Toyota GT 86 - znamy polskie ceny

Poznaliśmy ceny jednego z najważniejszych modeli Toyoty ostatnich lat. W polskim salonie za sportowe coupe trzeba będzie zapłacić przynajmniej 129 900 zł

Tyle kosztuje auto w podstawowej wersji Sol. Podstawowej, nie znaczy ubogo wyposażonej. Bo tak naprawdę już w tej odmianie GT 86 posiada niemal wszystko, co można do niego włożyć. Na liście wyposażenia seryjnego znajdują się m.in.: przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne i kurtyny boczne, biksenonowe reflektory, lampy przeciwmgłowe, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tempomat, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, dwie końcówki układu wydechowego, podgrzewane lusterka, skórzane wykończenie kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, LED-owe światła do jazdy dziennej, mocowania ISOFIX na tylnej kanapie, system wspomagający pokonywanie podjazdów, nakładki na progi czy inteligenty kluczyk. Co jednak ważniejsze, wyjściowa wersja nowej Toyoty wyposażona jest także w szperę, sportowe fotele, system stabilizacji toru jazdy z funkcją Sport oraz wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegów.

Dopłaty wymaga tylko fabryczna nawigacja Touch&Go (3120 zł), lakier metalik (2000 zł), opcjonalny sześciostopniowy automat (7000 zł) oraz sportowy pakiet Aero składający się z nakładki przedniego zderzaka, progów oraz wielkiego skrzydła na tylną klapę (8000 zł). Jeśli natomiast zapragniemy auta ze skórzaną tapicerką, musimy wybrać wersję Prestige, która kosztuje 136 900 zł. W pakiecie dostaniemy również podgrzewane siedzenia.

>>> Toyota Celica już za 5 tys. zł <<<

GT 86 mierzy 424 cm długości, 177,5 cm szerokości i 128,5 cm wysokości,  a rozstaw osi to 257 mm. Toyota chwali się, że jest to obecnie najbardziej kompaktowe sportowe auto, które może pomieścić cztery osoby. Szefowie firmy wychodzą z założenia, że GT86 nie ma bezpośrednich rywali dlatego na rynku model stawić ma czoła zarówno sportowym maluchom z segmentu premium (np. MINI JCW), większym hothatchom (Peugeot RCZ czy Golf GTI) czy dobrze znanym, tylnonapędowym sportowcom (Nissan 370Z i Genesis Coupe ze stajni Hyundaia). Liczą też, że na auto przychylnym okiem spojrzą obecni posiadacze Toyoty Celiki oraz modelu MR2.

W walce o duży kawałek tortu pomóc ma 2-litrowy wolnossący Boxer opracowany wspólnie z Subaru. Silnik rozwija moc 200 KM (przy 7000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy równy 205 Nm (przy 6400 obr./min). W tandemie z sześciostopniową przekładnią ręczną potrafi rozpędzić (ważące 1240 kg) GT 86 do setki w czasie 7,6 sekundy. W przypadku sześciobiegowego automatu trzeba doliczyć 0,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi odpowiednio 7,8 i 7,1 litrów na 100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

Kup sobie używaną Toyotę MR2. Ceny startują od...

Jak rozebrać piękną dziewczynę przy pomocy Toyoty? | Wideo

Samochody z innej bajki | Toyota w USA

Więcej o:
Copyright © Agora SA