Mistrzowie wyprzedaży - ranking marek i modeli

Polacy kochają wyprzedaże. W czasach, gdy wszyscy trzymają się za portfele, można dzięki nim sporo zaoszczędzić. Sprzedaż aut z poprzedniego rocznika zapewnia także gros przychodów producentom i dealerem. Zobaczmy, kto w tym roku robił to najlepiej

Chińskie podróbki - tandeta czy okazja?

Wyprzedaże aut z poprzedniego rocznika - na początku każdego roku z niecierpliwością czeka na nie liczne grono klientów. Nie inaczej było także w tym roku. Od stycznia do maja w Polsce zarejestrowano 124,3 tys. nowych aut osobowych, z tego aż 60,2 tys. stanowiły samochody wyprodukowane w 2011 r., czyli 48,4 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych aut. Co ciekawe, dealerzy pozbywali się też aut z 2010 r. Do końca maja wydziały komunikacji zarejestrowały 347 nowych samochodów z dwuletnią metryką.

Opel na czele

Kto został mistrzem wyprzedaży? Ten tytuł bezapelacyjnie przypadł w udziale Oplowi. Od stycznia do maja w wydziałach komunikacji zarejestrowano 5,5 tysiąca aut tej popularnej marki, wyprodukowanych w 2011 r. Stanowi to aż 9,17 proc. wszystkich zarejestrowanych aut z tej grupy wiekowej. Srebro przypadło w udziale Hyundaiowi. Klienci kupili i zarejestrowali w tym okresie 5,1 tys. aut z wyprzedaży. Na trzeciej pozycji znalazł się lider rankingów sprzedaży - Skoda - z blisko 5 tysiącami aut z poprzedniego rocznika.

W Polsce jest wielu klientów, którzy co roku czekają na wyprzedaże. Tegoroczny wynik nie jest więc dla nas zaskoczeniem. Nie odbiega on od sytuacji z poprzednich lat, gdy udział modeli z wcześniejszych roczników stanowił znaczny udział naszej całkowitej sprzedaży - mówi Przemysław Byszewski, dyrektor PR firmy General Motors Poland, dystrybutora Opli.

W rankingu wyprzedaży konkretnych modeli na pierwszej pozycji znalazł się przedstawiciel Opla. Od stycznia do maja Polacy zarejestrowali 2,6 tys. sztuk Astry, co stanowiło 4,24 proc. wszystkich zarejestrowanych aut z rocznika 2011. Astra poczuła na plecach oddech Chevroleta Aveo, czyli kolejnego auta ze stajni General Motors (2,41 tys. sztuk). W bezpiecznej odległości, na trzeciej pozycji trzymała się Skoda Octavia z 2,39 tys. samochodów.

Mitsubishi rządzi

Prześwietlamy ceny | Audi

Spójrzmy też, u kogo auta z rocznika 2011 r. stanowiły podstawę sprzedaży. Prawdziwym rekordzistą okazała się tu firma Mitsubishi. Blisko 92 proc. samochodów tej marki zarejestrowanych do końca maja zostało wyprodukowanych w 2011 r. Jak tłumaczy to producent? - Nasze samochody powstają w Japonii. Ich transport morzem do Europy zajmuje dużo czasu. Od rozpoczęcia produkcji do sprowadzenia auta do Polski z reguły upływają trzy miesiące. Pierwsze samochody z nowego rocznika zazwyczaj trafiają więc do naszych autosalonów dopiero na początku kwietnia - tłumaczy Kinga Lisowska, rzeczniczka prasowa firmy MMC Car Poland, dystrybutora aut tej japońskiej marki.

Więcej o wyprzedażach przeczytasz na stronie IBRM Samar .

Źródło: IBRM Samar

ZOBACZ TAKŻE:

Ile kosztuje jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce?

Auta z fabryczną instalacją LPG

Co piąty diler aut w Polsce jest bliski bankructwa

Więcej o:
Copyright © Agora SA