. Wyjątkiem był E110 z okrągłymi reflektorami, ale sama Toyota postanowiła zapomnieć o tej "wpadce". Od tamtej pory kolejne generacje są jedynie rozwinięciem, lub dostosowaną do nowych trentów stylistycznych ewolucją poprzednika. Nie inaczej jest z najnowszą Corollą (E160), która od kilku tygodni jest oferowana w japońskich salonach Toyoty.

>>> Używane Corolle już od... <<<

Podstawowy model Axio to sedan o wymiarach zbliżonych do poprzedniej generacji. Rozstaw osi wynosi 260 cm i pozostał bez zmian. Długość się zmniejszyła do 436 cm, ale odpowiadają za to głównie krótsze zderzaki. Do napędu służą silniki benzynowe. Podstawowy ma poj. 1,3 l i osiąga 101 KM dzięki układowi zmiennych faz rozrządu VVT-i. Większa jednostka ma poj. 1,5 l (107 KM). Oba silniki współpracują ze skrzynią ręczną, lub opcjonalnie z bezstopniową CVT.

Druga wersja nadwoziowa to kombi o nazwie Fielder. W stosunku do sedana różnice widać także od strony technicznej. Podstawowy silnik to 1.5, dostępny z napędem kół przednich lub 4WD, a w opcji można zamówić mocniejszą wersję 1.8 (147 KM) ze skrzynią CVT.

Nowa Corolla zaliczyła w swojej ojczyźnie udany debiut. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży sprzedano 15 tys. sztuk Axio i Fieldera, ponad dwukrotnie więcej niż zakładano.


ZOBACZ TAKŻE:

Nowy silnik Toyoty z Polski

Toyota Camatte - zabaweczka | Wideo

Toyota Auris - ogłoszenia

Więcej o:
Komentarze (56)
Toyota Corolla po raz jedenasty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 16 razy 10

    Jezusie nazareński, przecież to bardziej przypomina produkty TATA niż cokolwiek cywilizowanego!
    --
    parada karzełków

  • Gość: łoli

    Oceniono 13 razy 9

    Mam nadzieję, że to głupi żart... już nawet Skoda Rapid vel Seat Toledo wydają się być bardziej "porywające" :|
    Corolla ostatniej generacji była całkiem fajnym autem, natomiast to coś jest do bólu nijakie.

  • Gość: jacek

    Oceniono 15 razy 9

    Tym razem chyba przesadzili. Jeśli wypasione wersje na pozowanych fotkach wyglądają tak nijako, to w realu będzie kompletny dramat. Nawet emeryt swojej matce tego nie kupi, żeby biedaczka nie zasnęła z nudów za kierownicą. Pewnie się mylę, bo Toyota wie, co robi i umie robić samochody mające osobowość, jak choćby Prius (w każdym razie AGD to nie jest), ale przy Corolce wyraźnie czegoś takiego chcą uniknąć.

  • pluuto

    Oceniono 12 razy 6

    Co za paskustwo, jeszcze większa nijakość niż do tej pory a myślałem, że to jest niemożliwe. W środku jeszcze gorzej

  • Gość: elo

    Oceniono 8 razy 6

    Fuj. Stylistyka na poziomie budżetowych sedanów dla Europy wschodniej i Chin. Sorry, ale nie rozumiem po co kupować dzisiaj Toyotę (nie licząc hybryd), a nie coś z nowych produktów koreańskich. Hyundai/Kia wykończy japońskie auta, tak jak Samsung niszczy Sony.

  • Gość: Kiler

    Oceniono 12 razy 6

    Masakra Toyota dostanie becki od Hyunday/Kia w przeciagu 3 lat

  • juklak

    Oceniono 5 razy 5

    Pracownicy salonów Toyoty już piszą CV....

  • mcguirre

    Oceniono 7 razy 5

    :) To cudo to chyba Chińczycy projektowali :) Clarkson by powiedział, że rzeźbił ją ktoś w mydle siedząc na klozecie. To chyba przykład najgorszego wzornictwa od 20 lat ! Pewnie wersja europejska będzie miała inne światła i może kilka dodatkowych przetłoczeń ale proporcji nie zmienią. Quo vadis Toyota !

  • Gość: das

    Oceniono 5 razy 5

    To nie jest wersja europejska. to wersja na rynek japoński, a info o tym było już na początku maja 2012.
    Także postaraj się bardziej gazetko....

    Europejska wersja będzie przypominało raczej to:

    http://www.newcarsfor2013.org/the-toyota-corolla-2013/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX