Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Nowy Mercedes klasy A - polski cennik

Piotr Kozłowski
23.06.2012 14:04
A A A Drukuj
Nowy Mercedes A-klasa

Nowy Mercedes A-klasa (Nowy Mercedes A-klasa, fot. Mercedes)

Mercedes podał polskie ceny najnowszej A-Klasy. Jak wypada na tle konkurencji i co dostaniemy za cenę podstawową?

Za najtańszego Mercedesa klasy A trzeba zapłacić 89 900 zł. W tej cenie otrzymujemy hatchbacka o dynamicznie nakreślonej karoserii w wersji 180 BlueEFFICIENCY, czyli z benzynowym silnikiem o mocy 122 KM, który sprzężono z 6-biegową skrzynią manualną. Najtańszy diesel to wydatek 101 tys. zł. W gamie silnikowej każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Prześwietlamy ceny Audi
Prześwietlamy ceny | Audi

A co otrzymujemy w standardzie? Lista wyposażenia jest długa. Znajdują się na niej m.in: komplet poduszek powietrznych kierowcy i pasażera (w tym kolanowa dla kierowcy), ESP, system audio z sześcioma głośnikami i portem USB, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie regulowane wszystkie szyby, klimatyzacja manualna, wielofunkcyjna kierownica, tryb eco, sygnalizujący, kiedy należy zmienić bieg, by jeździć możliwie najoszczędniej.

Lista dodatków jest równie długa. Za część z nich trzeba sporo zapłacić. Np. system COMAND Online ze zmieniarką DVD (dotykowy ekran m.in. z nawigacją satelitarną) kosztuje 14 968 zł. Są też akcesoria w przystępnych cenach. Wśród nich warto wymienić chociażby pakiet dynamiki jazdy za 1350 zł, w którego skład wchodzi komplet zderzaków, zmieniający poczciwą A-Klasę w stylistycznego hothatcha.

A jak nowa klasa A wypada na tle konkurencji? Za nowe BMW serii 1 trzeba zapłacić przynajmniej 99 900 zł (silnik 1.6 o mocy 136 KM). Audi A3 Sportback to wydatek przynajmniej 87 600 zł (1.2 TFSI o mocy 105 KM). Jest jeszcze przedstawiciel klasy premium ze Szwecji. Za Volvo V40 w podstawowej odmianie trzeba zapłacić 86 900 zł (silnik 1.6 o mocy 150 KM). Wybór do łatwych nie należy.

ZOBACZ TAKŻE:

Przyzwoity Mercedes za 10 tys. zł

Nowy Mercedes GL 63 AMG | Galeria

Co łączy Mercedesa CLS z krokodylem? Polska

Komentarze (35)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fanvolvo

    Oceniono 14 razy 12

    Trochę drogo. Nowe Volvo V40 z silnikiem 150 KM zaczyna się od 85 tys, a diesel 115 KM kosztuje 89 tys.

    I to jest dużo większy samochód (o tym, czy ładniejszy się nie wypowiadam - dla mnie każde Volvo jest piękne :))

  • Gość: alejaja

    Oceniono 18 razy 10

    czy naprawdę MerSedes nie jest w stanie podać mocy w KM tylko musi w kW ? To ja proponuję w kilo dżulach żeby było oryginalniej. Niecierpie takich inicjatyw.

  • lamps_frost

    Oceniono 26 razy 10

    Za niewiele ponad 100k można mieć Alfę Romeo Giuliettę w wersji QV - sportowa, 235-konna odmiana. Jakość wykończenia na bardzo wysokim poziomie (Włosi wzięli się za siebie w końcu), moim zdaniem dużo lepsza oferta niż płacenie za wolną, podstawowo wyposażoną "gwiazdę" (klimatyzacja manualna...proszę...).

  • Oceniono 6 razy 6

    "W gamie silnikowej każdy powinien znaleźć coś dla siebie.", ta, jasne, KAZDY

  • Oceniono 19 razy 5

    Auto zbyt drogie w swojej klasie, beda nim jezdzic kury domowe biznesmanuf i podstarzali emerytowani ZOMO-wcy z wypasiona emerytura.

    Przynajmniej prezentuje sie lepiej niz B i C klasa.

  • Oceniono 3 razy 3

    Bardzo ładne auto. Kokpit przypomina ten od Ferrari F430. Ciekawe czy napęd RWD, bo do tej pory klasa A była chyba jedynym Mercedesem z napędem FWD...

  • Gość: 84

    Oceniono 1 raz 1

    A klasa bedzie miala stabilna pozycje bardziej obwialbym sie Bmw 1 ze odczuje ta konkurencje z kolei A klasa musi tez zmeirzyc sie z vollvłłł V40 ten nie wygodny moze w tym roku tez namieszac...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy jesteś za obowiązkiem stosowania opon zimowych?

  • 40%

    Tak, to poprawi bezpieczeństwo (586)

  • 33%

    Tak, ale dopuściłbym też opony całoroczne (495)

  • 25%

    Nie, to wyłudzanie pieniędzy od kierowców (364)

  •   2%

    Nie mam zdania (37)

Liczba oddanych głosów: 1482