Nowy silnik dla mocnych "miniaków"

Już niedługo pod maski najgorętszych modeli MINI trafi nowy silnik. Mocy będzie tyle samo, więc o co chodzi?

MINI zbudowało dostawczaka | Galeria

Jak nie wiadomo o co chodzi, pewnie chodzi o... pieniądze. W tym przypadku pieniądze właścicieli, którzy dzięki staraniom inżynierów będą rzadziej zaglądać na stacje benzynowe. Na warsztat trafiła najmocniejsza jednostka MINI, czyli benzynowe 1.6 podkręcone do 211 koni mechanicznych (218 KM w Countrymanie).

>>> Używane MINI już od 13 tys. zł <<<

Silnik posiada teraz aluminiowy blok, wzmocnione tłoki i odchudzony wał korbowy. Do tego dochodzi system odzyskiwania energii z hamowania oraz system start/stop. Efekt? Przy takiej samej mocy, mocny benzyniak będzie mógł pochwalić się mniejszym apetytem na paliwo.

Oprócz nowego silnika, wszystkie modele z dopiskiem JCW będą teraz dostępne z opcjonalnym, sześciobiegowym automatem. Poniżej znajdziecie osiągi i wyniki zużycia dla wszystkich modeli.

Model 0-100 km/h
(s)
V maks.
(km/h)
Średnie zużycie paliwa
(l)
Emisja CO2
(g/km)
JCW Cooper 6,5 (6,7)
238 6,6 (7,1) 153 (165)
JCW Clubman 6,8 (7,0)
238 6,7 (7,2) 155 (167)
JCW Cooper Cabrio 6,9 (7,1) 235 6,8 (7,3) 157 (169)
JCW Coupe 6,4 (6,6) 240 6,6 (7,1) 153 (165)
JCW Roadster 6,5 (6,7) 237 6,8 (7,3) 157 (169)
JCW Countryman 7,0 (7,0) 225 7,4 (7,9) 172 (184)


ZOBACZ TAKŻE:

Wiosna w pełni, czas na MINI bez dachu

MINI Coupe już w Polsce. Ceny od 86 700 zł | Galeria

MINI Coupe na żywo | Wideo

Więcej o: