Opel Astra wreszcie jako sedan

Po prawie trzech latach produkcji Opel postanowił odświeżyć Astrę. Czeka nas sporo nowości

Co się zmieni? Silniki, w niewielkim stopniu kształty karoserii i w ofercie pojawi się nowa wersja nadwoziowa. Astra pojawiła się w sprzedaży z końcem 2009 roku. To udany model, ale ciągle nie może się przebić przed Volkswagena Golfa czy na niektórych rynkach Forda Focusa. Teraz ma się to zmienić.

Opel Ampera | Pierwsza jazda

Nowy w ofercie będzie dwulitrowy silnik CDTI o mocy 195 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pierwsza jednostka Opla w klasie kompaktowej wykorzystująca technologię Bi-Turbo. 1,4 litrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM otrzyma automatyczną funkcję Overboost, która na krótki czas podnosi o 10% moment obrotowy (z 200 na 220 Nm).

Wiele jednostek napędowych będzie współpracowało (za dopłatą) z sześciobiegową, automatyczną przekładnią. Nic nowego się nie dzieje w najsilniejszym modelu. Topowa wersja Astry będzie nosi oznacz OPC ma 280 KM i osiąga prędkość 250 km/h. Zupełną nowością jest czwarty wariant karoserii - limuzyna, która do tej pory w najnowszej Astrze była nieosiągalna. Trzypudełkowa Astra będzie miała 4,66 metra długości, 1,81 metra szerokości i 1,48 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów i jest o 90 litrów większy niż w wersji 5 drzwiowej.

Zewnętrzny face-lifting ograniczył się do niewielkich stylizacyjnych korekt. Chromowane ramki wokół reflektorów, czarne wstawki w przednich światłach zobaczymy dopiero przy drugim lub trzecim spojrzeniu. Wyposażenie powiększono o światła LED do jazdy dziennej, na liście opcji można znaleźć przednią kamerę, która współpracuje z takimi systemami jak asystent utrzymywania auta na swoim pasie, utrzymywanie stałego odstępu, odczytywanie znaków drogowych. W nowym modelu dokupić będzie można do Astry również kamerę cofania, asystent parkowania, rozpoznawanie miejsc parkingowych, ostrzeganie przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu.

ZOBACZ TAKŻE:

Sportowy Opel za jedyne 70 tysięcy

Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFlex - test | Za kierownicą

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

Więcej o:
Copyright © Agora SA