Jakie auta Polacy sprowadzają najczęściej?

Polacy wciąż chętnie sprowadzają używane auta z zagranicy - na jeden samochód kupiony u polskiego dilera przypadają mniej więcej dwa "używańce" kupione zagranicą. Jakie modele cieszą się największym zainteresowaniem? Instytut Samar zebrał dane z pierwszych czterech miesięcy bieżącego roku

Jakie auta kupują Polacy?

Na stronie IBRM Samar możemy przeczytać, że w pierwszym kwartale 2012 roku Polacy importowali i zarejestrowali niemal 194 tys. używanych samochodów (w tym samym czasie pierwsze rejestracje otrzymało 100 tys. nowych aut kupionych u polskich dilerów). Ile średnio kosztował sprowadzony samochód i jakie cechy w importowanych autach nasi rodacy cenią najbardziej?

>>> Passat kombi w dieslu - ceny <<<

Gdyby na bazie statystyk chcieć stworzyć obraz wymarzonego"używańca" z importu, byłby to samochód z rodowodem niemieckim, w nadwoziu typu hatchback z silnikiem wysokoprężnym o pojemności od 1600 do 2000 cm3 i mocy około 112 koni mechanicznych. Najlepiej też gdyby samochód ten miał dziesięć lat i kosztował około 9 850 zł.

 

Statystyczny importowany samochód (pierwszy kwartał 2012 r.)
Kraj produkcji Niemcy (50%)
Segment D (27%)
Nadwozie hatchback (42%)
Liczba miejsc 4-5 (92%)
Poj. silnika 1600-2000 cm3 (54%)
Średnia moc 112 KM
Paliwo olej napędowy (58%)
Rok produkcji 2002
Średnia deklarowana wartość 9 850 zł
Średnia wysokość akcyzy 720 zł



Tyle jeśli chodzi o statystyki. A jakie modele, konkretnie, w pierwszym kwartale cieszyły się największym wzięciem? Poniżej znajdziecie listę 10 bardziej popularnych aut wraz z ich najczęściej wybieranymi wersjami.

 

Model Liczba
sprowadzonych
aut
Najczęściej wybierana wersja
(liczba sztuk)
1. Volkswagen Passat 9933 kombi 1.9 diesel 130 KM (1400)
2. Volkswagen Golf 8760 hatchback 1.9 diesel 130 KM (1077)
3. Audi A4 7808 kombi 1.9 diesel 130 KM (984)
4. Opel Astra 6874 kombi 1.7 diesel 100 KM (739)
5. Renault Scenic 6543 1.6 benz. 107 KM (1410)
6. Ford Focus 5658 1.8 diesel 90 KM (917)
7. BMW serii 3 4789 kombi 2.0 diesel 150 KM (370)
8. Ford Mondeo 4765 kombi 1.8 diesel 115 KM (618)
9. Volkswagen Polo 4328 hatchback 1.6 benz. 60 KM (866)
10. Opel Vectra 4305 kombi 1.9 diesel 150 KM (425)



ZOBACZ TAKŻE:

Chętny na Malucha? Za 750 zł. znajdziesz ładną sztukę

Czy można kupić auto za jedną pensję?

Niby je kochamy, a jednak lubimy blokować

Komentarze (127)
Jakie auta Polacy sprowadzają najczęściej?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • voycek

    Oceniono 90 razy 82

    HISTORIA PASSATA 1.9tdi 1999R (model 2000)

    Zakupiony od niewidomego 91 letniego oficera SS w stanie spoczynku (żona adwokat, syn pilot, córka lekarz), 94tys. przebiegu - gdyż było to 6 auto w rodzinie jeżdżone tylko w słoneczne dni, na co dzień stał pod kocem w ogrzewanym garażu !!!
    Dzień przed sprzedażą 1szy właściciel dokupił 2 komplety opon, wymienił rozrząd, oleje, płyny, paski i kompletne zawieszenie!!
    Nic nie stuka i nie puka, bez wkładu finansowego.Spalanie oscyluje w granicach 3L/100km, jak są korki i ktoś ma ciężką nogę to 3.5L/100km. Autko do tego stopnia bezawaryjne, że człowiek zapomniał jak mechanik wygląda, śmiało można maskę zaspawać.
    W dzień zakupu Passata, syn właściciela zatankował auto do pełna, umył i nawoskował na gorąco a córka zrobiła nam na drogę kanapki, kurczaka z rożna oraz kawy w termos i dałą całusa !
    Samochód w stanie kolekcjonerskim, jedyny taki, tylko lać ropę i jechać.

  • bravia40

    Oceniono 69 razy 61

    Obowiązkowo "pasek" w "tedeiku", ok. 10 - letni, sprowadzony od emerytowanego doktora z Bawarii, autentyczny przebieg 120 - 180k km, było to 12-te auto w rodzinie u tego gościa, który jeździł nim jedynie co czwartą sobotę do miejscowego Lidla czy Aldiego i to tylko latem, jak akurat dzień nieparzysty był.
    Fura oczywiście serwisowana do końca, nie bita, nie było w niej palone. Gość na dodatek nie znał obowiązujacych cen i sprzedał auto naszemu handlarzowi za 1/4 jego rynkowej wartości, stąd tak atrakcyjna cena o mniej więcej 1/3 niższa niż w niemieckich ogłoszeniach.

  • pogromca_mrowek

    Oceniono 40 razy 38

    Bardzo lubię tych sprowadzaczy aut z zagranicy, dzięki temu średnia cena normalnego (niesprowadzanego) auta jest niższa niż wynika to z wszystkiego innego.

    1) Jakie auta są najtansze na portalach typu mobile.de? Niemieckie - ale pod warunkiem ze już sa w Polsce. Samochody w Niemczech sa średnio dużo droższe niż...samochody niemieckie które sa już w Polsce. Jaki stąd wniosek? Handlarze dopłacają albo... Albo po prostu ściągają same szroty, najtansze, powypadkowe wyeksploatowane modele takie gdzie roznica miedzy ceną zakupu a ceną sprzedazy odpicowanego wozu będzie największa a ryzyko wtopy minimalne. Ażeby tak było trzeba kupić najtansze g...Wtedy cena ktora nas zadowoli będzie niższa niż "średnia".
    Dobrze niedobrze ze sa handlarze ale dzieki temu mozna kupić normalne auto duzo taniej.
    Świetnie za to że Polacy sa tak uprzedzeni do średnich marek aut albo po prostu nie-niemieckich typu Peugeot czy Fiat. W rezultacie 3 letnie auto np Peugeot w Niemczech traci na wartości 40-50%, u nas 60%, z kolei 5 letni Fiat w Niemczech traci na wartości ok 60% wartosci, w Polsce 70%.
    Zaraz napiszecie: no tak bo w Polsce po trzech latach jazdy po dziurach jest szrot, w DE 3 latek to nowka.
    Dziury? Całe zawieszenie auta to kilka % jego wartości. Poza tym są auta zadbane jak i dziady. Dotyczy to i Polakow i Niemców. W Niemczech więcej osób auta serwisuje bo ich stać. W PL więcej kombinuje. Jesli się jednak poszuka można znależć w PL od pierwszego/drugiego właściciela swietnie zachowany egzemplarz auta. Ale kupujcie odpicowane szroty z Niemiec od komisów i innych cwaniakow - dzięki temu ja nie mam kolejki przy samochodzie krajowym od bezpośredniego I, II własciciela a ten jest bardziej skory do obniżek zmiekczony zaniżona przez sprowadzone trupy średnią ceną danego modelu i rocznika.

  • Gość: asa_mam

    Oceniono 49 razy 31

    Właściciele igiełek w dieslu o przebiegu +/- 150tys za zachodniej granicy dopadli do minusowania:).

    Prawda jest taka, że do polski przyjeżdża padlina z Niemiec, a i tak u nas będzie to rarytas!!

  • xarte

    Oceniono 38 razy 28

    śmieszy mnie to trochę z jednej strony - smuci z drugiej.
    Looknijcie sobie na raporty dekry - tak strasznie krytykowana Laguna II jest wyżej klasyfikowana niż Pasek B5.
    Polaczka i tak to nie przekona, bo usłyszał na targowisku od kumpla kolegi, który ma szwagra mechanika, że nie kupuje się francuzów:D

  • Gość: zimmny

    Oceniono 27 razy 25

    Prawda jest taka że kupujemy to co niemcy, tyle że oni nowe, a my 5-10-15 lat później zużyte. Germania jest najbliżej, wybór samochodów tam duży to po co szukać czegoś dużo dalej, a niekoniecznie taniej i lepiej. Nie ma się co dziwić że same szmelcwageny do nas przyjeżdzają.
    Ten stan rzeczy długo sie nie zmieni, a czy to źle czy dobrze? Tak napradę to mam to gdzieś ;-)

  • Gość: relf

    Oceniono 47 razy 21

    Kochałem B5 dopóki nie wymieniłem silnika, od początku wciągał tyle oleju, że nie nadążałem dolewać i w końcu zatarłem chwasta.

    Ogólnie samochód jest bardziej beznadziejny niż flaki z olejem. Totalny szmelcwagen.

    Gratuluje wszystkim użytkownikom, ja już nigdy żadnego vw nie kupie.

  • Gość: sdds

    Oceniono 36 razy 20

    oczywiście że "pasek" kombi w "dizlu" czym innym można pokazać się przed remizą i kościołem

  • Gość: gosc

    Oceniono 30 razy 16

    zycie jest zbyt krotkie by jezdzic passatem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX