Opel Astra wreszcie jako sedan

Po prawie trzech latach produkcji Opel postanowił odświeżyć Astrę. Czeka nas sporo nowości

Co się zmieni? Silniki, w niewielkim stopniu kształty karoserii i w ofercie pojawi się nowa wersja nadwoziowa. Astra pojawiła się w sprzedaży z końcem 2009 roku. To udany model, ale ciągle nie może się przebić przed Volkswagena Golfa czy na niektórych rynkach Forda Focusa. Teraz ma się to zmienić.


Opel Ampera | Pierwsza jazda

Nowy w ofercie będzie dwulitrowy silnik CDTI o mocy 195 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pierwsza jednostka Opla w klasie kompaktowej wykorzystująca technologię Bi-Turbo. 1,4 litrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM otrzyma automatyczną funkcję Overboost, która na krótki czas podnosi o 10% moment obrotowy (z 200 na 220 Nm).

Wiele jednostek napędowych będzie współpracowało (za dopłatą) z sześciobiegową, automatyczną przekładnią. Nic nowego się nie dzieje w najsilniejszym modelu. Topowa wersja Astry będzie nosi oznacz OPC ma 280 KM i osiąga prędkość 250 km/h. Zupełną nowością jest czwarty wariant karoserii - limuzyna, która do tej pory w najnowszej Astrze była nieosiągalna. Trzypudełkowa Astra będzie miała 4,66 metra długości, 1,81 metra szerokości i 1,48 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów i jest o 90 litrów większy niż w wersji 5 drzwiowej.

Zewnętrzny face-lifting ograniczył się do niewielkich stylizacyjnych korekt. Chromowane ramki wokół reflektorów, czarne wstawki w przednich światłach zobaczymy dopiero przy drugim lub trzecim spojrzeniu. Wyposażenie powiększono o światła LED do jazdy dziennej, na liście opcji można znaleźć przednią kamerę, która współpracuje z takimi systemami jak asystent utrzymywania auta na swoim pasie, utrzymywanie stałego odstępu, odczytywanie znaków drogowych. W nowym modelu dokupić będzie można do Astry również kamerę cofania, asystent parkowania, rozpoznawanie miejsc parkingowych, ostrzeganie przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu.


ZOBACZ TAKŻE:

Sportowy Opel za jedyne 70 tysięcy

Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFlex - test | Za kierownicą

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

Więcej o:
Komentarze (15)
Opel Astra wreszcie jako sedan
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 84

    Oceniono 3 razy 3

    doba robota dobrze sie prezentuje ekipa Astry hyhy Opel od czasu Insigni idzie w bd kierunku widac w nich przyszlosc hehe

  • Gość: asd(R)

    Oceniono 10 razy 2

    Ładny ten Buick Verano w europejskiej wersji ;-)
    Ale z tymi zawiasami wnikającymi do bagażnika przesadzili.....zupełnie jak w VW Jetta.

  • Gość: czinko

    Oceniono 1 raz 1

    jak pamiętam jak moj dziadek kupował OPLA to mówił że drugi raz by nie kupił bo są kiepsko wyposażone.
    A poza tym to fajne auto

  • autumnproject

    Oceniono 5 razy -1

    Nowy astra od opel.

    Siegneliscie dna.

  • Gość: ja

    Oceniono 7 razy -1

    Nudny, ciężki, mułowaty i do tego opel...

  • eurotaxt

    Oceniono 7 razy -3

    najbardziej w nowych Oplach przeszkadza mi to że nie wyglądają jak auta niemieckie. Jakbym chciał mieć dalekowschodni design to kupiłby tańszą Kię czy Hyundaia a o auta z niemiec oczekuję germańskiego stylu. Może dlatego Volkswagen sprzedaje się znacznie lepiej niż Opel (może więcej ludzi ma takie podejście jak ja?)

  • arme

    Oceniono 5 razy -3

    Niestety diesle od opla to tragedia i jedynie fiatowskie i isuzu się tam trzymają kupy...

  • kerryking

    Oceniono 3 razy -3

    Nowy Astra. Kiedy nowy Laguna?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX